Pagina 3 van 6

Geplaatst: 29 okt 2012, 10:55
door sam_MR_TURBO
ik heb een alu brandstof tanken met tussen schoten de brandstof pomp die ik gebruik is een qsp pomp die 8 bar levert

de swirlpot is niet nodig voor de cross daar rijdt niemand mee

oliekoeler zat in de planning de koeler heb ik nog geen adapotor deel die zoek ik nog

die accusump heb ik op zich nog nooit van gehoord maar het lijkt wel iets
als ik het goed heb is dit een opslagtank voor olie die nadat de motor stil licht dan nog steets olie heeft en bij het opstarten dan gaat legen zodat de druk dan hoger is of niet ?

al vast bedankt :p

Geplaatst: 29 okt 2012, 17:13
door MMaddict
sam_MR_TURBO schreef:ik heb een alu brandstof tanken met tussen schoten de brandstof pomp die ik gebruik is een qsp pomp die 8 bar levert

de swirlpot is niet nodig voor de cross daar rijdt niemand mee

oliekoeler zat in de planning de koeler heb ik nog geen adapotor deel die zoek ik nog

die accusump heb ik op zich nog nooit van gehoord maar het lijkt wel iets
als ik het goed heb is dit een opslagtank voor olie die nadat de motor stil licht dan nog steets olie heeft en bij het opstarten dan gaat legen zodat de druk dan hoger is of niet ?

al vast bedankt :p
Dat wat jij omschijft is een extra optie, dat heet pre-lube (electronisch)

Maar het hoofd doel is "Oil starvation" tegen te gaan.
Stel nou dat je olie pomp door de G-krachten even geen olie aanzuigt dan drukt die accusump de olie uit de extra tank er door heen. heeft je motor weer genoeg olie in het carter staan dan vult ie zich zelf weer netjes aan.

Op die manier blijft je motor onder hoge belasting dus beter gesmeerd.

Geplaatst: 30 okt 2012, 09:22
door Mr2lover2
MMaddict schreef:Dat wat jij omschijft is een extra optie, dat heet pre-lube (electronisch)

Maar het hoofd doel is "Oil starvation" tegen te gaan.
Stel nou dat je olie pomp door de G-krachten even geen olie aanzuigt dan drukt die accusump de olie uit de extra tank er door heen. heeft je motor weer genoeg olie in het carter staan dan vult ie zich zelf weer netjes aan.

Op die manier blijft je motor onder hoge belasting dus beter gesmeerd.
Jah hoor MMAddict welke g krachten wil jij halen met 320 pk
In het modder??
Overbodig dus..

Geplaatst: 30 okt 2012, 11:09
door sam_MR_TURBO
je mag de snelhied en het springen niet onderschatten hoor

er zijn parkoers waar ze makkelijk een gemiddel snelheid hallen van 160 plus

hoogste gemiddelde snelheid dat ik tot nu toe weet de behaald is in belgie en nederland is 196 op het onverhard

dat is dus gemiddeld top licht dus hoger

Geplaatst: 30 okt 2012, 11:20
door Mr2lover2
sam_MR_TURBO schreef:je mag de snelhied en het springen niet onderschatten hoor

er zijn parkoers waar ze makkelijk een gemiddel snelheid hallen van 160 plus

hoogste gemiddelde snelheid dat ik tot nu toe weet de behaald is in belgie en nederland is 196 op het onverhard

dat is dus gemiddeld top licht dus hoger
De standaard olie pan is voldoende.. Ik heb nog nooit gehoort
Dat er bij die snelheden olie smering problemen zijn..

Geplaatst: 30 okt 2012, 11:24
door sam_MR_TURBO
over het algemeen spring je niet op de openbare weg met deze snelheid als ook niet op de track

wij op onverhard hebben dit wel veel vaker

Geplaatst: 30 okt 2012, 12:49
door Mr2lover2
sam_MR_TURBO schreef:over het algemeen spring je niet op de openbare weg met deze snelheid als ook niet op de track

wij op onverhard hebben dit wel veel vaker
Hoe hoog spring je dan.. Dat je olie uit je pan springt?..
de standaard 3sgte gen2 olie pan zijn goed.. Olie kan er niet makkelijk uit
is goed ge-baffled

Geplaatst: 30 okt 2012, 15:59
door MMaddict
Mr2lover2 schreef:Hoe hoog spring je dan.. Dat je olie uit je pan springt?..
de standaard 3sgte gen2 olie pan zijn goed.. Olie kan er niet makkelijk uit
is goed ge-baffled
Ik ga het je niet eens uitleggen. Want je weet het toch altijd beter...


Slechte eigenschap i.c.m. domme mensen...... stel je voor, je zou nog eens iets leren. (Ipv altijd op je bek te gaan)

Geplaatst: 30 okt 2012, 17:00
door Mr2lover2
http://www.emspowered.com/storefront/in ... cts_id=487

Olie pan 3sgte hoe wil je dat er olie uit springt of klotst.?
goed Gebaffled..

MMAddict heb je dat van mr2oc drag race sectie..

Geplaatst: 30 okt 2012, 17:19
door MMaddict
Mr2lover2 schreef:http://www.emspowered.com/storefront/in ... cts_id=487

Olie pan 3sgte hoe wil je dat er olie uit springt of klotst.?
goed Gebaffled..

MMAddict heb je dat van mr2oc drag race sectie..

Lees mijn vorige post.....

En nee dat heb ik niet van mr2oc drag race sectie. (Die opmerking zegt al weer genoeg over je)
En dat is helemaal niet goed gebaffled...

Geplaatst: 06 nov 2012, 21:20
door hydraMR2
Als je gaat crossen met een 3s zeker een accusump monteren!
Ik heb de nodige ervaring met het bouwen van hoog vermogen 3sgte motoren en met hoge compressie beams motoren die ik voor de cross heb gebouwd. zeker weten dat je olie problemen gaat krijgen.....en zeker als je op je dak komt te liggen. Met de Accusump zijn al je olie problemen weg.

Joshma.

Geplaatst: 07 nov 2012, 16:34
door shenron
lol uitgepraat.....1998mr2.

Geplaatst: 07 nov 2012, 17:57
door Mr2lover2
Accusump -> word gebruikt voor koud start, verminderd de slijtage
Ook voor olie pannen Die niet goed Gebaffled zijn. Waar het motor olie er uit
Kan klotsen.. is dit het geval springt de accusump bij..

Zoals je kon zien heeft Toyota een goede pan olie pan gemaakt
wel logisch als je motor 225pk haalt.standaard
Als je niet overtuigt bent datalog de olie druk maar eens.
Kom je er Zelf achter.

Ligt je auto op zijn kop heb je ook niets aan de sump want dat word gevoed
Door je olie pomp.. Er is maar voor een aantal sec olie reserve in het accusump.
Dus dat verhaaltje gaat ook niet op.

http://www.accusump.com/accusump_tech.html

Maak je een hoog vermogen motor. dan is
Dry sump een optie dat levert nog vermogen op tot wel 15 hp.
hierbij is er geen wrijving tussen het motor olie en krukas.

Geplaatst: 07 nov 2012, 18:45
door Green Goblin
Je vind het niet erg als ik toch eerder iets van Joshma aanneem als van jou he...

Joshma staat hier bekend als iemand die wel een blokje met wat vermogen kan bouwen....

Voorzover wij weten heb jij niet eens een MR2....

Geplaatst: 07 nov 2012, 20:17
door frankie-turbo
* opent Zak chips En zet de Tv uit

Geplaatst: 07 nov 2012, 20:58
door shenron
gaan we weer. *pakt pils*
ik zou ook eerder iets van hydramr2 aan nemen dan iets wat van google geplukt is.

Geplaatst: 07 nov 2012, 22:12
door Paul vd Plas
dennis, heb je er nog genoeg koud? :p

Geplaatst: 07 nov 2012, 22:15
door Mr2lover2
^ Thi hihihihi
Dat geplukte site is van accusump..

Denk wel, dat je weet als een motor opzijn kop ligt
Er geen olie meer in de pan zal bevinden!
Dus zal er ook geen olie meer zijn om rond te pompen..
effe logische nadenken. Met andere woorden zo een accusump
Heeft geen zin met een motor op zijn kop.

Geplaatst: 08 nov 2012, 09:37
door hydraMR2
Accusump heeft juist nut als de pan leeg is , dat leg je net zelf uit. Als je dus op je dak komt heb je de tijd om de motor uit te zetten. Deze paar seconden die een Accusump levert is genoeg . Drysump is vaak niet toegestaan in de cross. Ook zal deze pomp lucht aanzuigen als de auto op zijn dak ligt. Accusump heeft hier geen last van dit werkt met een cilinder en zuiger onder druk. Dit is uit ervaring geleerd , maar doe ermee wat je wilt.

Geplaatst: 08 nov 2012, 11:48
door mr2PUNTfreak
Ik denk dat wij zo wat gaan doen aan mr2lover2, dus je krijgt de keus, of je stelt je voor, of je gaat op zwart.