StandAlone

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

als ik dit zo allemaal lees en je wilt perse een standalone ecu dan is het dus aan te raden om geld te steken in het mappen. zover ik het lees moet je dus rekenen op 500 aan alleen het mappen. Is dit bij alle standalone ecu's?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

jah dat is minimaal eigenlijk het is net wat frank zegt
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep als je auto goed is ben je voor 500 wel klaar..

feit is gewoon, dyno time kost 200,- per uur, of je motor nou draaid of niet, dus als je ergens een storing hebt lopen de kosten op.. zorg dus dat je auto 100% zeker weten goed is.. en kom niet aan met gare bougiekabels/ bougies of iets dergelijks. dan kost het je alleen maar grof geld..
of je auto nou aan het eind van de dag 10% gemapt is of 100%, de tijd die hij op de dyno stond betaal je per uur.. 200 per uur dus.. en dat is in engeland ook zo 1998mr2.. voor 45 pond doen ze hem opn de straat mappen met het risico dat je met de trein terug kan..

bij veel tunings bedrijven krijg je wel prijs vermindering als het uit de hand loopt en er geen wachtrij staat bij de dyno..
Afbeelding
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

frankie-turbo schreef:jep als je auto goed is ben je voor 500 wel klaar..

feit is gewoon, dyno time kost 200,- per uur, of je motor nou draaid of niet, dus als je ergens een storing hebt lopen de kosten op.. zorg dus dat je auto 100% zeker weten goed is.. en kom niet aan met gare bougiekabels/ bougies of iets dergelijks. dan kost het je alleen maar grof geld..
of je auto nou aan het eind van de dag 10% gemapt is of 100%, de tijd die hij op de dyno stond betaal je per uur.. 200 per uur dus.. en dat is in engeland ook zo 1998mr2.. voor 45 pond doen ze hem opn de straat mappen met het risico dat je met de trein terug kan..

bij veel tunings bedrijven krijg je wel prijs vermindering als het uit de hand loopt en er geen wachtrij staat bij de dyno..
lijkt me duidelijk...:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

Als je achteraf een storing krijgt en je hebt hem laten mappen in Engeland dan hang je mooi, kun je weer helemaal daar heen rijden. Mischien loopt de auto wel helemaal niet meer en moet je hem er heen transporteren en al dat gezijk meer.. Ik zou hem hier laten mappen er zijn genoeg jongens op het forum die er echt verstand van hebben en is het niet goed weet je bij wie je moet zijn. Dat spaart naar mijn weten al genoeg kosten.:D
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

zou het door dringen op 1998mr2>??
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

wat denk je zelf
Afbeelding
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

UndaGrwnD schreef:wat denk je zelf
::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Oké okee daar moet k jullie wel gelijk ingeven.. Als als.
Maar kan natuurlijk ook goed gaan.. Maar goed.
wie doet motec in nl?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

1998mr2 schreef:Oké okee daar moet k jullie wel gelijk ingeven.. Als als.
Maar kan natuurlijk ook goed gaan.. Maar goed.
wie doet motec in nl?
Aan je antwoorden te merken, weet je google wel te gebruiken, neem ik aan.;D
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Vind alleen maar
meer en meer ECU
adaptronic ook al van australië
wil je een ECU voor nl is dat KMS
Nederlands product.. Kun je dus altijd laten
afstellen..
Maar voor dat het zo ver is.. Zoek ik zelf het een beetje
uit hoe je moet mappen..
is te leren.. Als je naar weet hoe een motor werkt

mappen is te leren goed mappen zal een kunst zijn en ervarig hebben.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Dus binnenkort opzoek naar een nieuw blok?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

mr2PUNTfreak schreef:Dus binnenkort opzoek naar een nieuw blok?
hij wilde toch al een gen 4 ?:lach:
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

wat voor blok wil hij na die gen 4 als die ook naar de knoppen is?
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

1998mr2 schreef:Maar voor dat het zo ver is.. Zoek ik zelf het een beetje
uit hoe je moet mappen..
is te leren.. Als je naar weet hoe een motor werkt

mappen is te leren goed mappen zal een kunst zijn en ervarig hebben.

Gewoon op Het Net opzoeken, alles wat daar staat klopt heb ik vernomen :idea8: dus met die info kan je direkt zelf aan de gang gaan zou ik zeggen :comp1: ervaring komt dan vanzelf :no: :still_bonk:
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

1998mr2 schreef:Vind alleen maar
meer en meer ECU
adaptronic ook al van australië
wil je een ECU voor nl is dat KMS
Nederlands product.. Kun je dus altijd laten
afstellen..
Maar voor dat het zo ver is.. Zoek ik zelf het een beetje
uit hoe je moet mappen..
is te leren.. Als je naar weet hoe een motor werkt

mappen is te leren goed mappen zal een kunst zijn en ervarig hebben.
Zelf mappen zou ik niet zomaar aan beginnen. Is wel leuk allemaal maar even paar waardes verkeerd invullen en je bent de sjaak. Waarom zou je je eigen auto kut willen mappen. Je wilt hem toch goed hebben staan? Heb je net 1500 euro uitgegeven aan een ECU om een half gare map zelf te maken. Kan je net zo goed standaard ECU gebruiken.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Ik zeg gewoon doen, ik kan nog wel wat onderdelen gebruiken van een MR2 :P
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Das mooi k*t, ik lees net op www.2012.com dat we er dan alleemaal aan gaan, neeeeeeeeeeeee.;D einde van de wereld, nou geniet er maar van die gen 4 nu het nog kan.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Waarom willen mensen dan toch al die aparte merken 'uitproberen'. De brains van je motor aansturen doe ik liever met een bewezen product dat in mijn regio goed wordt ondersteund!
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

shenron schreef:Das mooi k*t, ik lees net op www.2012.com dat we er dan alleemaal aan gaan, neeeeeeeeeeeee.;D einde van de wereld, nou geniet er maar van die gen 4 nu het nog kan.


Mhhh waarschijnlijk is de wereld ook gemapped zonder ervaring....;D;D;D::)::)
Gesloten