Sherwin's Spyder - Motor Swap
Moderator: Pieten
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
En vandaag was het zo ver... BLOK ERIN!
ik heb vandaag zo veel mogelijk gedaan, zoals alles aansluiten (en heel veel niet swap gerelateerde dingen) maar heb toch wat foto's genomen voor de update;
hier zie je mooi de inlaat verdwijnen
waar ik de kabelboom laat
nieuwe motorsteun
kabelskabelskabels
wauw <3
hier zie je de dipstick
trouwens, gister heb ik mijn Crossmember nog voorzien van een rust converter behandeling, en 2 nieuwe lagen mat zwarte lak
close up
hint voor swappers:
houd de motor op een krik/takel zodat hij nog niet op de swap motorsteun rust, zet hem dan vast, op deze manier krijg je alle bouten er makkelijker in, anders is het nog een vrezelijk gekloot!
nu is het grootste gedeelte gedaan! Vooral al het kleine spul moet nog terug maar dat komt nog wel! (moet ook nog wachten op een levering van Toyota!)
ik heb vandaag zo veel mogelijk gedaan, zoals alles aansluiten (en heel veel niet swap gerelateerde dingen) maar heb toch wat foto's genomen voor de update;
hier zie je mooi de inlaat verdwijnen
waar ik de kabelboom laat
nieuwe motorsteun
kabelskabelskabels
wauw <3
hier zie je de dipstick
trouwens, gister heb ik mijn Crossmember nog voorzien van een rust converter behandeling, en 2 nieuwe lagen mat zwarte lak
close up
hint voor swappers:
houd de motor op een krik/takel zodat hij nog niet op de swap motorsteun rust, zet hem dan vast, op deze manier krijg je alle bouten er makkelijker in, anders is het nog een vrezelijk gekloot!
nu is het grootste gedeelte gedaan! Vooral al het kleine spul moet nog terug maar dat komt nog wel! (moet ook nog wachten op een levering van Toyota!)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Morgen hoop ik!
Moet morgen wat spul gaan ophalen bij Toyota, even een Endlink scoren (!), en dan morgen eigenlijk alleen aan beide kanten de remschijven etc monteren banden... En toebehorene
Dan compleet uitlaatsysteem... Bumper erop, en kvs erin...
Misschien heeft ze dan wel zin om te starten!!!
Moet morgen wat spul gaan ophalen bij Toyota, even een Endlink scoren (!), en dan morgen eigenlijk alleen aan beide kanten de remschijven etc monteren banden... En toebehorene
Dan compleet uitlaatsysteem... Bumper erop, en kvs erin...
Misschien heeft ze dan wel zin om te starten!!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Foto update:
[Assen geinstalleerd]
Daarna gelijk de bak gevult met nieuwe olie
[Crossmember geinstalleerd]
Nieuwe sticker! Haha!
Verder ben ik lang bezig geweest de kabels goed weg te werken, de ecu aan te sluiten... En de koppeling te ontluchten (wat een werk!!!)
[Assen geinstalleerd]
Daarna gelijk de bak gevult met nieuwe olie
[Crossmember geinstalleerd]
Nieuwe sticker! Haha!
Verder ben ik lang bezig geweest de kabels goed weg te werken, de ecu aan te sluiten... En de koppeling te ontluchten (wat een werk!!!)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
K snap niet echt wat je bedoelt?decipherer schreef:Mooi werk! Misschien heb ik het gemist, maar is dat inlaatspruitstuk ook van de celica? Lijkt me dat er daar toch wat meer ruimte is om dat spruitstuk wat van boven af te laten komen wat toch wat meer gebruikelijk is.
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
vandaag alle laatste beetjes erin, kvs erin, de assen terug, complete ophanging, alles aangedraait...
Custom air intake gemaakt en gemonteerd:
wilde ik dus gaan starten, maar ze start niet, ik krijg geen vonk...
morgen maar even kijken of het een massa probleem is of het toch echt de immobilizer is...
Custom air intake gemaakt en gemonteerd:
wilde ik dus gaan starten, maar ze start niet, ik krijg geen vonk...
morgen maar even kijken of het een massa probleem is of het toch echt de immobilizer is...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Had mijn ecu-stekkers ge repinned op de USA ECU, vandaag 2 draden helemaal opgespoord, aangesloten en gestart!!
Ze rijdt geweldig! Heerlijk dat vermogen... Heb t idee dat ze meer koppel onderin heeft... En valve lift... Wauw!!!
Post zo wel een update
Ze rijdt geweldig! Heerlijk dat vermogen... Heb t idee dat ze meer koppel onderin heeft... En valve lift... Wauw!!!
Post zo wel een update
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89