thermostaat of ??

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

thermostaat of ??

Bericht door renso »

hoi idereen! het volgende ging benzine tanken zag ik dat er allemaal koelvloeistof onder de auto lag en inderdaad uit mijn auto druppelde .heb de slangen gecontroleerd maar niks zat los. ben naar mijn garage gereden en wat denk je niks aan de hand geen druppel . toch hebben ze het hele koel systeem onder druk gezet en weer GEEN druppel monteur kwam met de enige conclusie dat de thermostaat even bleef hangen en dat dan de vloeistof via een overloop slangetje er uit word gegooid . meer mensen hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

Wel ooit hetzelfde gehad, was een overloop ventiel....
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

gebeurde iig achter in het motorruimte.
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

rmmr2 schreef:gebeurde iig achter in het motorruimte.
was inderdaad onder het motor gedeelte .dacht eerst dat de waterpomp kapot was. is het probleem nog een keer weer voorgekomen of wat heb je er aan gedaan? monteur zij de koel watermeter even goed in de gaten houden en als het nog een paar keer voorkomt een nieuwe thermostaat.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

liep je temp. meter naar beneden van te voren? Als die open blijft staan, blijft de vloeistof lopen en koelt die dus aan 1 stuk door en loopt je temp teveel naar beneden.

Verder... ff in de gaten houden. Kan niet echt kwaad. Af en toe niveau bijvullen. Overdrukventiel is juist voor dit soort dingen :) Bijvullen moet links achterin de motorruimte precies in het hoekje :P
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

hoi wouter heb niet op de meter gelet wat hij deed .en we hebben bij de toyota garage ook maar een litertje bijgevuld .
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

bij mij is de temp. toen flink uit geslagen, ik heb hem thuis af laten koelen (ik was bijna thuis) en kon er naderhand weer gewoon mee rijden...
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ps: dit gebeurde nog voordat ik mijn motorrevisie uit liet voeren...
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik heb dit ook weleens gehad. ik heb alleen een 5s-fe 2.2 liter blok met turbo en het leek ergens rechtvooronder me blok vandaan te komen, ik zag alleen niet waar precies. nooit meer last gehad, ook niet na afgelopen weekend (mr2 challenge). Later wel nog eens gehad dat hij begon te lekker bij het overloop slangetje dat bij het resevoir zit. Zal er toen wel teveel in gegooit hebben. :p
Plaats reactie