ook nieuw
Moderator: Pieten
ook nieuw
beste leden,
Ik heb al een tijdje zitten rondkijken op dit forum en besloot toen maar om ook lid te worden. Waarom? Nou, omdat ik toch wel vrij zeker een MR2 ga aanschaffen en dan wordt het een ZW30. Mijn vroegere werkgever had zo'n wagen en die vond ik altijd al retegaaf. Een tijdje terug had mijn eigen Seat dealer -ik rij in een nieuwe Ibiza, lease, met een 1.6/105pk- een occasion ZW30 staan voor 12000 euro met 60.000 op de teller. Had ik eigenlijk moeten doen, maar goed, ik was nog niet overtuigd.
Dat ik er een wagen naast wil hebben is vrij zeker. Ik heb zitten twijfelen tussen een MX5, een Boxster, TT -heel even maar- en de MR2.
Bij het proefritje dat ik maakte met de MR2 viel het vermogen me een tikkeltje tegen, maar het rijden was wel waanzinnig:lekker direct en zonder geouwehoer.
Al surfens kwam ik tot de conclusie dat er met wat aanpassingen wat meer pk's uit te slepen valt en als die potentie er eenmaal is, vind ik het best.
Maar dan een goed exemplaar zien te vinden. Je vindt ze net onder de 10.000, maar in nogal wisselende omstandigheden. Ik heb er best wat meer voor over, maar zeker geen 15.000. Heeft iemand tips hoe en waar bij wie en waarom ik moet zijn? En voor dealers in de buurt van Den Haag waar ze goed onderhoud leveren?
groeten,
Joeri
Ik heb al een tijdje zitten rondkijken op dit forum en besloot toen maar om ook lid te worden. Waarom? Nou, omdat ik toch wel vrij zeker een MR2 ga aanschaffen en dan wordt het een ZW30. Mijn vroegere werkgever had zo'n wagen en die vond ik altijd al retegaaf. Een tijdje terug had mijn eigen Seat dealer -ik rij in een nieuwe Ibiza, lease, met een 1.6/105pk- een occasion ZW30 staan voor 12000 euro met 60.000 op de teller. Had ik eigenlijk moeten doen, maar goed, ik was nog niet overtuigd.
Dat ik er een wagen naast wil hebben is vrij zeker. Ik heb zitten twijfelen tussen een MX5, een Boxster, TT -heel even maar- en de MR2.
Bij het proefritje dat ik maakte met de MR2 viel het vermogen me een tikkeltje tegen, maar het rijden was wel waanzinnig:lekker direct en zonder geouwehoer.
Al surfens kwam ik tot de conclusie dat er met wat aanpassingen wat meer pk's uit te slepen valt en als die potentie er eenmaal is, vind ik het best.
Maar dan een goed exemplaar zien te vinden. Je vindt ze net onder de 10.000, maar in nogal wisselende omstandigheden. Ik heb er best wat meer voor over, maar zeker geen 15.000. Heeft iemand tips hoe en waar bij wie en waarom ik moet zijn? En voor dealers in de buurt van Den Haag waar ze goed onderhoud leveren?
groeten,
Joeri
- Mattheus
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Een plek om zeker ook eens te gaan zoeken naar een MR2 is Duitsland. Op deze website is een hoop te vinden: http://www.mobile.de
Het importeren is heel goed zelf te doen (ik spreek uit eigen ervaring..)
Het importeren is heel goed zelf te doen (ik spreek uit eigen ervaring..)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
OK, bedankt voor de tip. Voor Boxsters had ik al wel eens op die site gekeken.
Het scheelt enorm veel in geld, maar hoeveel moet je daar nog bij optellen voor het importeren?
Bovendien heb ik zelf geen technische achtergrond en ik kan niet beoordelen of een auto in orde is. Is het dan niet riskant om in Duitsland te gaan kopen?
groet,
Joeri
Het scheelt enorm veel in geld, maar hoeveel moet je daar nog bij optellen voor het importeren?
Bovendien heb ik zelf geen technische achtergrond en ik kan niet beoordelen of een auto in orde is. Is het dan niet riskant om in Duitsland te gaan kopen?
groet,
Joeri
- Mattheus
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Een gebruikte auto kopen brengt altijd enige risico's met zich mee; je weet immers nooit wat jouw "voorganger" met de auto uitgespookt heeft. Bij het kopen in het buitenland worden dingen een beetje moeilijker omdat je nu eenmaal niet snel "even terug gaat" om verhaal te halen bij problemen....
Een voordeel is wel dat in Duitsland de keuringen erg streng zijn en dat garagehouders daar beslist niet mee sjoemelen. Dit heeft veel te maken de de geroemde "Deutsche Gründlichkeit", maar nog veel meer met de wetten in Duitsland.... handelaren die sjoemelen worden hard aangepakt...
De extra kosten die je kwijt bent bij het invoeren zijn eenvoudig uit te rekenen op de website van bijv. autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php)
Mocht je een auto vinden bij onze oosterburen en zelf de import willen regelen, dan is het aan te raden om (tegen een kleine vergoeding)een BPM-aangifte-formulier online in te vullen via de website van autotelex (http://www.autotelex.nl/products/autoimport). Hun berekening viel in mijn geval voordeliger uit dan de berekening die ik op de website van autoweek gemaakt had. Ook accepteert de belastingdienst zonder problemen deze aangifteformulier....
Mocht je bepaalde zaken zelf niet aandurven, dan zijn er ook bedrijven te vinden dat alles voor jou kunnen regelen; auto keuren t/m volledige import. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus daar kan ik jou geen tips in geven....
Succes met de (leuke!) zoektocht!!!
Een voordeel is wel dat in Duitsland de keuringen erg streng zijn en dat garagehouders daar beslist niet mee sjoemelen. Dit heeft veel te maken de de geroemde "Deutsche Gründlichkeit", maar nog veel meer met de wetten in Duitsland.... handelaren die sjoemelen worden hard aangepakt...
De extra kosten die je kwijt bent bij het invoeren zijn eenvoudig uit te rekenen op de website van bijv. autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php)
Mocht je een auto vinden bij onze oosterburen en zelf de import willen regelen, dan is het aan te raden om (tegen een kleine vergoeding)een BPM-aangifte-formulier online in te vullen via de website van autotelex (http://www.autotelex.nl/products/autoimport). Hun berekening viel in mijn geval voordeliger uit dan de berekening die ik op de website van autoweek gemaakt had. Ook accepteert de belastingdienst zonder problemen deze aangifteformulier....
Mocht je bepaalde zaken zelf niet aandurven, dan zijn er ook bedrijven te vinden dat alles voor jou kunnen regelen; auto keuren t/m volledige import. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus daar kan ik jou geen tips in geven....
Succes met de (leuke!) zoektocht!!!
- FreshPrince
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38
OK, dank voor de info!
Hoe komt het dat er zo'n verschil zit in prijsstelling trouwens? Ik zie soms exemplaren met veel minder kilometers dan een duurdere wagen, terwijl de uitvoering nauwelijks verschilt. Is er dan iets mis?
In Nederland kun je natuurlijk een aankoopkeuring laten doen. Is dat in Duitsland ook mogelijk en nodig?
Overigens zie ik op de Duitse markt meer exemplaren met de nodige externe modificaties. Mooie TTE-kitjes enzo. Dat is ook wel weer interessant.
Klopt het trouwens dat ZW30 eigenaren hier in de minderheid zijn?
Joeri
Hoe komt het dat er zo'n verschil zit in prijsstelling trouwens? Ik zie soms exemplaren met veel minder kilometers dan een duurdere wagen, terwijl de uitvoering nauwelijks verschilt. Is er dan iets mis?
In Nederland kun je natuurlijk een aankoopkeuring laten doen. Is dat in Duitsland ook mogelijk en nodig?
Overigens zie ik op de Duitse markt meer exemplaren met de nodige externe modificaties. Mooie TTE-kitjes enzo. Dat is ook wel weer interessant.
Klopt het trouwens dat ZW30 eigenaren hier in de minderheid zijn?
Joeri
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ja, dat klopt. Voornamelijk Sw20's.
Ik weet niet van welke leeftijd je ongeveer zoekt, maar lees je even bij over het precat-verhaal, ook even op buitenlandse fora, vooral als je een ZZW30 van voor 2003 wilt.
Verder werkt de bpm via autotelex perfect, alleen zijn de douane-kantoren bij de rdw tegenwoordig gesloten, en moet je het bpm-bedrag dus per bank betalen. Of je de aangifteformulieren dus nu tegenwoordig bij de rdw in moet leveren of naar de douane opsturen, is me ook niet duidelijk (al vermoed ik het laatste.
Ik weet niet van welke leeftijd je ongeveer zoekt, maar lees je even bij over het precat-verhaal, ook even op buitenlandse fora, vooral als je een ZZW30 van voor 2003 wilt.
Verder werkt de bpm via autotelex perfect, alleen zijn de douane-kantoren bij de rdw tegenwoordig gesloten, en moet je het bpm-bedrag dus per bank betalen. Of je de aangifteformulieren dus nu tegenwoordig bij de rdw in moet leveren of naar de douane opsturen, is me ook niet duidelijk (al vermoed ik het laatste.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- FreshPrince
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38
Het is trouwens en ZZW30Joeri schreef:OK, maar jij hebt twee MR2's?
Zou je trouwens een Zw30 aanraden als je zelf niet kunt sleutelen?
Verder zou ik zeker even de duitse markt in de gaten houden. Bij nieuwere auto's kan dit een hoop geld schelen. Daar komt bij dat de duitse auto's vaak luxer zijn uitgerust en voornamelijk snelwegkilometers hebben.
OK, nu heb ik even wat zitten rondkijken over auto's kopen in Dld en het lijkt idd heel simpel: http://www.autokopeninduitsland.nl/
Begrijp ik dan alleen goed dat je moet regelen dat je op de dag dat je de auto daar ophaalt, je 1dagskenteken bij je moet hebben?
Zou het mogelijk zijn om je garantie bij een dealer in Dld (dan wel een toyota dealer) te verleggen naar een dealer in NL?
Begrijp ik dan alleen goed dat je moet regelen dat je op de dag dat je de auto daar ophaalt, je 1dagskenteken bij je moet hebben?
Zou het mogelijk zijn om je garantie bij een dealer in Dld (dan wel een toyota dealer) te verleggen naar een dealer in NL?
wat denken jullie van deze?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6197580
wel beetje vaag dat er een nieuwe motor in zit toch?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6197580
wel beetje vaag dat er een nieuwe motor in zit toch?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: