2GR-FE
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Met de 1mz-fe gebeurt eigenlijk nog weinig. Ben nog steeds de auto van roest aan het ontdoen. Moet ik toch eens iets beters voor verzinnen want duurt veel te lang zo. (niet dat het een roestbak is overigens, zit alleen erg veel oppervlakteroest aan de voorkant en daar kan ik maar moeilijk bij)
Heb ondertussen ook de steun van de tussenas maar opgehaald, toch wel handig mocht ik een turbo bak gaan gebruiken.
Heb vorige week een hoop boutjes/moertjes/ringetjes/beugeltjes weggebracht om te laten verzinken, vandaag waren ze klaar. Een kleine greep:
Met dank aan Ilpoto voor het idee
Ik had mooi van alles foto's gemaakt met wat onderdelen erbij waar het aan vast zat. Helaas de harde schijf van m'n laptop gecrashed waardoor ik die dus allemaal kwijt ben
Heb ondertussen ook de steun van de tussenas maar opgehaald, toch wel handig mocht ik een turbo bak gaan gebruiken.
Heb vorige week een hoop boutjes/moertjes/ringetjes/beugeltjes weggebracht om te laten verzinken, vandaag waren ze klaar. Een kleine greep:
Met dank aan Ilpoto voor het idee
Ik had mooi van alles foto's gemaakt met wat onderdelen erbij waar het aan vast zat. Helaas de harde schijf van m'n laptop gecrashed waardoor ik die dus allemaal kwijt ben
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Galvaniseren is het bedekken van materiaal met een laagje metaal dmv electriciteit. Hier valt verzinken dus onder maar ook vernikkelen of verchromen.
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Galvanisatie
Heb het dus laten verzinken
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Galvanisatie
Heb het dus laten verzinken
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Het is verzinkt en daarna geel gepassiveerd. Het passiveren zort ervoor dat het beter tegen roest beschermt. Kan trouwens in verschillende kleuren, kon kiezen tussen grijs, geel, blauw en zwart. Geel was het meeste spul origineel dus dat heb ik gekozen.
De onderdelen zijn trouwens thermisch verzinkt en niet electrolytisch. Worden in een trommel gedaan en dan door verschillende baden gehaald.
Uiteraard kwam ik toch nog wat onderdeeltjes tegen die eigenlijk ook verzinkt hadden mogen worden nadat ik het spul weggebracht had
De onderdelen zijn trouwens thermisch verzinkt en niet electrolytisch. Worden in een trommel gedaan en dan door verschillende baden gehaald.
Uiteraard kwam ik toch nog wat onderdeeltjes tegen die eigenlijk ook verzinkt hadden mogen worden nadat ik het spul weggebracht had
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10