ook nieuw

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

aha, dat zijn die ceramische deeltjes die de motor kunnen verzieken?
En die MR2 was van Fer?
Dan moest ik hem maar eens zien te vinden.
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Joeri schreef:OK, nu heb ik even wat zitten rondkijken over auto's kopen in Dld en het lijkt idd heel simpel: http://www.autokopeninduitsland.nl/
Begrijp ik dan alleen goed dat je moet regelen dat je op de dag dat je de auto daar ophaalt, je 1dagskenteken bij je moet hebben?
Op de dag dat ik mijn auto ophaalde ben ik met de dealer naar de Duitse RDW gereden. Daar werd ter plekke een kenteken + verzekering afgesloten voor de auto; deze was (naar ik meen) vijf dagen geldig in heel Europa. Binnen die vijf dagen heb ik de auto in Nederland laten keuren bij de RDW en ter plekke de BPM afdracht gedaan bij de belastingdienst. Drie dagen later kon ik met de nieuwe kentekenpapieren m'n nummerborden bestellen...

Je kunt natuurlijk ook met een aanhanger de auto ophalen, dan heb je zo'n kenteken + verzekering niet nodig.... maar ja.... wat is er nou mooier dan in je zojuist aangeschafte MR2 in Duitsland over de snelweg jagen met snelheden waarmee je menig flitsgekke agent een natte droom bezorgt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dat ter plekke de bpm-afdracht doen kan dus niet meer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

En hoe heb je het met je garantie aangepakt?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Tot aan het eind van het terrein...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

had je een expert mee? Of ben je d'r zelf een toevallig?
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Joeri schreef:had je een expert mee? Of ben je d'r zelf een toevallig?
Ik heb het alleen gedaan, zonder hulp van een expert. Ik moet wel bekennen dat ik wel pech heb gehad; na ca. 2500 km begon mijn versnellingsbak rare geluiden te maken. Deze heb ik inmiddels (laten) vervangen door een andere. Van de gelegenheid heb ik dan wel weer gebruik gemaakt door direct van een 5-bak naar een 6-bak te gaan....
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een expert het probleem met de versnellingsbak had kunnen voorzien....
Er staan trouwens op het net wel ergens handige tips voor de aanschaf van een gebruikte auto; waar je op moet letten enzo. Volgens mij ben ik al een keer iets dergelijks op een engelse site tegengekomen... weet alleen even niet meer waar...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Behalve als je expert Uri Geller heet, kan hij ook niet in het binnenste van een auto kijken....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Ik heb een tijdje terug een Volvo V70 uit duitsland geïmporteerd voor m'n vader. De dealer in duitsland verzorgde het tijdelijk kenteken en ben vervolgens met de auto naar Nederland gereden. Tijdelijk kenteken is inderdaad iets van 5 dagen geldig en heb toen ook net als Mattheus de keuring / bpm afdracht binnen die dagen gedaan. Ook heb ik toen een formulier uitgeprint van Autotelex aangezien ze die bij de meeste keuringstations vaak goedkeuren zonder naar de auto te kijken. Hoe die bpm afdracht nu in zijn werk gaat weet ik niet precies.

BPM is betaald op basis van koerslijst. Dit betekend dat alle aftermarket goodies die op de auto zitten apart worden getaxeerd. Accessoires dalen namelijk sneller in waarde dan de auto zelf. Dit gaat dan wel om accessoires die niet standaard in het voertuig zijn geleverd.

Ook hebben wij een aantal niet standaard accessoires uit de auto verwijderd (navigatiesysteem, autotelefoon, dvd-speler etc) om de BPM laag te houden.
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, je moet dus ook gewoon een beetje geluk hebben.
Hoe zit het nou met die rode MR2 van Fermr2? Zijn daar gekke dingen mee gebeurd?
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 473
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:33
Type MR2: AW11

Bericht door Fermr2 »

Joeri schreef:OK, je moet dus ook gewoon een beetje geluk hebben.
Hoe zit het nou met die rode MR2 van Fermr2? Zijn daar gekke dingen mee gebeurd?

Beste Joeri,
Die Mr2 staat inderdaad bij ons in de showroom.
daar zit een nieuwe onderblok, cilinderkop en katalysator op.
Deze auto heeft zonder olie gereden en daardoor vervangen.
Onderhoudsboekjes en bonnen aanwzig.
Auto heeft verder, nieuwe Lederen bekleding, alarm, hardtop, airco en LM velgen en uiteraard 6 maanden Bovag garantie.
Je bent altijd welkom om hem zelf te komen bekijken
GR Ferry
Gebruikersavatar
Bijrijder
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1200
Lid geworden op: 27 jul 2007, 21:03
Type MR2: AW11

Bericht door Bijrijder »

Welkom bij de club en veel succes met het vinden van een geschikte emmer;)

En ook mark welkom bij de club en ik hoop ook voor jou dat je snel een emmertje onder de kont hebt;)
Afbeelding
Waarom hebben mannen geen mid-life-crisis? Ze blijven in de pubertijd hangen.
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

Ik ga zaterdag twee exemplaren bekijken. Beiden rond de 90.000 op de teller en rond de 10 a 11 duizend euro. Een grijze en een rode. Eerlijk gezegd vind ik een rode wel cool, maar die is wellicht iets minder waardevast. De grijze lijkt een tikje saai, maar in het echt misschien niet.

Anyway: nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Moet ik vragen naar die keramische dingen die je motor verwoesten? Weten de meeste Toyota-dealers daar van trouwens?

Nog andere typische valkuilen? Beide auto's staan bij merkdealers (toyota dus). Een aankoopkeuring lijkt me dan niet echt meer nodig toch? Bovendien zien die ook niet echt alles. Een jaar garantie ipv half jaar lijkt me trouwens ook nog wel onderhandelbaar.

Joeri
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De meeste toyota-dealers weten niets van de precats.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

zal ik dan maar gewoon vragen of ze die dingen willen verwijderen? Uiteraard alleen als ik dat ding koop :)
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Joeri schreef:zal ik dan maar gewoon vragen of ze die dingen willen verwijderen? Uiteraard alleen als ik dat ding koop :)
Ik zou zeker een poging wagen. Ik vraag me alleen af of ze het doen. Mochten ze het niet doen is er ook altijd nog een andere mogelijkheid die je zou kunnen overwegen; een nieuwe header van Che. Volgens mij heeft Greenish Black Goblin daar ervaring mee. Er zit zelfs een leveranciers op dit forum die ze zou kunnen leveren tegen een zeer maatschappelijke prijs....

Het mooie van een MR2 Spyder is dat de auto in eigenlijk alle kleuren mooi is. Ik heb tijdens mijn zoektocht diverse auto's in diverse kleuren bekeken. Alles hangt uiteindelijk af van je persoonlijke smaak; zo vind ik dat bij dergelijke model auto het best tot z'n recht komt in uitgesproken kleuren; rood, geel en zwart. Ik heb ook ergens een felgroene Spyder gezien, maar dat werd mij net even een beetje teveel van het goede.
Succes met je zoektocht en veel plezier bij het maken van de proefritjes!!
:driving:
Afbeelding
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

Het mooie van een MR2 Spyder is dat de auto in eigenlijk alle kleuren mooi is. Ik heb tijdens mijn zoektocht diverse auto's in diverse kleuren bekeken. Alles hangt uiteindelijk af van je persoonlijke smaak; zo vind ik dat bij dergelijke model auto het best tot z'n recht komt in uitgesproken kleuren; rood, geel en zwart. Ik heb ook ergens een felgroene Spyder gezien, maar dat werd mij net even een beetje teveel van het goede.

Kleur wit vergeten?:::| persoonlijk toch wel de mooiste kleur haha
zal ik dan maar gewoon vragen of ze die dingen willen verwijderen? Uiteraard alleen als ik dat ding koop :)
Heb ik ook weleens bij een dealer gevraagd, dat doen ze niet, vervalt de garantie en willen de auto dan ook niet meer (apk) goedkeuren, auto voldoet dan ook niet aan de voor de auto vastgestelde emissie eisen. (dit laatste alleen bij koude start) dus bij normale apk niet merkbaar.

Succes met zoeken verder
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

OK, maar dan komt het er dus op neer dat je dat onderdeel regelmatig moet inspecteren? Of eventueel zelf eruit slopen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Zelf er uit slopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 445
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mattheus »

Green Goblin schreef:Zelf er uit slopen.
zei de man met ervaring!!!
Afbeelding
Plaats reactie