versnellingsbak

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Tomtoyo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 dec 2008, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door Tomtoyo »

Ik heb nog een goeie 5-bak liggen... Moet wel eerst nog eruit gehaald worden.

BTW, alles van Monkeywrench Racing kan je ook bij Infinity Performance bestellen. Leuke prijzen & goeie service.
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

whitespyder schreef:Hoeveel kms heeft de auto gelopen dan? vreemd dat je daar nu al problemen mee hebt. Je hebt de auto toch nog maar net? Kun je niet terug bij de garage waar je m gekocht hebt? onder garantie?
Inderdaad olie controleren en desnoods vervangen zou ik ook doen.
Heb ooit een honda crx gehad waarvan ik weet dat door gebruik van verkeerde olie de versnellingsbakken kapot gingen.
Ik heb de auto in Duitsland gekocht, tja. De auto heeft overigens een aantal weken probleemloos gereden en in die weken heb ik ook behoorlijk wat kilometers gemaakt. Ik denk een typisch geval van domme pech...
Bij de Toyota dealer is ook de olie gecontroleerd.
Tomtoyo schreef:Ik heb nog een goeie 5-bak liggen... Moet wel eerst nog eruit gehaald worden.
BTW, alles van Monkeywrench Racing kan je ook bij Infinity Performance bestellen. Leuke prijzen & goeie service.
Ik ben inmiddels met een 6-bak bezig, heeft een beetje meer mijn voorkeur afgaande op diverse positieve reacties over de zesde versnelling...
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Bij mij is een hoofdlager in puin gedraaid. Volgens de Engelse MR2 club een bekend probleem. Heb toenderijd mijn (uitstekende) T-dealer daarop geattendeerd. Nieuw lager. Verder probleemloos. kosten waren, als ik mij niet vergis ongeveer 500,=. bak ging er onderuit en moest geheel gedemonteerd en gereinigd worden om alle staaldeeltjes van het kapotte lager te verwijderen.

Succes!

Henri
Plaats reactie