Mr2-wouter schreef:Ik zet hem er wel naast hoorik heb 161 bewezen wielpk's
Yep, zelf meegemaakt...
maarja, jij hebt ook een (rijdende) turbo, logisch dat je zoveel vermogen hebt...
![Grin ;D](./images/smilies/grin.gif)
Moderator: Pieten
Belangrijk? Ja. Overcompensatie? Voor sommigen wel.Missy_Maaike schreef:is het nou echt zo belangrijk dan?? soort van overcompensatie lijkt t wel..
Nee, deze niet. Anders had het er wel in de tekst bij gestaan, geloof me. En zie de foto. Is gewoon een N/Atilma800 schreef:Mijn uitlaat zit ook op de downpipe
*uitlaat > downpipe > turbo > blok
ErikV schreef:Belangrijk? 260pk's met bijna geen onderdelen.
niet mijn glas water ook.. water hoort in een glas, niet onder je motorkapErikV schreef: En in de tekst stond al dat hij de motorkap (de N/A uitvoering) doorzichtbaar (ik verzin het niet he) heeft gemaakt. En nu zie ik het, hij heeft de onderplaten bij de roosters weggehaald. Dat zal dan mooi inregenen daar waar je geen water wilt hebben. Vreemde manier van tunen zo. Nee, niet mijn kopje thee.
De 260 PK is natuurlijk wel een geschat vermogen, wat hij op de wielen heeft weet ik niet precies. Er is natuurlijk wel het een en ander gedaan om het vermogen op te krikken.
In het blok zitten al wel andere nokkenassen, zaten er in toen ik het blok aanschafte. Dit hebben ze me verteld bij C.A.R. Toyota in Nijkerkerveen. Verder heb ik allereerst een inlaatsysteem met een opslagtank ertussen gezet zodat er echt een optimale luchtstroom ontstaat. (echt een megaverschil in vergelijking met een “normaal powerfilter systeem”). Er zit een raceuitlaatsysteem onder van Skytune. Deze uitlaat is zo goed omdat er meer druk wordt opgebouwd dan bij een “normale”sportuitlaat. Deze is rechtstreeks aangesloten op de downpipe welke ook is verdikt. Hij is ook verdeeld in 2 dempers die samenkomen. De cat is dus totaal overgeslagen vandaar ook de vlammen uit de pijp bij het overschakelen.
Verder heb ik er een benzinedrukregelaar van Vivid performance opgezet en een icon-race chip van Superchips. Dit is een heel goede combinatie met elkaar omdat je het helemaal kan afstemmen op elkaar. Dit is dan ook gebeurd bij ATEC Tuning in Ridderkerk waar ze de schatting hebben gemaakt. Ze hebben de chip aan de laptop gehangen en alles in combinatie met de luchttoevoer, benzinetoevoer en druk, ontstekingsmoment etc. volledig getuned.
Natuurlijk heb ik er ook een catchtank van Greddy tussengezet om de boel beter te laten lopen door de carterontluchting weg te halen maar dit zet geen zoden aan de dijk maar alle beetjes helpen toch?
Om het schakelen wat te versnellen zit er van Vivid performance een verkorte versnellingspook ingezet.
Hoop dat je nu wat wijzer bent geworden en er is wel degelijk wat aangedaan dus….maar idd geen echte grote aanpassingen zoals een turbo ofzo.