help help!

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

subke

help help!

Bericht door subke »

vanmiddag heb ik met een maat van mij een sprintje gedaan.was de eeste keer met de mr2 dus ik maak wat toeren en 4000 en trek weg:S niet dus ik bleef gewoon bijna stilstaan en de stank was helemaal niet meer te harden dus ik denk dat het de koppeling is maar wie weet dit cker?
ik kan namelijk ook niet met spinnede banden weg(ligt niet aan mijn rijkwaliteiten hoor:)) maar dat zou tog ook moeten kunnen of zie ik dat verkeerd?
gr ivo
Bremo

Bericht door Bremo »

Het lijkt er idd op dat de koppeling goed versleten is.. Normaal gesproken kun je zien (toerenteller) en horen aan het geluid dat je koppeling slipt. Als je ineens de koppeling op laat komen moet het motortoerental direct en met rap tempo zakken. Of als je de koppeling op laat komen, rijd volgas weg en hij begint bij een bepaald toerental als een idioot in toeren te klimmen zonder noemenswaardige versnelling.. dan issie echt FUBAR (kapot).
subke

Bericht door subke »

als je toeren maakt rond je 4500 toeren en je rijdt volgas weg kan die gaan spinnen he?
maar die van mij spint niet en blijft op die toeren hangen en dan gaat hij pas maar hij zakt niet als een gek terug en je krijgt ok geen klap dat hij in ene keer gaat zeg maar dus ik denk idd koppeling:(

wat zijn de kosten ervan ongeveer?
spieker

Bericht door spieker »

gewoon rustig opschakelen en dan een keer het gaspendaal vol in trappen dan hoor je vanzelf of hij slipt
subke

Bericht door subke »

nee dan slipt hij niet daarom snap ik er ook nix van:S
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

hoe breed zijn de banden stuge veren kunnen ook de oorzaak zijn

heb zelf een jaar geleden kopling/druk/lager vervangen heb het zelfde (probeem) heb 235/40 achter sins de schroefveren krijg ik hem nog moeilijk aan het spinnen met droog weer
spieker

Bericht door spieker »

dan is je koppeling wel goed maar heb je gewoon te veel grip maarja al die k..golfjes staan altijd te spinnen maar daar ga je echt niet harder van ;)
dus de volgende keer gewoon eerst rollen voor je em in de bek trapt ;)
subke

Bericht door subke »

want voor de rest hij schakelt soepel en rijdt heerlijk dus daarom snap ik het ook niet maar ik heb idd 235 achter erop liggen en orginele vering dusz
subke

Bericht door subke »

maar ik trok dus vol weg en het stonk dus naar koppeling:S
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

just, en met op trekken verplaats het gewicht naar de achteras en nog us de motor achter. idiaal ;D rollen en dan planken doei gti's

235 is wel breed hoor voor een SW20 of heb je een turbo?
subke

Bericht door subke »

dus het is normaal en me koppeling is dus nog goed?
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

kan maar ook niet durf ik niet zegen, hoe oud is de koppeling
subke

Bericht door subke »

orgineel uit 1991 maar pas 126000 gelopen dusz
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

dan is de kans groot dat toch op is, bijna altans. maar weet niet of i 1 keer vervangen is of zo
Bremo

Bericht door Bremo »

Is het een mogelijkheid dat de drukgroep niet meer fatsoenlijk werkt? (heren monteurs..?)

Dat ie niet spint is niet zo vreemd in een MR2 lijkt me.. zoveel vermogen zit er nu ook weer niet in.
franksmits

Bericht door franksmits »

Bremo schreef:Is het een mogelijkheid dat de drukgroep niet meer fatsoenlijk werkt? (heren monteurs..?)

Dat ie niet spint is niet zo vreemd in een MR2 lijkt me.. zoveel vermogen zit er nu ook weer niet in.


:eten: -> :X
spieker

Bericht door spieker »

zolang hij in de hoge toeren soepel schakeld is de koppeling of drukgroep wel goed
maarja als je de koppeling snel op laat komen bij 4000 toeren wil hij wel stinken (te veel grip)of te weinig vermogen ;)
dus gewoon laten rollen en dan trappen en ze dan zoek rijden in de bochten ;)
subke

Bericht door subke »

oke weet ik dat maar hij schakelt idd nog zeer lekker:D en zoek rijden in de bochten gaat ook goed:d

slotje kan erop
spieker

Bericht door spieker »

haha driften met die geit
subke

Bericht door subke »

Plaats reactie