decipherer schreef: Opemrking hebben me wel aan het denken gezet trouwens, de 1mz-fe gaat bij ca. 6300 toeren al in het rood, wat langere verhoudingen zou dus beter zijn.
En daarom heb ik voor een motor gekozen met een hele korte slag, korter dan van een 3S-GTE of 5S-FE.
Het max aantal toeren is dan makkelijker naar boven bij te stellen middels een "piggy-back"..........en wat moet je trouwens met veel toeren op een V-6?? Het zijn toch geen honda's?? Ik brul het al JAREN !!! kopel is belangrijker dan PeeKaa's!!!::) .........Je haalt TEN ALLE TIJDEN meer koppel uit een 3.0 (of groter:X ) dan uit een 2.0 daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn denk ik??
Een ander voorbeeld is die prachtige (en door iedereen bescheten) 5S motor....als je die GOED tuned is er geen 2.0 die er qua trekkracht bij in de buurt komt, en er zijn mensen die dat met eigen ogen hebben aanschouwt.....(namen zijn bij de auteur bekend, maar om privacyredenen niet vermeld!;D )
John / TettjeTRDtw8)