In de zomer zal zo'n band a la Yokohama A048 of Toyo R888 erg fijn zijn lijkt me, ze zijn alleen wel redelijk aan de prijs en schijnen ook rap te slijten dankzij het zachte high-grip compound.
Ik heb zelf ervaring met de Yokohama A510 en de Toyo T1R.
Beide hebben veel en ongeveer evenveel grip in het droog, enkel waarschuwt de Toyo wat eerder als je de grens nadert; ze beginnen dan geluid te maken en de auto kan al zeer lichtjes schuiven zonder dat je de grip compleet kwijt bent.
Die Yokohama's gaven geen krimp totdat ze ineens echt wegschoven, en dan gaan ze ook pas piepen.
In het nat grippen de Toyo's ietsjes beter, echter onderstuur je ook daarmee erg makkelijk op vochtig wegdek zolang ze koud zijn (de (krappe) rotonde aan het eind van onze straat hoef ik met koude banden niet met meer dan 30 te nemen, dat is dan al randje onderstuur). Warmrijden is echt een must voor je sportief gaat rijden.
Geluid maken ze in mijn ervaring ongeveer evenveel, al zal er in een stillere auto dan een MR2 misschien verschil te merken zijn.
Op slijtage wint de T1R; na bijna 2 jaar / 10.000 km / 2 circuitdagen zien ze er nog steeds prima uit, ik schat nog ~5 mm profiel over van de 8~9 mm nieuw. De Yokohama's had ik in anderhalf jaar / 20.000 km / geen circuitdagen tot randje APK-afkeur versleten.
Conclusie: de T1R is zo'n slechte band nog niet, gezien z'n prijs
![Smiley :)](./images/smilies/smiley.gif)