wasstraat?!

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

wasstraat?!

Bericht door Mattheus »

Ik begrijp maar al te goed dat het wassen van onze geliefde en immer populaire bolides bij voorkeur met de hand gedaan moet worden, al dan niet met hulp van allerlei exotische schoonmaakmiddelen. Maar er zijn ook van die dagen dat je "even snel" de auto schoon wilt hebben... al was het alleen maar vanwege het pekel aan de onderkant van de auto tijdens de winterdagen.
Een ritje door een wasstraat is dan een snelle/handige manier om dit even te doen.... maarrrrrr, hoe zit dat met de ZZW30/Spyder/Roadster...
Loop je het risico dat je halverwege de wasstraat ineens een immense borstel door het dak heen op je af ziet komen? En is het dakje überhaupt wel bestand tegen schoonmaakmiddelen die gebruikt worden in de wasstraat? Of zijn er wasstraten waar de "dakborstels" uitgezet kunnen worden?
Wat zijn de ervaringen??
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

In elk geval de radio uitzetten....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Als je de kap open laat scheurt ie ook niet...
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Green Goblin schreef:In elk geval de radio uitzetten....
Sterker nog, ik moet zelfs de motor uitlaten, zo gauw mijn sleutel een slag gedraaid heeft komt mijn antenne al omhoog... (Welke Japanner dat nou weer bedacht heeft...)
hoofdpiet schreef:Als je de kap open laat scheurt ie ook niet...
In dat geval wordt het tijd dat het assortiment van de clubshop uitgebreid wordt met een grote hoeveelheid Super-Zuigende-Sponzen....
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Mattheus schreef:Super-Zuigende-Sponzen....

Die lopen hier genoeg rond denk ik ;D ;D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Mattheus schreef:Ik begrijp maar al te goed dat het wassen van onze geliefde en immer populaire bolides bij voorkeur met de hand gedaan moet worden, al dan niet met hulp van allerlei exotische schoonmaakmiddelen. Maar er zijn ook van die dagen dat je "even snel" de auto schoon wilt hebben... al was het alleen maar vanwege het pekel aan de onderkant van de auto tijdens de winterdagen.
Een ritje door een wasstraat is dan een snelle/handige manier om dit even te doen.... maarrrrrr, hoe zit dat met de ZZW30/Spyder/Roadster...
Loop je het risico dat je halverwege de wasstraat ineens een immense borstel door het dak heen op je af ziet komen? En is het dakje überhaupt wel bestand tegen schoonmaakmiddelen die gebruikt worden in de wasstraat? Of zijn er wasstraten waar de "dakborstels" uitgezet kunnen worden?
Wat zijn de ervaringen??
Ik heb zelf als uitgangspunt dat ik een cabrio NOOIT door een wasstraat rijd. Sterker nog, zelfs mijn dagelijkse auto rijd ik nooit meer door een wasstraat sinds een van mijn spiegels door de wasstraat verwijderd werd..

ff afspuiten en wassen in een wasbox kost volgens mij net zoveel tijd. Als je dat een beetje vlot doet ben je ook in 5 min klaar. Lijkt me beter dan de wasstraat..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Rijden met je MR2 in de winter is tot daar aan toe, maar in de pekel?? Tsss... FOEI!!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

BST schreef:Ik heb zelf als uitgangspunt dat ik een cabrio NOOIT door een wasstraat rijd. Sterker nog, zelfs mijn dagelijkse auto rijd ik nooit meer door een wasstraat sinds een van mijn spiegels door de wasstraat verwijderd werd..

ff afspuiten en wassen in een wasbox kost volgens mij net zoveel tijd. Als je dat een beetje vlot doet ben je ook in 5 min klaar. Lijkt me beter dan de wasstraat..

Helemaal mee eens, ik was hem ook altijd met de hand.:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Was straat hoe ziet dat er uit. Heb je daar ook foto's van.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

bond schreef:Was straat hoe ziet dat er uit. Heb je daar ook foto's van.
Nou bijvoorbeeld:

Afbeelding

of

Afbeelding

of

Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Okee ziet dat er zo uit bedankt ;D . Nooit in geweest.
Afbeelding

Bijna weekend
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dat zijn gewoon rolovers, dus krasserettes.;)

Wasstraat is nog enger met zo'n kettingbaan waar je over 100 m door allerlei enge dingen wordt getrokken.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
miss2

Bericht door miss2 »

krasstraat :D vanmiddag voor het eerst een gemotoriseerd voertuig gewassen met een emmertje met afwasmiddel en wat dasty voor de velgen :P
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Bruut!!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

miss2 schreef:krasstraat :D vanmiddag voor het eerst een gemotoriseerd voertuig gewassen met een emmertje met afwasmiddel en wat dasty voor de velgen :P
Mocht je de smaak te pakken hebben gekregen.... mijne is ook weer aan een degelijke wasbeurt toe....
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) hij houd er van gekieteld te worden ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

bij grondverf maken de krassen toch niet zoveel uit :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

De AW11 heb ik sinds de restauratie steeds zelf met de hand gewassen, maar gezien mijn luiheid wordt ie niet zo vaak gewassen, dus of dat beter is...

Het nut van een wasbox heb ik nooit begrepen... kost je een hoop moeite en is als je niet supersnel bent nog eens duurder ook dan de wasstraat. en dan is je auto nog niet eens droog na het wassen ook!

Nee doe mij de wasstraat dan maar, zeker gezien die de onderkant ook meeneemt, geen verkeerde optie in de winter. ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik vind dat als je een wasstraat met zemen ipv borstels neemt dat het dan goed zat is.. gewoon je spiegels inklappen Bjorn :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Plaats reactie