motor problemen mr2 ZZW30
Moderator: Pieten
ok Green Goblin,
Bedankt voor de info, dat ziet er niet zo best uit en begin me nu serieus zorgen te maken.
Als ik dit had geweten had ik geen mr2 gekocht.
Heb eerst naar s2k gekeken maar daar van af gezien vanwege de vele afgeragde auto's die ik tegen kwam, maar dit vind ik ook niet leuk...
member.php?u=5
Bedankt voor de info, dat ziet er niet zo best uit en begin me nu serieus zorgen te maken.
Als ik dit had geweten had ik geen mr2 gekocht.
Heb eerst naar s2k gekeken maar daar van af gezien vanwege de vele afgeragde auto's die ik tegen kwam, maar dit vind ik ook niet leuk...
member.php?u=5
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Als ik een Spyder had was dat ook het eerste wat ik zou doen. Headers zijn relatief goedkoop tov een nieuw short block.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Hoi!
Voor de duidelijkheid: elk blok gaat olie verbruiken: vraag maar aan de sw20 rijders met hun betrouwbare blok: 1 l per 1000 km wordt nog als normaal beschouwd. Pre-cats kunnen niet tegen olie (behalve dan de stalen TTE pre-cats op de turbo uitvoering, rara waarom vervangt TTE de keramische tegen stalen....) dus pre-cat problemen komen voor bij elk blok, alleen bij welke km-stand is niet zeker. De problemen met de ovale zuigers zijn eind 2001 opgelost en het aantal pre-cat failures namen toen danook af.
Weg met de pre-cats en je hebt een heel betrouwbaar blok met een hele goede koppelkromme, die perfect bij de Spyder past.
vrgr
Henri
Voor de duidelijkheid: elk blok gaat olie verbruiken: vraag maar aan de sw20 rijders met hun betrouwbare blok: 1 l per 1000 km wordt nog als normaal beschouwd. Pre-cats kunnen niet tegen olie (behalve dan de stalen TTE pre-cats op de turbo uitvoering, rara waarom vervangt TTE de keramische tegen stalen....) dus pre-cat problemen komen voor bij elk blok, alleen bij welke km-stand is niet zeker. De problemen met de ovale zuigers zijn eind 2001 opgelost en het aantal pre-cat failures namen toen danook af.
Weg met de pre-cats en je hebt een heel betrouwbaar blok met een hele goede koppelkromme, die perfect bij de Spyder past.
vrgr
Henri
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Waarom zou je die pre-cats willen houden?
Ze werken maar een paar minuten, in de opwarm fase van de motor, zijn verder een risico. Als je het op milieu-bewustzijn wilt gooien: een beperkt voordeel tegenover een grote milieubelasting als de motor de geest geeft...
Bijkomend voordeel is een pk of 10 winst door verminderde gas-tegendruk als ze weg zijn. Mijn CHE-spruitstuk is nog steeds niet gescheurd na 15000 km.
vrgr
Henri
Ze werken maar een paar minuten, in de opwarm fase van de motor, zijn verder een risico. Als je het op milieu-bewustzijn wilt gooien: een beperkt voordeel tegenover een grote milieubelasting als de motor de geest geeft...
Bijkomend voordeel is een pk of 10 winst door verminderde gas-tegendruk als ze weg zijn. Mijn CHE-spruitstuk is nog steeds niet gescheurd na 15000 km.
vrgr
Henri
Sinds ik de header heb vervangen is het motormanagement lampje gaan branden. Ik heb de ECU gereset, maar na ongeveer 2 weken gaat het lampje weer branden. Ik heb de code uitlaten lezen bij toyota dealer van de pluijm in Pijnacker, die zeggen gelijk als je de precats eruit haalt dan krijg je dat, terwijl ik hier op het forum er niemand over hoor. Toch is het irritant als dat lampje brandt.
Henri schreef:Waarom zou je die pre-cats willen houden?
Ze werken maar een paar minuten, in de opwarm fase van de motor, zijn verder een risico. Als je het op milieu-bewustzijn wilt gooien: een beperkt voordeel tegenover een grote milieubelasting als de motor de geest geeft...
Bijkomend voordeel is een pk of 10 winst door verminderde gas-tegendruk als ze weg zijn. Mijn CHE-spruitstuk is nog steeds niet gescheurd na 15000 km.
vrgr
Henri
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Even wat research gedaan en het lijkt er op dat je 02-sensoren die voor je precats zitten verschillende waardes aangeven. Waarschijnlijke oorzaak: luchtlek.
Check dus of je spruitstuk nog goed vastzit en hij niet ergens lekt. Heb je een originele toyota-spruitstukpakking gebruikt ?
Even wat research gedaan en het lijkt er op dat je 02-sensoren die voor je precats zitten verschillende waardes aangeven. Waarschijnlijke oorzaak: luchtlek.
Check dus of je spruitstuk nog goed vastzit en hij niet ergens lekt. Heb je een originele toyota-spruitstukpakking gebruikt ?