ook nieuw

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

ook nieuw

Bericht door Joeri »

beste leden,

Ik heb al een tijdje zitten rondkijken op dit forum en besloot toen maar om ook lid te worden. Waarom? Nou, omdat ik toch wel vrij zeker een MR2 ga aanschaffen en dan wordt het een ZW30. Mijn vroegere werkgever had zo'n wagen en die vond ik altijd al retegaaf. Een tijdje terug had mijn eigen Seat dealer -ik rij in een nieuwe Ibiza, lease, met een 1.6/105pk- een occasion ZW30 staan voor 12000 euro met 60.000 op de teller. Had ik eigenlijk moeten doen, maar goed, ik was nog niet overtuigd.
Dat ik er een wagen naast wil hebben is vrij zeker. Ik heb zitten twijfelen tussen een MX5, een Boxster, TT -heel even maar- en de MR2.
Bij het proefritje dat ik maakte met de MR2 viel het vermogen me een tikkeltje tegen, maar het rijden was wel waanzinnig:lekker direct en zonder geouwehoer.

Al surfens kwam ik tot de conclusie dat er met wat aanpassingen wat meer pk's uit te slepen valt en als die potentie er eenmaal is, vind ik het best.

Maar dan een goed exemplaar zien te vinden. Je vindt ze net onder de 10.000, maar in nogal wisselende omstandigheden. Ik heb er best wat meer voor over, maar zeker geen 15.000. Heeft iemand tips hoe en waar bij wie en waarom ik moet zijn? En voor dealers in de buurt van Den Haag waar ze goed onderhoud leveren?

groeten,
Joeri
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Een plek om zeker ook eens te gaan zoeken naar een MR2 is Duitsland. Op deze website is een hoop te vinden: http://www.mobile.de

Het importeren is heel goed zelf te doen (ik spreek uit eigen ervaring..)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Maar laat je niet wijsmaken dat je een CVO nodig bent !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Welkom hier en succes met je zoektocht!
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, bedankt voor de tip. Voor Boxsters had ik al wel eens op die site gekeken.
Het scheelt enorm veel in geld, maar hoeveel moet je daar nog bij optellen voor het importeren?
Bovendien heb ik zelf geen technische achtergrond en ik kan niet beoordelen of een auto in orde is. Is het dan niet riskant om in Duitsland te gaan kopen?

groet,
Joeri
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Een gebruikte auto kopen brengt altijd enige risico's met zich mee; je weet immers nooit wat jouw "voorganger" met de auto uitgespookt heeft. Bij het kopen in het buitenland worden dingen een beetje moeilijker omdat je nu eenmaal niet snel "even terug gaat" om verhaal te halen bij problemen....
Een voordeel is wel dat in Duitsland de keuringen erg streng zijn en dat garagehouders daar beslist niet mee sjoemelen. Dit heeft veel te maken de de geroemde "Deutsche Gründlichkeit", maar nog veel meer met de wetten in Duitsland.... handelaren die sjoemelen worden hard aangepakt...

De extra kosten die je kwijt bent bij het invoeren zijn eenvoudig uit te rekenen op de website van bijv. autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php)
Mocht je een auto vinden bij onze oosterburen en zelf de import willen regelen, dan is het aan te raden om (tegen een kleine vergoeding)een BPM-aangifte-formulier online in te vullen via de website van autotelex (http://www.autotelex.nl/products/autoimport). Hun berekening viel in mijn geval voordeliger uit dan de berekening die ik op de website van autoweek gemaakt had. Ook accepteert de belastingdienst zonder problemen deze aangifteformulier....

Mocht je bepaalde zaken zelf niet aandurven, dan zijn er ook bedrijven te vinden dat alles voor jou kunnen regelen; auto keuren t/m volledige import. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus daar kan ik jou geen tips in geven....

Succes met de (leuke!) zoektocht!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Welkom hier en veel succes met je zoektocht!

Wat Mattheus al zei, als je gaat invoeren, vul dan een bpm-formulier in van autotelex. Doe dit dan op basis van koerslijst...vaak ben je dan nog goedkoper uit. Accessoires dalen namelijk sneller in waarde dan de auto zelf ;)
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, dank voor de info!
Hoe komt het dat er zo'n verschil zit in prijsstelling trouwens? Ik zie soms exemplaren met veel minder kilometers dan een duurdere wagen, terwijl de uitvoering nauwelijks verschilt. Is er dan iets mis?
In Nederland kun je natuurlijk een aankoopkeuring laten doen. Is dat in Duitsland ook mogelijk en nodig?
Overigens zie ik op de Duitse markt meer exemplaren met de nodige externe modificaties. Mooie TTE-kitjes enzo. Dat is ook wel weer interessant.
Klopt het trouwens dat ZW30 eigenaren hier in de minderheid zijn?

Joeri
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Goeden middag,

Ben ook nieuw hier en ben "helaas" nog geen bezitter van een SW20/21/22, ben er wel mee bezig dus hoop eigenlijk op korte termijn er weer een hobby auto bij te krijgen.

We zullen zien ;)

Groet,

Marc
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ja, dat klopt. Voornamelijk Sw20's.

Ik weet niet van welke leeftijd je ongeveer zoekt, maar lees je even bij over het precat-verhaal, ook even op buitenlandse fora, vooral als je een ZZW30 van voor 2003 wilt.

Verder werkt de bpm via autotelex perfect, alleen zijn de douane-kantoren bij de rdw tegenwoordig gesloten, en moet je het bpm-bedrag dus per bank betalen. Of je de aangifteformulieren dus nu tegenwoordig bij de rdw in moet leveren of naar de douane opsturen, is me ook niet duidelijk (al vermoed ik het laatste.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, maar jij hebt twee MR2's?
Zou je trouwens een Zw30 aanraden als je zelf niet kunt sleutelen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Jawel hoor, hij is maximaal 10 jaar oud, dus als het goed is hoeft er nog niet zoveel gesleuteld te worden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Joeri schreef:OK, maar jij hebt twee MR2's?
Zou je trouwens een Zw30 aanraden als je zelf niet kunt sleutelen?
Het is trouwens en ZZW30 :P

Verder zou ik zeker even de duitse markt in de gaten houden. Bij nieuwere auto's kan dit een hoop geld schelen. Daar komt bij dat de duitse auto's vaak luxer zijn uitgerust en voornamelijk snelwegkilometers hebben.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom hier [ beiden ] en veel plezier ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Ja sorry, was wellicht niet de netste manier om me voor te stellen maar ik dacht ik surf even mee met zijn topic!

Wellicht vanavond een deal voor een zwarte MR2....die ik dan van het weekend kan ophalen...nog even afwachten dusssszz..

Gr,
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

zo, jij zet er vaart achter ;)
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Ben al een tijdje bezig hoor en dit kwam op mijn pad, als het niks word wachten we gewoon op weer wat anders. Alles behalve haast ;)

Jij ook suc6 met je zoektocht!!
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, nu heb ik even wat zitten rondkijken over auto's kopen in Dld en het lijkt idd heel simpel: http://www.autokopeninduitsland.nl/
Begrijp ik dan alleen goed dat je moet regelen dat je op de dag dat je de auto daar ophaalt, je 1dagskenteken bij je moet hebben?
Zou het mogelijk zijn om je garantie bij een dealer in Dld (dan wel een toyota dealer) te verleggen naar een dealer in NL?
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

wat denken jullie van deze?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6197580
wel beetje vaag dat er een nieuwe motor in zit toch?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee hoor, ga maar eens naar het duitse forum en zoek op Shortblock. Of ga naar het us-forum en zoek op precat.

Wil je meer van deze mr2 weten, neem dan contact op met Fermr2 ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie