HKS stalen remleidingen SW20

Verkoop door handelaren, zowel commercieel als semi commercieel. Alleen MR2 gerelateerd.
FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

tiepstijl? Vindt je dit een stijl? Ik vind het gewoon minachting van de lezer. En dan is Green nog wel de spellingnazi hier op het forum....

En tja, het rottige van advies is, je kunt het geven maar dat wil nog niet zeggen dat het ook geaccepteerd wordt (trust me, ik maak er al 15 jaar mijn werk van). Als je zuur bent omdat je advies genegeerd wordt, was het geen advies maar een poging anderen je mening op te dringen ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

ten eerste is er ergenst op dit forum een topicje waar je jezelf lekker uit kan leven over dislextiesche mensen afzijke..... (nu we dat onderwerp afgerond hebben)

ik ben niet zuur waarop mijn advies genegeerd word, ma hoe er op gereageerd word, en soms heb je dan zow iets van, waarom doe ik die moeite nog,

ma het is een verkoop topic,

dus lekker klaar met het gezeur,

en bestel lekker een setje remlijdingen.....
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

mijn setje was inderdaat goodridge dus weet niet of het bij hks zo is maar bij mij was het eerste setje verkeerd en het tweede was uitijndelijk wel goed maar ja ieder zijn ding he.
en flip gewoon niet te veel advies geven maar ze gewoon er zelf achter laten komen scheeld een hoop zijk met anderen mensen he haha.
dus je zelf niet verlagen he haha.

groeten chris mr2.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

flip schreef:ten eerste is er ergenst op dit forum een topicje waar je jezelf lekker uit kan leven over dislextiesche mensen afzijke..... (nu we dat onderwerp afgerond hebben)

ik ben niet zuur waarop mijn advies genegeerd word, ma hoe er op gereageerd word, en soms heb je dan zow iets van, waarom doe ik die moeite nog,

ma het is een verkoop topic,

dus lekker klaar met het gezeur,

en bestel lekker een setje remlijdingen.....
Dyslexie en de nederlandse taal niet machtig zijn, zijn 2 verschillende dingen. Je zinsbouw suggereert het laatste (en ik weet eigenlijk ook niet waarom ik hier ueberhaupt op reageer, dus idd, terug naar de remlijdingen (mijn browser suggereert nu remleidingen, dus ik moet iets doen om het te laten staan....))
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Ik voel een nieuw T-shirt aankomen.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Flip (en White Lightning) vallen bij mij officieel in de categorie dyslecties, en niet zoals veel andere mensen tegenwoordig, in de categorie: te lui om om een poging te doen om een fatsoenlijke zin te schrijven of om het verschil tussen me en mijn te onthouden.

Hij hep dus dispensatie...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

mooi gezech green ik doe altijd mijn best om het zo netjes mogelijk teverwoorden zo dat iedereen het kan lezen.
wil alleen niet altijd lukken.

groeten chris mr2.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Anyways, back on topic please ::)

Green, kun je het topic even opschonen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

It is done.

Succes met de verkoop.

Uit betrouwbare bron weet ik dat Wouter 69.000 artikelen te koop heeft staan...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

70.951 op de website at the moment, maar daar komen komende week pakweg 3000 Whiteline producten bij (welke we overigens een groot deel op voorraad gaan leggen :::| )
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

het is binnen :) na 1 dag al!

Mooi setje hoor, volgens mij zijn ze niet te lang! moet dan nog wel even goed checken
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

gisteravond gemonteerd.
Lengtes zijn precies goed, had wel wat puntjes van kritiek:
De kunstof "geleiders" die je vastzet aan de veerpoot met klemmetjes zijn te klein waardoor je deze dus niet vast kunt zetten.
Ze gaan er dwars door heen.

Dit heb ik opgelost door een sleufje te slijpen in de metalen steun en deze met een waterpomptang naar elkaar toe te buigen.
Toen kwam het volgende probleem, de kunstof geleiders zijn bij het smalle stuk waar het klemmetje langs moet weer te dik, dus heb ik de klemmetjes moeten uitvijlen.

Aan de achterzijde word het nippeltje zonder een steun geleverd, dus hangt de verbinding naar het flexibele gedeelte gewoon in de lucht.
Hier moet ik nog een oplossing voor vinden.

Het remmen is daarin tegen wel stukken beter geworden.
Ik hoef de rem minder ver in te drukken om de zelfde vertraging te krijgen als voorheen.
Als ik nu een harde trap op de rem doe dan moet de ABS af en toe mee assisteren, dus het lijkt of de remvertraging in zn totaliteit is toegenomen.

Conslusie:
Dit verwacht ik niet van een product met een HKS stempel er op.
De ongelukkige montage verdient een zware onvoldoende.
Als ik een google op een goodridge set dan zie ik wel de montage steun van het nippel zitten, ik overweeg om de hele zooi er weer af te halen.
Of heb ik misschien de verkeerde set gekregen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Thanks voor de feedback. Heb je toevallig foto's gemaakt?

De set was wel voor de SW20.

In principe maakt de montage bij de veerpoot niet zoveel uit hoe je het doet, zo lang de leiding nergens tussen vast kan komen te zitten.

Email de foto's maar naar mij, dan zal ik jouw kritiek met HKS bespreken!
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

sory green ma DIT MOET



die steun zit er bij mij gewoon aan de remlijding hoor, dit is namelijk het ANDERE MODEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! daar zit namelijk het verschil,

en bij mij zit er ook gewoon een stalen houdertje op net als bij de OEM remlijdingen waar je dezelfde stalen klemetjes in kan zetten. waardoor die precies hetzelfde loopt als de orgienele remlijding,
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

maar flip, dan moeten er dus minstens 3 versies zijn, en niet 2?

- goede lengte met goede bevestigingspunten
- Te lang met goede bevestigingspunten
- goede lengte met verkeerde bevestigingspunten.

Blijft appels met peren vergelijken.

Misschien dat we Wouter het maar gewoon moeten laten oplossen ipv je gelijk proberen te halen over een heel ander product dat je waarschijnlijk niet eens kent.

(jij had het over goodridge, en dit is HKS. Dat het niet past zal toeval zijn)

Ricardo's bedankt in iedergeval, ik wacht nog even met bestellen tot ik weet dat wouter het heeft kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Even snel wat research gedaan;

- HKS Remleidingen worden door HEL gemaakt (Mag niet uitgesproken worden, maar het staat gewoon op de leiding zelf).

- HEL heeft 2 verschillende onderdeelnummers, maar zoals vorige week door HEL bevestigd, zijn beide kits hetzelfde. Geen lengte verschil of beugel verschil.

- Of de staalomvlochten leiding nu van Goodridge, Hel of HKS is, ze doen hetzelfde. Ervoor zorgen dat de remleiding niet kan uitzetten op het moment dat je de rem intrapt.

- De beugel aan de OEM leidingen en de dure versie van de Goodridge leidingen, komt inderdaad met een beugel om hem achter aan het chassis vast te zetten. Deze sets van Goodridge zitten op zo'n € 135,- Als dit het enige probleem zou zijn, is dit met een simpel klemmetje zoals hieronder vast te schroeven aan het chassis.

Afbeelding

- Op de foto's van onze website staan de leidingen afgebeeld en kan iedereen kijken naar de leidingen en eventueel kopen als ze aan de wensen voldoen.

Ik heb het afgelopen jaar meerdere sets verkocht en geen enkele kit is terug gestuurd omdat de klant niet tevreden was.

De mensen die de afgelopen week wel een kit hebben gekocht en niet tevreden zijn, mogen met mij contact opnemen en de kit terug sturen. Zelfs als deze gebruikt is, terwijl de klant uiteraard voor het monteren de remleidingen kon vergelijken met de originele.

Ik wil best de Goodridge leidingen bestellen voor degene die liever de Goodridge hebben. Nogmaals, voor het functioneren maakt het niet uit, wel voor de prijs (bijna het dubbele).

Hoop dat dit helpt :)

PS; heb even op IMOC gezocht. Hier zijn inderdaad ook mensen die liever de Goodridge gebruiken dan de HEL / HKS leidingen. Maar er zijn ook genoeg mensen die ze wel gebruiken.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Ricardos schreef:gisteravond gemonteerd.
Lengtes zijn precies goed, had wel wat puntjes van kritiek:
De kunstof "geleiders" die je vastzet aan de veerpoot met klemmetjes zijn te klein waardoor je deze dus niet vast kunt zetten.
Ze gaan er dwars door heen.

Dit heb ik opgelost door een sleufje te slijpen in de metalen steun en deze met een waterpomptang naar elkaar toe te buigen.
Toen kwam het volgende probleem, de kunstof geleiders zijn bij het smalle stuk waar het klemmetje langs moet weer te dik, dus heb ik de klemmetjes moeten uitvijlen.

Aan de achterzijde word het nippeltje zonder een steun geleverd, dus hangt de verbinding naar het flexibele gedeelte gewoon in de lucht.
Hier moet ik nog een oplossing voor vinden.

Het remmen is daarin tegen wel stukken beter geworden.
Ik hoef de rem minder ver in te drukken om de zelfde vertraging te krijgen als voorheen.
Als ik nu een harde trap op de rem doe dan moet de ABS af en toe mee assisteren, dus het lijkt of de remvertraging in zn totaliteit is toegenomen.

Conslusie:
Dit verwacht ik niet van een product met een HKS stempel er op.
De ongelukkige montage verdient een zware onvoldoende.
Als ik een google op een goodridge set dan zie ik wel de montage steun van het nippel zitten, ik overweeg om de hele zooi er weer af te halen.
Of heb ik misschien de verkeerde set gekregen?

Richard, mijn monteur vertelde, dat ze tegen hetzelfde probleem aanliepen. Ze hebben het bij met met tie-wraps opgelost (MacGuyer oplossingen ftw). Gelukkig heeft het niets te houden en is het met APK steekproef goedgekeurd.

Ik heb op andere auto's wel goodridge gehad en die hebben inderdaad het besproken nippeltje goed geregeld.

Het prijsverschil weegt echter niet op tegen het montage 'probleem' vind ik.
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

je zou ook alle beun van je OEM remlijdinge je beugel af kunne slijpen, en deze met 2 kleine puntlasjes op de rvs remlijding lassen


ik bedoel de beugel aan chasi

nouw green nu heelemaal niet zeike kom zelfs nog met een zeer nette oplosing
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dirk schreef: Ik heb op andere auto's wel goodridge gehad en die hebben inderdaad het besproken nippeltje goed geregeld.

Ik heb al járen (kan nog best een jaar of 10 zijn) een Goodridge set rondom op de MR2 zitten, maar ook daar gaf de montage (lijkt hetzelfde probleempje te zijn) wat problemen bij de bevestiging van het beugeltje t.h.v. de veerpoot, dus dat is van alle tijden/merken (of het tegenwoordig beter is, weet ik niet).

Met een klein beetje aanpassen/freubelen is zoiets goed op te lossen (kon zelfs ik ;D ).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie