260pk uit en 3s-ge motor?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Mr2-wouter schreef:Ik zet hem er wel naast hoor :) ik heb 161 bewezen wielpk's ;D


Yep, zelf meegemaakt...


maarja, jij hebt ook een (rijdende) turbo, logisch dat je zoveel vermogen hebt...;D
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

heeft hij gewoon niet NOS er in of zo, dan moet het wel luken maar voor hoe lang
.
in dat flimpe blijft die andere toch bij;D
jrb

Bericht door jrb »

volgens mij is het gewoon en type fout en had die 2 een 1 moeten zijn.:P
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Mijn uitlaat zit ook op de downpipe

*uitlaat > downpipe > turbo > blok ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Missy_Maaike schreef:is het nou echt zo belangrijk dan?? soort van overcompensatie lijkt t wel.. ;)
Belangrijk? Ja. Overcompensatie? Voor sommigen wel.
Voor de meesten is het niet zo zeer een mannending (dingetje ;D) maar meer vanwege het feit dat er nog maar heel weinig mensen zijn die uit de niet-turbo motor 200pk of meer weten te halen. Iedereen heeft het erover, bijna niemand kan het aantonen. En dan ineens zomaar uit het niets 260pk's met bijna geen onderdelen.
tilma800 schreef:Mijn uitlaat zit ook op de downpipe

*uitlaat > downpipe > turbo > blok ;D
Nee, deze niet. Anders had het er wel in de tekst bij gestaan, geloof me. En zie de foto. Is gewoon een N/A

http://i9.tinypic.com/8aajr84.jpg

Trouwens, geen gezicht zo, die slangen van de carterontluchting. Gewapende tuinslang en tie-wraps. Jammer, gemiste kans.
Klep open met een stokkie? Geen gasveren? En in de tekst stond al dat hij de motorkap (de N/A uitvoering) doorzichtbaar (ik verzin het niet he) heeft gemaakt. En nu zie ik het, hij heeft de onderplaten bij de roosters weggehaald. Dat zal dan mooi inregenen daar waar je geen water wilt hebben. Vreemde manier van tunen zo. Nee, niet mijn kopje thee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

ErikV schreef:Belangrijk? 260pk's met bijna geen onderdelen.

Hij heeft anders wel een hele gladde laklaag...
En dat zorgt voor veel minder luchtweerstand...


Misschien zijn het niet de PK's, maar is het de topsnelheid...







Brienenoordbrug af, windje in de rug...




maar dan wel vertikaal vanaf het hoogste punt...::)
Gebruikersavatar
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 287
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:21
Type MR2: AW11

Bericht door BlackJax »

Voor zover ik uit het filmpje kan opmaken maakt ie inderdaad meer herrie dan dat ie hard gaat :P ....

Ach, het is een leuk bakkie om te zien, dat wel. Laat hem maar naar de volgende dyno-meeting komen van JP dan kunnen we mss die brandstofdrukregelaar eraf gooien en hem wat meer vermogen geven.
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

in geen 260 jaar......BS
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Etter

Bericht door Etter »

draaiuren?
rpm?
etc. :P
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

no *ucking way....

nog niet mischien
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

ErikV schreef: En in de tekst stond al dat hij de motorkap (de N/A uitvoering) doorzichtbaar (ik verzin het niet he) heeft gemaakt. En nu zie ik het, hij heeft de onderplaten bij de roosters weggehaald. Dat zal dan mooi inregenen daar waar je geen water wilt hebben. Vreemde manier van tunen zo. Nee, niet mijn kopje thee.
niet mijn glas water ook.. water hoort in een glas, niet onder je motorkap 8)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Michel03

Bericht door Michel03 »

Ik vindt het geluid van deze Mr2 nog wel meevallen...
Zeker omdat die op volle toeren rijd als ik de titel van het filmpje mag geloven.

Ik kom er mischien nog wel overheen.

Maar ik ga deze jongen eens mailen met de vraag hoe die dit gedaan heeft ;D
Etter

Bericht door Etter »

hou ons op de hoogte :D
Michel03

Bericht door Michel03 »

Mail terug gehad!

Tekst letterlijk gekopiërd
De 260 PK is natuurlijk wel een geschat vermogen, wat hij op de wielen heeft weet ik niet precies. Er is natuurlijk wel het een en ander gedaan om het vermogen op te krikken.
In het blok zitten al wel andere nokkenassen, zaten er in toen ik het blok aanschafte. Dit hebben ze me verteld bij C.A.R. Toyota in Nijkerkerveen. Verder heb ik allereerst een inlaatsysteem met een opslagtank ertussen gezet zodat er echt een optimale luchtstroom ontstaat. (echt een megaverschil in vergelijking met een “normaal powerfilter systeem”). Er zit een raceuitlaatsysteem onder van Skytune. Deze uitlaat is zo goed omdat er meer druk wordt opgebouwd dan bij een “normale”sportuitlaat. Deze is rechtstreeks aangesloten op de downpipe welke ook is verdikt. Hij is ook verdeeld in 2 dempers die samenkomen. De cat is dus totaal overgeslagen vandaar ook de vlammen uit de pijp bij het overschakelen.
Verder heb ik er een benzinedrukregelaar van Vivid performance opgezet en een icon-race chip van Superchips. Dit is een heel goede combinatie met elkaar omdat je het helemaal kan afstemmen op elkaar. Dit is dan ook gebeurd bij ATEC Tuning in Ridderkerk waar ze de schatting hebben gemaakt. Ze hebben de chip aan de laptop gehangen en alles in combinatie met de luchttoevoer, benzinetoevoer en druk, ontstekingsmoment etc. volledig getuned.
Natuurlijk heb ik er ook een catchtank van Greddy tussengezet om de boel beter te laten lopen door de carterontluchting weg te halen maar dit zet geen zoden aan de dijk maar alle beetjes helpen toch?
Om het schakelen wat te versnellen zit er van Vivid performance een verkorte versnellingspook ingezet.
Hoop dat je nu wat wijzer bent geworden en er is wel degelijk wat aangedaan dus….maar idd geen echte grote aanpassingen zoals een turbo ofzo.
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Mooi verhaal, maar zeker geen garantie voor 260 PK. ;)
Ik zeg: meten is weten.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

260pk kan, maar dan moet de gehele motor aangepakt zijn, dat red je niet met nokkenassen superchip, powerboostvalve ect.. misschien net 175 wielpk idpv krukaspk's en dan doet hij het al goed

maja opzich, auto kopen, motor eruit en gen4 3sgte erin
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik denk dat ik Atec ook eens laat schatten..;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik heb hele goede contacten bij atec, zal het eens navrage

atec maakt over het algemeen heel nauwkeurige metingen, dus het zal wel verdraaid zijn
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Bullshit, waarschijnlijk loopt hij door die chip nog minder ook. Zie dyno meeting van JP toendertijd...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
CircuitFreak

Bericht door CircuitFreak »

Lijkt me allemaal stug van die 260 pk maar ik moet wel even zeggen dat ik het een HELE mooie mr2 vind zeg.
Zal ook wel een beetje door de foto komen.
Plaats reactie