Bandjes van de vloer

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bandjes van de vloer

Bericht door BST »

Mijn MR2 staat het grootste deel van het jaar stil (net zoals wel meer MR2's hier) en ik wil voorkomen dat mijn banden een beetje plat worden aan de onderkant, dus ik wil ze eigenlijk gewoon van de grond hebben. Bij mijn volvo was dat vrij simpel, daar heb ik gewoon een paar stoeptegels onder gemikt, maar ik wou het bij de MR2 iets voorzichtiger aanpakken, kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan doen?

Ik kan hem bijv. op pootjes zetten, maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Yap, gewoon bij de Lidl of Brezan ofzo halen... die dingen kosten 3x niks, kunnen tot 2 ton dragen en zijn TUV gekeurd. Ik geloof dat je er voor een tientje 2 hebt. Bij de Brezan heb je voor 30 euro een garagekrik plus 2 steuntjes.
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

Hallfort heb ze ook.

Overigens staat mijn mr2 ook stil voor een maand of 4 en ik zet ze niet op blokken, vorig jaat ook niet gedaan en geen platte onderkant van de banden hoor;)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

ik had er bij mijn MX5 altijd wel last van (daar ga ik dan ook bij mooi weer acuut ff een stukkie mee rijden.. ) maar dat kan niet met de MR2, want die is nu geschorst. Ik zal eens gaan kijken voor die pootjes. Waar kan ik die dan het beste plaatsen volgens jullie ?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Vorige winter stond de AW gewoon op de banden, geen enkel probleem.
De SW had ik toen achter aan beide zijden achter gedeeltelijk opgekrikt met de gewone schaarkrik. Eentje dus even geleend van de Corolla.

Dit jaar doen we het iets anders. Voor zowel de AW als de SW heb ik nu een schaarkrik geplaatst onder het punt wat ook in de documentatie wordt aangegeven als een steun- of krikpunt. Midden tussen de achterwielen. Bij de AW is dat de beugel aan het subframe waar de motorsteun in zit. De SW heeft zo'n zelfde plek, maar hier zit de motorsteun bovenop het subframe. Dus de krik tussen de boutkopjes.
Let wel, ik krik ze niet helemaal omhoog, maar zoveel dat ik naar schatting 40-50% van het gewicht van de wielen afhaal. En voor wederom niets.
Dat gaat goedkomen, dat weet ik zeker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

of gewoon je banden op pompen tot 4 bar, doen wij op de zaak ook met occasions die lang stil staan...
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

stampertje schreef:of gewoon je banden op pompen tot 4 bar, doen wij op de zaak ook met occasions die lang stil staan...
Volgens mij knallen de banden dan uit elkaar :X:X
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Nee daar hoef je niet bang voor te zijn. Autobanden knappen pas bij 20 bar. Tenminste dat is wat verteld word bij de antislipcursus.
rooderick

Bericht door rooderick »

4 bar kunnen ze met gemak hebben.
Eén keer meegemaakt dat een autoband plofte en dat was bij een bar of 6.
Plaats reactie