Mijn MR2 sloeg tijdens het rijden op de snelweg af. reed ongeveer 120. hierna start hij niet meer. olie pijl is goed. weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn? start motor gaat goed rond en ik heb ook de ECU al gereset. alles zonder resultaat.
zekering van de ECU is nog heel. zit wel een 15A zekering in kan dit kwaad?
of er ontsteking is weet ik niet ik heb namelijk geen timing licht of een bougie sleutel die lang genoeg is. hoe kun je zien of de distriebutie riem stuk is? ik hoor in iedergeval geen kleppen tikken.
Db riem stuk dan ken d de motor weggooie dus jah da zal het nie zijn ..
Ms iets met beluchting ? .. en tjah mischien ook wel ontsteking niet goed weet het zo ff niet
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
ho ho niet zo snel.je motor hoefd niet altijd stuk te gaan met een geknapte distributie riem!!!!!!!!!!!!heb het zelf jaren geleden mee gemaakt met een ford sierra 2.0.ik reed tegen een viaduct omhoog met een gangetje van rond de 80km/h.had een zware aanhanger met grindtegels erachter hangen en opeens ook de motor uit.na controle bleek de distributie riem te zijn geknapt.na de garage gesleept en de boel bekeken nieuwe riem gemonteerd en hij liep weer als nieuw.dus zou het zeker effe controleren!!!
probeer eens een stukje van beschermkap van je distributieriem opzij te drukken(weet niet of dit wil)en laat iemand de auto eens starten en kijk effe of de riem draaid.dan weet je het zeker
boschman schreef:zekering van de ECU is nog heel. zit wel een 15A zekering in kan dit kwaad?
Heb je er dan 2 15A zekeringen in zitten? Er horen 3 klein formaat zekeringen achter in het kastje te zitten waarvan 1 blauwe en 1 bruine voor de ecu zijn.
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he?
Ik heb net te horen gekregen dat het de bobine was. zonder ontsteking geen draaiende motor. kan hem weer op gaan halen. ben ik zondag toch met mijn mr2 van de partij
hoho dat je met een geknapte distributie er gewoon een nieuwe op kunt leggen en verder rijden geld alleen voor motoren met 2 kleppen per cilinder en dus niet voor een mr2. wanneer je het boeletje knapt heb je toch een groot probleem.
scania mr2 schreef:ho ho niet zo snel.je motor hoefd niet altijd stuk te gaan met een geknapte distributie riem!!!!!!!!!!!!heb het zelf jaren geleden mee gemaakt met een ford sierra 2.0.ik reed tegen een viaduct omhoog met een gangetje van rond de 80km/h.had een zware aanhanger met grindtegels erachter hangen en opeens ook de motor uit.na controle bleek de distributie riem te zijn geknapt.na de garage gesleept en de boel bekeken nieuwe riem gemonteerd en hij liep weer als nieuw.dus zou het zeker effe controleren!!!
xplorer schreef:hoho dat je met een geknapte distributie er gewoon een nieuwe op kunt leggen en verder rijden geld alleen voor motoren met 2 kleppen per cilinder en dus niet voor een mr2. wanneer je het boeletje knapt heb je toch een groot probleem.
Volgens mij kunnen bij de MR2 de kleppen de zuigers niet raken hoor als de riem knapt.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
Standaard raken de kleppen van de mr2's de zuigers niet bij breuk van de riem. Bij overmaatse kleppen en veel vlakken van de kop, dunne koppakking e.d. is de kans wel weer veel groter, zoveel is de speling ook niet
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he?