Wat is het verschil tussen een amerikaanse en een europese aw11?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Wat is het verschil tussen een amerikaanse en een europese aw11?

Bericht door lucca3000 »

Even voor de niet automonteurs en ander dummies:P onder ons(waaronder ikke:kus: ).

Is er verschil?
Waar moet je op letten bij aankoop?
Roland

Bericht door Roland »

Amerikaanse hebben volgens mij bijna altijd elektrische ramen.

En zijn de motoren geleverd met EGR, een geweldige toevoeging die je zo'n 12 pk oid kost. aw11's van '87 en later zal je weinig verschil merken lijkt me, maar voor '87 kan je beter een Europese hebben (iets van 124/128pk tegenover 112pk)

(ik heb er straks een die electrische ramen heeft EN geen EGR :) , Duits )

Trouwens, EGR valt er ook wel af te slopen.
midshiprunabout

Bericht door midshiprunabout »

Ik heb een Amerikaan van 1988. In ieder geval zijn de achterlichten anders.

Ook heeft hij verlichting aan de zijkant. Voor oranje achter rood.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

De motoren zijn iets anders (egr verhaal zoals reeds gezegd) Verder zijn ze over het algemeen iets rijker uitgerust (maar hoeft niet, ze waren daar ook kaler te krijgen dan hier)

Qua looks zit het verschil in de 4 zijreflectoren rondom (en dus geen zijknippers in de voorspatborden meer) en bij de modellen van 87-89 zijn de achterlichten anders op een usa auto (de modellen daarvoor ook wel, maar dan is het verschil veel kleiner)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

en meer beschikbare kleuren natuurlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

De 85-86 AW11's hadden ronde reflectoren in de achterlichten, de Europese hadden rechthoekige. Ook lichten de complete achterlichten op bij de Amerikanen, bij de Europese alleen de buitenkant van de units. Vanaf '87 kregen ze helemaal andere achterlichten.

De deuren van de Amerikaanse AW11's zijn zwaarder want daar zit een extra verstevingsbalk in.

De knipperlichten in de voorbumper zijn oranje en hebben niet dat witte stadslichtje erin.

Veel USA AW11's hebben ook airco.

Mijlenteller ipv kilometerteller.

En de motoren in de USA werden geregeld met een MAF-sensor, in EU met een MAP-sensor. Veel mensen zeggen dat de MAF de luchtstroom in de weg zit, de MAP niet en zou daardoor ook voor vermogensverschil kunnen zorgen. De uitlaat had een katalysator, in EU niet hier hadden ze een middendemper. De kat is volgens mij vanaf 87 standaard erop geleverd. De '87 motoren zijn iets sterker en hebben een verstevigde versnellingsbak (C52).

Groeten Rowan
spindokter

Bericht door spindokter »

jep heb er een staan ben hem opaantknappen!! ;) anders kom eens kijken als je in de buurt bent ..
oja nog een voordeel als ze net in nederland zijn of als ze goed zijn behandeld heb je een stuk minder ROEST ... ;) of wel helemaal geen hehehe..;D
Plaats reactie