Goede remmen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Goede remmen

Bericht door Christopher »

De voorremmen van mijn '91 SW moeten vervangen worden..

De std. Toyota remmen zijn een prima optie, maar ik ben benieuwd of er mensen hier rondrijden met aftermarket remmen.

En natuurlijk de eeuwige vraag: welke blokken?
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ik heb EBC schijven, redstuff rembloken en goodrich remleidingen ben er teverden over. kan altijd beter en duurder hoor.
dehea

Bericht door dehea »

ullmaster schreef:ik heb EBC schijven, redstuff rembloken en goodrich remleidingen ben er teverden over. kan altijd beter en duurder hoor.

Bovenstaande heb ik er ook onder zitten, is voor niet al te veel geld een goede upgrade.
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wil,succes met zoeken.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Heb 94+ turbo remmen, AP Racing blokken, Twosrus ported schijven. Remt prima :P
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ik heb Pagid spul eronder zitten, nog wel de stock remleidingen. Wat mij betreft is er wel ruimte voor verbetering, ook al remt het wel behoorlijk als je stevig trapt, de "bite" ontbreekt.

Zit nog steeds te twijfelen of ik een 94+ remupgrade ga doen, of voor een goedkope big brake kit ga (Wilwood valt mee qua prijs). Ik rij niet op het circuit met de auto maar ga straks wel richting dubbele van stock vermogen dus wellicht heeft een BBK toch wel nut (plus het staat natuurlijk ook wel een stuk mooier).
AfbeeldingAfbeelding
Drake

Bericht door Drake »

in jouw geval zou ik zeggen : ja.

ik had met de 106 al veel baat met de remmen.
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

Andere remleidingen, maakt dat zoveel verschil uit? (n00b dat ik ben op remmengebied :))

Ik heb ook deze gezien: http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=td&cat=r

Het gaat dan om de 2e op die pagina:[url=javascript:popup('ao_list_specificatie.php?&art=16548/S')]16548/S
[/url]brakemax-Sport-remschijfset (2x ) Voorzijdetot: 31-12-1991214.20set

Is dat iets? Ik vind de standaard remmen in principe prima voor mijn rijstijl, maar iets meer remkracht is natuurlijk altijd meegenomen :) Als het voor de prijs van de standaard remmen beter kan bij een aftermarket product, dan koop ik die meteen. (Mag wel iets meer kosten)
xander

Bericht door xander »

ik heb achter ebc schijven met greenstuff blokken en voor een big brakekit van vttr en stalen leidingen rondom SUPER echt niet normaal meer !
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Je krijgt door andere schijven niet meer remkracht, zelfde geld voor remblokken... Dit voorkomt fading maar remt niet harder. Harder remmen zul je moeten bereiken met een andere hoofdremcilinder...

Staalomvlochten remleidingen zetten minder uit dan normale leidingen en zullen hun druk beter houden, ook wanneer de remvloeistof kokend heet is.

Als upgrade zou je een hoofdremcillinder kunnen pakken van een toyota supra MK3.

Mocht ik het ergens verkeerd hebben, ben je vrij om me te verbeteren ;)
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

Met de montage van een brakebooster (linkje) kun je de remkracht ook flink verbeteren.
Een bigbrake kit geeft je wel meer remvertraging, het oppervlak wat je hebt om frictie op te wekken is nu eenmaal groter dan met oem remmen.
Een goede kit van D2 racing is leverbaar vanaf 1699,- euro (clubleden 1599,- euro)
Wikl je echt een hele grote kit, ga dan voor de set van 2199,- (clubleden 1999,-)
Let er wel op dat je voor een bigbrake kit minimaal 17 inch velgen moet hebben. Van VTTR hebben we een speciale kit beschikbaar die op 16 inch velgen past alleen zijn die sets aardig kostbaar.

JPMR2
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Je kan niet harder remmen als je banden grip hebben en dat lukt prima met de standaard remmen. Het enige probleem is de opbouw van hitte en daardoor brake fading. Als je vaak hard moet remmen zijn grotere remmen idd een optie. ook voor het gevoel zal het beter zijn, alhoewel ik denk dat dat meer met de groote van de hoofdremcilinder afhankelijk is en de flexibiliteit van de leidingen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

Maar voor mijn rijstijl is dit allemaal niet van toepassing. Ik rij vrij rustig/normaal met de Mr2.

Niemand die ervaringen heeft met die eerder genoemde remschijven?

Zo niet, iemand moet het toch ooit proberen ;D Lijkt me dat remschijven toch wel eerst uitvoerig getest moeten worden voordat ze verkocht mogen worden?
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

JPMR2 schreef:Met de montage van een brakebooster (linkje) kun je de remkracht ook flink verbeteren.
Een bigbrake kit geeft je wel meer remvertraging, het oppervlak wat je hebt om frictie op te wekken is nu eenmaal groter dan met oem remmen.
Een goede kit van D2 racing is leverbaar vanaf 1699,- euro (clubleden 1599,- euro)
Wikl je echt een hele grote kit, ga dan voor de set van 2199,- (clubleden 1999,-)
Let er wel op dat je voor een bigbrake kit minimaal 17 inch velgen moet hebben. Van VTTR hebben we een speciale kit beschikbaar die op 16 inch velgen past alleen zijn die sets aardig kostbaar.

JPMR2
Bedankt JP, maar dit is niet in de prijsklasse van de standaard remmen :) Ik doel meer op een aftermarket iets wat beter is dan de standaard remmen. Mocht dat er niet zijn, dan blijf ik bij standaard :)
xander

Bericht door xander »

dan zou ik als ik jou was voor de ebc rondom gaan
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

Waar kan ik die kopen/bestellen?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

JP, ebay, andere webwinkels...

Google is your friend! ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
xander

Bericht door xander »

Plaats reactie