3s-ge + turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

jeroentje

Bericht door jeroentje »

251 km/h ?? Komt dat puur door die 200cc meer van het us model ofzo?? Mijn 2 ging origineel echt niet harder dan 225 ( op de teller )
xplorer

Bericht door xplorer »

ging over een turbo die 251 km/h en niet over een na, moet je eens 's nachts in duitsland gaan rijden....kun je zo hard je maar wilt :D:D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Een SW22 heeft geen 200 cc meer, die heeft een 3SGTE zoals xplorer al aangeeft 8) En de grey mist waar ik dit mee probeerde wilde nog wel harder (was ook iets opgevoerd, hogere turbodruk), kon alleen helaas niet vanwege de andere mensen.. Ik denk dat 260-265 echte kms/u wel haalbaar was geweest. Wel een cool gezicht trouwens, 251 km/h op je GPS zien staan, dat wil ik nog wel een keer verbeteren. Maar dat gaat voorlopig niet gebeuren met mijn n/a'tje dat ik nu heb.

Anyways, nu maar weer terug on topic?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Helemaal mee eens. En als je persee turbo wilt rijden verkoop de emmer dan en ga voor een 200SX ofzo. Turbo druk omhoog en gaan. Heb je nog een achterbank ook.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Mr.3S

Bericht door Mr.3S »

hmmm.... dan ja... zal wachten tot de moment waneer zal ik een 3s-gte koopen.. een dan 1 keer peer jaar terug naar GE swappen ))))

maar toch beddankt voor reacties :)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Lijkt me een verstandige zet, bespaar je jezelf een hoop mogelijke ellende en heb je in ieder geval voorlopig nog plezier van je tweetje, en daar is ie toch voor ;)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ik ben van mening dat een turbo op een 3sge prima te realiseren is.

Je hebt op zijn minst een piggybag nodig.
Je moet ook een map sensor hebben die druk kan zien...een gen 2 mapsensor van een 3sgte zal prima zijn.

Het wordt helemaal makkelijk als je ook de ecu van een 3sgte hebt...dan hoef je alleen de benzine druk te verhogen en met de piggybag fijn tunen.

Let wel dat de compressie op een 3sge motor 10:1 is en een turbo 8.8:1 dus tank benzine met het hoogste gehalte octaan en waterinjectie zou geen verkeerde oplossing zijn.
Zorg er ook voor dat je een goede intercooler hebt.

De onderblokken van een 3sge en een 3sgte zijn identiek. Alleen heeft de 3sgte een olie toevoer in de hoofd galarij en deze is bij de 3sge niet geboord, en zijn de zuigers verschillend.

Ik zou zeggen ga ervoor...

Groeten Joshma
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Danny0677

Bericht door Danny0677 »

hydraMR2 schreef:Let wel dat de compressie op een 3sge motor 10:1 is en een turbo 8.8:1 dus tank benzine met het hoogste gehalte octaan
Gewoon de ontsteking lekker laat zetten kan ook toch? Heeft IPP trouwens een perfect apparaatje voor, kun je de ontsteking per PSI boost tot max 4 graden later zetten.
Mr.3S

Bericht door Mr.3S »

hey Joshma :)

het beste toch ik wind een 3s-gte koopen. daar kan toch meer spelen... boostup een meer een meer...

allen een problem om goede motor te vinden..
van een celica will ik nie )) vant dar kunnen problemen van elictraciteit krijgen.. vant na iet's tijd zal zowizo terug naar 3s-ge swapping voor APK :)))

maar ja.. dat is drommen... :-/
Danny0677

Bericht door Danny0677 »

Mr.3S schreef:hey Joshma :)

het beste toch ik wind een 3s-gte koopen. daar kan toch meer spelen... boostup een meer een meer...

allen een problem om goede motor te vinden..
van een celica will ik nie )) vant dar kunnen problemen van elictraciteit krijgen.. vant na iet's tijd zal zowizo terug naar 3s-ge swapping voor APK :)))

maar ja.. dat is drommen... :-/

Problemen met electro ga je sowieso krijgen, volgens mij is het méér dan n paar stekkertjes omwisselen namelijk! Dus je 3SGE terug swappen voor APK zal ook niet zo heel fijn werken.

Denk dat voor jou gewoon het beste is om voor 8000TPM redline te gaan en je maximum vermogen ergens bij de 7700 te hebben. Dan kom je ook wel aan de 200-240PK. Dus ga lekker aan de snelle nokkenassen, high flow kleppen, snelle headers, home made ITBs en standalone computer.

gr,

Danny
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Danny0677 schreef:Problemen met electro ga je sowieso krijgen, volgens mij is het méér dan n paar stekkertjes omwisselen namelijk! Dus je 3SGE terug swappen voor APK zal ook niet zo heel fijn werken.

Denk dat voor jou gewoon het beste is om voor 8000TPM redline te gaan en je maximum vermogen ergens bij de 7700 te hebben. Dan kom je ook wel aan de 200-240PK. Dus ga lekker aan de snelle nokkenassen, high flow kleppen, snelle headers, home made ITBs en standalone computer.

gr,

Danny
Yap daarmee krijg je een 3S-GE ook wel snel... maar die dingen die je opnoemt zijn ook niet echt goedkoop ;) Denk zelfs dat een 3S-GTE swap goedkoper is dan nokken/kleppen/headers/ITB's/EMS op een n/a... Maar toegegeven, een high-power racy n/a is ook erg leuk!
Als je serieus bent kan je d'r een setje toda zuigers in gooien: 12.8 compressie ;D

Sterkste 3S-GE die ik op internet heb gezien had over de 300 pk... en werd gebruikt in een kitcar/rallybak ofzo, ben helaas de url kwijt. Was geen Beams overigens maar een "gewone" 3S-GE. Zal wel een prijzig grapje zijn geweest :P
AfbeeldingAfbeelding
Silver

Bericht door Silver »

BST schreef:
Een 3sGE loopt makkelijk 200 kmh, daar hoeft die turbo er niet voor op.

Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom hoesnel je bij de 200 bent. :lach:
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Silver schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat erom hoesnel je bij de 200 bent. :lach:

Tsja... ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst NA rijdt en het bevalt me eigenlijk na 3 turbo's best goed. OK, vergelijken bij een turbo is ie wat langzamer (zeg maar gerust: traag) maar dat stoort me niet als ik lekker met mijn hoofd in het zonnetje aan het toeren ben.. 8)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Mr.3S

Bericht door Mr.3S »

Danny0677 schreef:Problemen met electro ga je sowieso krijgen, volgens mij is het méér dan n paar stekkertjes omwisselen namelijk! Dus je 3SGE terug swappen voor APK zal ook niet zo heel fijn werken.

Denk dat voor jou gewoon het beste is om voor 8000TPM redline te gaan en je maximum vermogen ergens bij de 7700 te hebben. Dan kom je ook wel aan de 200-240PK. Dus ga lekker aan de snelle nokkenassen, high flow kleppen, snelle headers, home made ITBs en standalone computer.

gr,

Danny

ja inderdat, maar dat kost zelfste als 2 3S-gte in perfecte staat )) ;D

mijn motor gebruikt oli als ga ik meer dan 5-6000 RPM dus rijd ik latste tijd rustig... tot 5000 RPM dat is all genug voor tdi golfs die denkt dat zij hebben een supercar ;D
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Ik als Belg kan je vertellen dat een turbo op een N/A motor zetten betekent dat je auto opnieuw gekeurd moet worden, in Brussel geloof ik. Voor hun is dat gelijk aan een volledige nieuwe motor en dat dekt je verzekering ook niet !!! Dus besef wel even dat bij eventuele accidenten/ongevallen, aangaande van een lichte bumperklever tot een volwaardige total loss, volledig kan ontzegt worden van je recht op bijstand. Dat wil dus zeggen dat je zowiezo je eigen stukken kan betalen en dat je meestal ook nog eens de ander zijn schade kan betalen.

Ik heb persoonlijk nog maar 1 ongeval gehad waar een andere weggebruiker bij betrokken was en hij was in fout. Dit kan toch erg snel en makkelijk gebeuren en ZAL gebeuren als je een jonge bestuurder bent met een snelle en erg ervaringsgevoelige wagen als de MR2.
mag

Bericht door mag »

twee verkopen en een engelse turbo kopen is ook een oplossing
homologatie voor bels is helemaal geen probleem ondanks wat iedereen zegt:huh:
gewoon de juiste mensen op de juiste plaats kennen ;D
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Wat probeer je te zeggen ? Dat je bij de jaarlijkse keuring de turbo eraf wil halen ? Het is wel geen lego he, even de boel eraf en een stop erop :)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

inderdaad niet simpel, maar het kan, hebben zo hoop wagens rijden (non MR).

ik ben meer voor de NA aanpak, in belgie toch iets makkelijker ivm keuring enzo, en rijd minstens zo leuk (maar kost wel veel)
Mr.3S

Bericht door Mr.3S »

Phuncz: ja, dat is geen lego, maar dat kan, och voor me, als anders kan ik geen verzekering hebben, dat is nie sempel, maar dat kan.

MR2DIE4 hey ;)
Plaats reactie