Pagina 1 van 3

Blow off plaatsen.

Geplaatst: 18 mar 2007, 14:29
door MR2oost
Hoi,

Ik wil graag een blow off plaatsen. Hoe sluit ik zo'n blow off aan (vacuum) Slangen.

Wat moet ik afdoppen wat kan er weg van het oude interne systeem?

Met vriendelijke groet, Henk nijhuis

Ps. Heeft iemand hier een mooie foto van?

Geplaatst: 18 mar 2007, 18:43
door Mr2-wouter
Vast wel, lijkt me goed te doen. Originele zwarte ding weghalen, zitten 1 grote, 2 kleine slangetjes op. Neem aan dat deze wederom gewoon weer een plekkie krijgen op je nieuwe.

Welke heb je genomen? Welke motor heb je? Houd er rekening mee dat je auto er slecht van kan gaan lopen. De ene loopt er goed mee de andere loopt er slecht mee.... even uit proberen dus ;)

Succes en foto's!

Geplaatst: 18 mar 2007, 19:51
door MR2oost
Heb even een foto gemaakt van mijn motorruimte met oude blow off. hier zitten klepjes tussen en dergelijke. Moeten deze blijven zitten? Kan ik deze zo overplaatsen naar mijn nieuwe?

De lucht leiding die terug gaar naar de inlaat moet toch worden afgedopt.

Heeft iemand anders nog foto's van zijn/haar motor ruimte waarop ik kan zien hoe die vacuum leiding loopt?

Met vriendelijke groet, Henk


http://i16.tinypic.com/35hlr7o.jpg Blow off


http://i15.tinypic.com/30xhfe0.jpg Motorruimte met oude blow off.

Geplaatst: 18 mar 2007, 20:12
door Mr2-wouter
Voor zover ik het zie heb je nu een originele Bpv en ga je naar een BOV

Die nieuwe moet je gewoon tegen de plek van de intercoolerbuis schroeven met die ovale kant. Dat grote rondje wat uitsteekt daar moet die dikke slang weer op wat terug gaat naar je intake. Bovenop zitten 2 aansluitingen, die heeft je originele ook... dus gewoon omzetten hè ;)

Niks geen ge-afdop. Dat doen ze bij een Rev3 met de originele BPV om alsnog het psssht geluidje te krijgen!

Geplaatst: 18 mar 2007, 20:17
door Mr2-wouter
Ik zie dat je een Gen2 hebt, dus je bent gewaarschuwd :P niet schrikken als die poep loopt.

verder.. als je je intercooler buizen loshaalt... even een prop of doek in duwen want als er iets in komt ben je niet happy ;)

Voorzichtigheid is beetje een pre ;)

Geplaatst: 18 mar 2007, 20:57
door MR2DIE4
zolang je ze recirculerend aansluit zal het wel goedkomen, laat je ze afblazen in de lucht (psshht) , dan krijg je bijna zeker problemen (zeeeer rijk lopen bij afblazen)

Geplaatst: 18 mar 2007, 22:03
door MR2oost
Hoe kan ik dat psss wel voor elkaar krijgen dan zonder te veel gezeur? Ik wil namelijk nog meer modificaties doen. Zie www.mr2oost.com

Alvast bedankt,

Henk Nijhuis

Geplaatst: 18 mar 2007, 22:14
door tilma800
En de originele is de beste wat werking betreft.

Geplaatst: 18 mar 2007, 22:18
door MR2oost
Dus het beste is om de orginele gewoon te laten zitten!

Of heeft iemand hier een andere mening over. Zo te horen heb ik een verkeerde BOV. Welke moet ik dan wel hebben?

Zie projecten voor meer info over mijn MR2!

Henk

Geplaatst: 18 mar 2007, 22:38
door MR2DIE4
wil je echt perse het psssht geluid , wat niets bijdraagt aan performance, dan kan je best je motor converteren van maf naar map sensor, dan kan je volledig naar buiten blazen zonder issues.

Geplaatst: 18 mar 2007, 22:40
door mr2eddy
Rij zelf ook met een rev2 turbo ,Heb origineel blow off verwijderdt en een ander in de plaats gezet ,nooit geen probleem daarmee ondervonden .


Afbeelding


:)

Geplaatst: 18 mar 2007, 23:22
door MR2oost
Hoe moet ik dat doen van MAF naar MAP?

Henk

Geplaatst: 18 mar 2007, 23:52
door The Honda Kit
gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )

ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )


maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.

ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )

Groetjes:
Peter

Geplaatst: 19 mar 2007, 07:42
door Mr2-wouter
hij gaat niet gegarandeerd slecht lopen. Is wat ik zeg, bij de ene loopt die goed bij de andere minder. Een HKS SSQV is de meest gebruikte op een Gen2 omdat die zich volledig sluit bij stationair lopen en daardoor de lucht toch terug laat lopen.

Je kunt het dus gewoon proberen, loopt die kut... originele terug zetten, loopt die goed? Lekker laten zitten ;)

Geplaatst: 19 mar 2007, 08:58
door MR2oost
Turbo_PePe schreef:gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )

ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )


maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.

ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )

Groetjes:
Peter


Ja ik ben bij je geweest in Ede/Venedaal voor die condensor.

Ik wou nu mijn MR2 een klein beetje upgraden. Niet te extreem hoor!
Gewoon een goed inlaat en uitlaat traject en een psst geluid.
En als het te moeilijk word om hem op 250 pk te krijgen laat ik hem gewoon orgineel op in en uitlaat na. Ik wil namelijk geen risico lopen dat het misgaat met de motor want dat vind ik gewoon zonde van een goede orginele motor die geen olie verbruikt.

Groetjes, Henk

Geplaatst: 19 mar 2007, 09:25
door johnwoo
Voor 250 pk heb je geen BOV nodig hoor... Sterker nog, bij 600 pk ook nog niet ;)
Met een open inlaat en uitlaat, een downpipe, een boost controller, een fuel-cut defense en liefst ook een betere intercooler, ben je al een aardig eind richting de 250 pk (krukas-PK's, dat dan wel, da's net over de 200 whp). En dan is 'ie al aardig rap ;)

Geplaatst: 19 mar 2007, 10:28
door Mr2-wouter
Meteen een Ecu can een Gen2 en ct20b :P Kom je wel in de buurt :P

Ik ga binnenkort op de bank en dan zien we wel hoeveel pk's er uit me set-upje komen ;)

Geplaatst: 19 mar 2007, 20:01
door The Honda Kit
hoor ik daar ergens ... Cams + RmR ? ;) ... misschien een ko pijpje met downpipe ?

Geplaatst: 19 mar 2007, 20:03
door The Honda Kit
Mr2-wouter schreef:Meteen een Ecu can een Gen2 en ct20b :P Kom je wel in de buurt :P

Ik ga binnenkort op de bank en dan zien we wel hoeveel pk's er uit me set-upje komen ;)


geef mij die 50 euro van de dyno run , en ik geef je een getal dat er niet veel vanaf zal zitten .... bespaard je weer een heele rit ...;D

Geplaatst: 19 mar 2007, 20:16
door Mr2-wouter
Ja ik weet, kan net zo goed een kopie maken van josh's 249.7pk dynosheet, maar wil het zelf ook eens meegemaakt hebben ;D