rev 2 turbo tuning

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

rev 2 turbo tuning

Bericht door dooierick »

ik heb een rev 2 turbo en ik wil die voor dat hij in de auto gaat alvast tunen

maar ik heb geen idee welke onderdelen ik moet hebben en waar ik ze vandaan moet toveren

lijstje met dingen die ik graag wil hebben :

nokassen ( als dat nodig is om meer toeren te kunnen maken)
gesmeede zuigers
programeerbare ecu
grote intercooler
betere turbo

ik wil ongeveer 350 a 400 pk hebben
dus vul me maar aan bij wat ik nodig heb dan kan ik een mooier lijstje maken en op zoek gaan naar de onder delen

alvast bedankt
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Neem eens contact op met Joshma. Die weet de juiste adressen wel en weet ook wat er nodig is om die doelstelling van een kleine 400pk mogelijk te maken.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

heeft iemand een email adress van hem dat het wel doet ik heb er namelijk al 1tje gehad maar daar heb ik nog geen gehoor op gehad
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Verder veel lezen op de forums waar ze dit al vaak hebben gedaan. Leer van de fouten van anderen ;D

Voor 400 pk heb je in ieder geval het volgende nodig:
  • Een turbo die het kan leveren
  • Een intercooler die de luchtstroom bij 400pk kan verwerken
  • brandstofsysteem upgrade (fuelrail, pompen, brandstofdrukmeter, veel grotere injectoren)
  • Een standalone volledig programmeerbare ECU
  • ....
o ja. zoek eens op "mr2 power primer", daar staat stap voor stap in wat je nodig hebt.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

een bov is ook wel makkeijke en owja een downpipe (zomaar wat andere leuke weetjes.....(sinds waneer weet ik iets af van tubbies hihihi)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Tegen de 400 pk is ook zo'n beetje mijn doelstelling. Wel aan de krukas, dus zeg 330-340 rwhp. Dat is net te doen met 550'ers op een goede brandstofrail.

Wat heb je daarbij sowieso nodig:
- Gesmede zuigers (€500)
- Stevige koppeling (€600+)
- Metalen koppakking (€150)
- Betere intercooler (€600+, als je voor 400 pk gaat wordt een sidemount al randje zonder waterinjectie)
- Brandstofrail (€350)
- Injectors, bv 800cc (€500)
- Brandstofpomp (€150)
- Turbo kitje (€2200)
- Nokkenassen + tandwielen (€650)
- Standalone engine management (€2000)
- Klein grut aan pakkinkjes, een ARP boutje her en der (€400+/-)

Wat is verstandig om erbij te nemen bij die vermogens:
- Gesmede drijfstangen (€350)
- Inlaatspruitstuk + throttle body (€900)
- Water injectie kit (€500)
- Brandstofdrukregelaar+fittings (€300)
- Beetje cilinderkopwerk (€ geen idee)

Aan onderdelen alleen zit je dus al snel aan 7500-8000 euro (of meer als je wat "extraatjes" neemt), en als je zelf niet handig bent en alles laat doen ga je de 10K wel halen. Dat is de reden dat ik het stapje bij beetje doe, als je wat geduld hebt kom je her en der nog wel eens een leuk dealtje tegen en dat kan best schelen. Heb zelf net een ongebruikte Nemesis EMS gescoord voor aanmerkelijk minder dan wat ik zou moeten betalen als ik het kitje zelf bij mrcontrols zou bestellen en uit de VS laten overkomen.
De prijzen die ik noem zijn voor nieuwe onderdelen en inclusief geschatte transport/invoer. Geen garantie dat ze ook echt nauwkeurig kloppen overigens :P Als je serieus bent en het geld ervoor over hebt zal je toch zelf alles uitgebreid moeten uitzoeken en op een rijtje zetten.

Nou is het wachten op Peter of Joshma die vast nog wel wat meer kunnen vertellen :)
rmmr2 schreef:een bov is ook wel makkeijke en owja een downpipe (zomaar wat andere leuke weetjes.....(sinds waneer weet ik iets af van tubbies hihihi)
Iedere 3S-GTE heeft al een recirculerende blowoff valve die perfect werkt en zeker niet vervangen hoeft te worden voor 400 pk (alleen voor het geluidje). En een downpipe zit bij je turbo kitje :)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

kijk... das een lijstje waar dat hj iets aan heeft......;D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ja inderdaad dank daarvoor
Plaats reactie