MR2 start niet meer

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

boschman

MR2 start niet meer

Bericht door boschman »

Mijn MR2 sloeg tijdens het rijden op de snelweg af. reed ongeveer 120. hierna start hij niet meer. olie pijl is goed. weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn? start motor gaat goed rond en ik heb ook de ECU al gereset. alles zonder resultaat.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Zekering toevallig ergens? De bruine zekering (7,5A) van de ecu achter in de motorruimte?

Onsteking? Is er wel een vonk?
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
scania mr2

Bericht door scania mr2 »

distriebutieriem geknapt?????
boschman

Bericht door boschman »

zekering van de ECU is nog heel. zit wel een 15A zekering in kan dit kwaad?
of er ontsteking is weet ik niet ik heb namelijk geen timing licht of een bougie sleutel die lang genoeg is. hoe kun je zien of de distriebutie riem stuk is? ik hoor in iedergeval geen kleppen tikken.
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

Db riem stuk dan ken d de motor weggooie dus jah da zal het nie zijn ..
Ms iets met beluchting ? .. en tjah mischien ook wel ontsteking niet goed weet het zo ff niet :)
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
scania mr2

Bericht door scania mr2 »

ho ho niet zo snel.je motor hoefd niet altijd stuk te gaan met een geknapte distributie riem!!!!!!!!!!!!heb het zelf jaren geleden mee gemaakt met een ford sierra 2.0.ik reed tegen een viaduct omhoog met een gangetje van rond de 80km/h.had een zware aanhanger met grindtegels erachter hangen en opeens ook de motor uit.na controle bleek de distributie riem te zijn geknapt.na de garage gesleept en de boel bekeken nieuwe riem gemonteerd en hij liep weer als nieuw.dus zou het zeker effe controleren!!!
scania mr2

Bericht door scania mr2 »

probeer eens een stukje van beschermkap van je distributieriem opzij te drukken(weet niet of dit wil)en laat iemand de auto eens starten en kijk effe of de riem draaid.dan weet je het zeker
spieker

Bericht door spieker »

heb laatst precies hetzelfde ik had dus op de bobine net te weinig spanning ;)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

boschman schreef:zekering van de ECU is nog heel. zit wel een 15A zekering in kan dit kwaad?
Heb je er dan 2 15A zekeringen in zitten? Er horen 3 klein formaat zekeringen achter in het kastje te zitten waarvan 1 blauwe en 1 bruine voor de ecu zijn.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
boschman

Bericht door boschman »

dan zal ik ze allemaal maar een nalopen want ik heb er maar een na gekeken.
boschman

Bericht door boschman »

ik heb hem net naar hermans gebracht. nu maar afwachten wat het oordeel is :(
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

en, weet je al wat et was?
boschman

Bericht door boschman »

hij heeft vandaag pas tijd om er naar te kijken. ik hoop dus vandaag meer te weten.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Ben benieuwd.. op zich een raar verhaal, dat ie zomaar afslaat..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
boschman

Bericht door boschman »

Ik heb net te horen gekregen dat het de bobine was. zonder ontsteking geen draaiende motor. kan hem weer op gaan halen. ben ik zondag toch met mijn mr2 van de partij
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dat valt gelukkig weer mee
tot zondag
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

spieker schreef:heb laatst precies hetzelfde ik had dus op de bobine net te weinig spanning ;)

Had jij toch bijna gelijk;)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
xplorer

Bericht door xplorer »

hoho dat je met een geknapte distributie er gewoon een nieuwe op kunt leggen en verder rijden geld alleen voor motoren met 2 kleppen per cilinder en dus niet voor een mr2. wanneer je het boeletje knapt heb je toch een groot probleem.
scania mr2 schreef:ho ho niet zo snel.je motor hoefd niet altijd stuk te gaan met een geknapte distributie riem!!!!!!!!!!!!heb het zelf jaren geleden mee gemaakt met een ford sierra 2.0.ik reed tegen een viaduct omhoog met een gangetje van rond de 80km/h.had een zware aanhanger met grindtegels erachter hangen en opeens ook de motor uit.na controle bleek de distributie riem te zijn geknapt.na de garage gesleept en de boel bekeken nieuwe riem gemonteerd en hij liep weer als nieuw.dus zou het zeker effe controleren!!!
Gebruikersavatar
BOUWIE
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:51
Type MR2: AW11

Bericht door BOUWIE »

xplorer schreef:hoho dat je met een geknapte distributie er gewoon een nieuwe op kunt leggen en verder rijden geld alleen voor motoren met 2 kleppen per cilinder en dus niet voor een mr2. wanneer je het boeletje knapt heb je toch een groot probleem.

Volgens mij kunnen bij de MR2 de kleppen de zuigers niet raken hoor als de riem knapt.
Afbeelding[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Standaard raken de kleppen van de mr2's de zuigers niet bij breuk van de riem. Bij overmaatse kleppen en veel vlakken van de kop, dunne koppakking e.d. is de kans wel weer veel groter, zoveel is de speling ook niet :P
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Plaats reactie