stoelen aanpassen?
Moderator: Pieten
who cares!
Wat belangrjk is dat je net even sneller bent " dan die S2000".
0-100 tijden doen er dan niet meer toe omdat dan bijvoorbeeld de 190 pk motor sneller is dan de 140 pk motor. Alleen het koppel telt bij een onverwachte inhaalmanuoevre: je geeft vol gas bij een willekeurige snelheid en dan moet er wat gebeuren: de 140 pk motor pakt al goed op bij zo'n 4000 rpm, de 190 pk versie pas bij 6000. 10 tegen 1 dat de slappe versie sneller is. Tegen de tijd dat de andere oppakt is de wedstrijd al voorbij. Een V6, dat zou echt schelen. Op naar Woodsport!
jullie zijn het vast niet met mij eens: de upgrade naar een TS motor is geen upgrade. (Naar een TTE-turbo of V6 wel).
Henri
Wat belangrjk is dat je net even sneller bent " dan die S2000".
0-100 tijden doen er dan niet meer toe omdat dan bijvoorbeeld de 190 pk motor sneller is dan de 140 pk motor. Alleen het koppel telt bij een onverwachte inhaalmanuoevre: je geeft vol gas bij een willekeurige snelheid en dan moet er wat gebeuren: de 140 pk motor pakt al goed op bij zo'n 4000 rpm, de 190 pk versie pas bij 6000. 10 tegen 1 dat de slappe versie sneller is. Tegen de tijd dat de andere oppakt is de wedstrijd al voorbij. Een V6, dat zou echt schelen. Op naar Woodsport!
jullie zijn het vast niet met mij eens: de upgrade naar een TS motor is geen upgrade. (Naar een TTE-turbo of V6 wel).
Henri
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Even denken.. 80 kilogram lichter... Wat er dan allemaal wel niet uit de auto voor gehaald moet worden.. Voor een halve fucking seconde! Ik rem wel iets laterJoeri schreef:kun je nagaan als je even een beetje rigoureus wat dingen uit de wagen haalt. Een kilo of tachtig kun je er wel uithalen. Volgens mij scheelt je dat meer dan een halve seconde op de 0-100 tijd.
Wat me trouwens weer op een vraag brengt die ik me al langer geleden afvroeg: de 'officiële' 0-100 tijd is 7,9 seconden, maar je komt her en der toch wel andere tijden tegen. Doorgaans wat vlottere tijden, van bijvoorbeeld 7,5 of zelfs 7,1 seconden. Vooral op de US-sites hebben ze het daar over en dat betreft geen gemodificeerde exemplaren. Heeft iemand het hier ooit zelf uitgeprobeerd?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vergeet het reservewiel niet...
Ja ik heb eens zo'n filmpje gezien op YouTube hoe de acceleratie te verbeteren zonder motorische tuning.
De hele carosserie ging eraf, op het eind reed alleen het onderstel met 1 stoel en de achteras was ook verwijderd en ze hadden 1 wiel precies in het midden gelast.
De hele "auto" woog nog maar een paar honderd kilo.
Onderstel + motor + stuur + stoel, verder niets meer.
Hij kon wel niet meer snel de bocht om...
Ja ik heb eens zo'n filmpje gezien op YouTube hoe de acceleratie te verbeteren zonder motorische tuning.
De hele carosserie ging eraf, op het eind reed alleen het onderstel met 1 stoel en de achteras was ook verwijderd en ze hadden 1 wiel precies in het midden gelast.
De hele "auto" woog nog maar een paar honderd kilo.
Onderstel + motor + stuur + stoel, verder niets meer.
Hij kon wel niet meer snel de bocht om...
Jean-Pierre
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat soort auto's is gewoon te koop.
Ze heten Lotus Elize.
Merk: Lotus
Model:Elise
Type: S2 1.8 16V 122pk
Carrosserie: Cabriolet
Aantal deuren: 2 deuren
Cilinderinhoud: 1796
Aantal cilinders: 4
Vermogen motor: 90 kW
Massa: 710 kg
Tweedehands ook niet duur, scheelt een hoop gedoe.
Maar mij te oncomfortabel en teveel herrie aan de kop...
Ze heten Lotus Elize.
Merk: Lotus
Model:Elise
Type: S2 1.8 16V 122pk
Carrosserie: Cabriolet
Aantal deuren: 2 deuren
Cilinderinhoud: 1796
Aantal cilinders: 4
Vermogen motor: 90 kW
Massa: 710 kg
Tweedehands ook niet duur, scheelt een hoop gedoe.
Maar mij te oncomfortabel en teveel herrie aan de kop...
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mjah zelfs dat is nog te zwaar Caterham anyone? Of een Ariel Atom
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: