Motorstoring + CO

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Mr Thimo

Motorstoring + CO

Bericht door Mr Thimo »

hallo,

vandaag naar de toyota garage geweest om mn mr2 even te laten checken.
ten 1e was gelijk mn co gehalte iets van 7.. terwijl dit volgens hun rond de zou 0.2 moet zitten.
dit was dus gelijk al klote, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

en ik heb zo nu en dan ook last van een motorstoring, het lampje brand dan maar sown 5 á 10 minuten en dan gaat het weer uit.
dus ik heb hem bij de garage laten uitlezen, toen kwamen ze uit op een code 71 ofso. maar het is een amerikaanse 2.2L dus ze wisten niet wat dat betekende.. iemand hier op het forum die dat toevallig weet!!??

Groetjes Thimo
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Te hoog CO kan duiden op een defecte lambdasonde.
Maar gezien je foutcode kan het mogelijk ook wat anders zijn.

Code 71 voor de 5s-fe betekend: EGR malfunction.
Diagnose: EGR temp below 70 degrees during EGR operation

Trouble area:
  • EGR system (EGR valve, EGR hose etc.)
  • EGR gas temp. sensor circuit
  • EGR gas temp. sensor
  • BVSV for EGR
  • BVSV for EGR circuit
  • ECU
ga naar www.mr2-tech.com voor de BGB van de MR2.

Kijk dan op de pagina's onder EFI-system.
Op blz. FI-31 zie je jouw foutcode, en die verwijst je dan weer verder naar FI-67 en FI-84.
Op die pagina's vind je mogelijk een oplossing om jouw probleem te localiseren en misschien wel te verhelpen.

Succes er mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ik heb ook een 5sfe heb de zelfe fout code, ik kan het ook nog niet vinden. loop die van jou ook -+ 1500 toeren, het heeft met de egr senzor of de klep te maken maar heb hem al paar keer door gemeten het is goed.
Mr Thimo

Bericht door Mr Thimo »

als ie koud is loopt ik 1500 toeren ja,
maar zodra die gewoon warm is dan draait ie tussen de 1000 en 1100 dat valt wel mee dus,

zou het misschien de vacuumslangetjes kunnen zijn?
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

kan ook, die heb ik ook nog niet vervangen of de egr klep blijf open wil ik nog afdopen,die senor's zijn echt duur. moet toch 800 tot 900 bij een 5sfe
Plaats reactie