De Nederlandsche Taal.

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

het gaat mij er meer om dat ik na mijn idee moeite genoeg doe om hier een berichtje te tiepen, terwijl er veel meer mensen zijn die GEEN dislexy hebben en het nog veel erger maken met hun tiepgedrag, bedoel dislextiesche mensen kunnen er niets aan doen, bij hun is het gewoon luihijd
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Dat kan kloppen Flip, echter er zijn altijd mensen te vinden die het slechter doen ,dat geldt overal en altijd.
Daarom zeg ik: verbeter de wereld: begin bij jezelf (en niet bij de ander).
Goed gedrag werkt aanstekelijk, vloeken op anderen levert in de regel heel weinig op.

Als ik jouw berichten zo lees dan snap ik wel wat je bedoelt te zeggen, maar dat je er moeite genoeg voor doet om hier een goed bericht te typen dat zie ik er helaas niet aan af.
Waarschijnlijk steek je er de verkeerde moeite in, dus daarom de tip: probeer je bericht eerst in WORD te typen dan zie je in een keer welke woorden er volgens de spellingcorrectie fout zijn met de goede woorden als suggestie ernaast.
Je kunt daarna met een simpele klik de goede woorden kiezen en je betere bericht is klaar.
DAN heb je volgens mij moeite genoeg gedaan, en erg veel moeite is dit niet dus probeer het eens, het zal je meevallen echt!
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik weet niet zo veel van dyslexie, maar ik ben er redelijk zeker van dat het voor Flip niet zo gemakkelijk ligt. Voorzover ik weet herkent hij het goede woord gewoon niet (alle letters staan gewoon door elkaar). Dus wanneer wij in word een lijstje met woorden zien, herkennen wij het goede woord, maar flip ziet gewoon vijf verschillende verzamelingen letters.

Het hele punt is, dat er gewoon moeite gedaan mag worden om een goed leesbare tekst te schrijven. Dat dat de een wat beter zal lukken dan de ander, dat is duidelijk. Maar het moet er niet op gaan lijken dat het halve forum dyslexie heeft tegenwoordig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

juist ik zie tog mijn fouten niet en verbeteringen zie ik oowk niet altijd

en als ik eerst alles in word moet gaan tiepen, al mijn fouten er uit gaan halen, en dan hier neerzetten

dan ga ik dus ehct alleen ma via pm werken of gewoon na een andere club dan ban je mij ma ofzow

want als je dislexy heb zie je de fouten die je maakt gewoon niet, bedoel iemand in een rolstoel die niet kan loopen ga je oowk niet dwinge om ta laten loopen dat lukt gewoon niet dat is met dislexy oowk zow
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Beste Flip, we begrijpen best dat je er moeite mee hebt, maar als je bovenstaand bericht in Chrome typt dan zie je rode lijntjes staan onder foutief geschreven woorden. Je kan dan met je rechtermuisknop op dat betreffende woord klikken en Chrome bied je dan een alternatief waaruit je kan kiezen, zie onderstaande voorbeeld.

Zie dit als hulpmiddel en niet als kritiek op je dyslexie. Ik probeer je alleen te helpen. Daarmee kom je niet van je dyslexie af, dat snap ik ook wel.

Daarnaast is het een tip voor anderen die moeite hebben met het leesbaar houden van dit forum.

Afbeelding
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik vind wel dat we flip een beetje moeten laten, ik bedoel, als voor de rest iedereen zijn berichtjes netjes typt.
En flip de enige is die hier en daar wat foutjes maakt, vind ik wel dat we daar doorheen moeten kunnen lezen, en ik heb verder niet zo veel moeite om flip zijn berichtjes te lezen.
Dus laten we het die jonge niet te moeilijk maken.
en een ban @flip, vindt ik persoonlijk wel een beetje hard, en ik ga er ook niet vanuit dat dat gaat gebeuren.

Mvg Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Toch een beetje erg kort door de bocht denk ik.

Als je weet dat je met een paar drukken op een paar knoppen een geschreven bericht voor iedereen goed leesbaar kunt maken, denk ik dat je die moeite gewoon even moet nemen.
Als je dit er niet voor over hebt, noem ik dit "" de weg van de minste weerstand"".

Het vergelijk met iemand die in een rolstoel zit, zie ik geheel niet!!!!



Groetjes, MRGEEL8)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik zie dat vergelijk wel hoor. Zien dat een woord fout is is 1 ding, het goede woord kunnen herkennen een tweede.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Dat zie je dus wanneer her rode balkje verdwenen is.

Groetjes, MRGEEL8)
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

nu wil ik oowk niet zuuren.

ma volgens mij zijn er veel meer die geen dislexy hebben en er totaal geen moeite voor doen een fatsoenlijk berichtje neer te zetten,
ik weet het komentaar is gegeven begin bij jezelf

maar ik lees mijn bericht al minstens 2 a 5keer over of ik geen fouten tegen kom
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

En om jou te helpen zijn er door diverse softwaregiganten hele makkelijke tools uitgevonden (spellingscontrole) om in plaats van 5 keer overlezen en de fouten nog niet zien, na 2 keer een aardig bergje fouten er uit te halen.
Dit is inmiddels al 6 keer aanbevolen door diverse medeclubleden, misschien moet je er toch iets mee doen.
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
miss2

Bericht door miss2 »

flip schreef:nu wil ik oowk niet zuuren.

ma volgens mij zijn er veel meer die geen dislexy hebben en er totaal geen moeite voor doen een fatsoenlijk berichtje neer te zetten,
ik weet het komentaar is gegeven begin bij jezelf

maar ik lees mijn bericht al minstens 2 a 5keer over of ik geen fouten tegen kom
Om je te helpen: oowk schrijf je als ook...
Dat scheelt al de helft van de spelfouten in je berichten :X
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

mrgeel schreef:Toch een beetje erg kort door de bocht denk ik.

Als je weet dat je met een paar drukken op een paar knoppen een geschreven bericht voor iedereen goed leesbaar kunt maken, denk ik dat je die moeite gewoon even moet nemen.
Als je dit er niet voor over hebt, noem ik dit "" de weg van de minste weerstand"".

Het vergelijk met iemand die in een rolstoel zit, zie ik geheel niet!!!!



Groetjes, MRGEEL8)
het is toch als je weet.
misschien moet je ook een grammatica controle gebruiken ipv alleen een spellingscontrole :P
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

nouw, ik blijf het gewoon doen zoals ik het gewend ben om te doen...
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Overigens kom ik even Flip hier in verdedige.
Ik quote even een PM van enige tijd geleden van mij richting hem.
Hey flip, even een kleine vraag/opmerking.
Je moet het absoluut niet als aanvallend beschouwen, want zo is het absoluut niet bedoeld, maar ik zie de laatste tijd in je reacties steeds meer MSN taal voorkomen.
Ik begrijp dat je dyslexie hebt, en ik begrijp volledig dat daardoor vele spelfouten zijn te verklaren, maar woorden zoals 'hak' kunnen ook gespeld worden als 'had ik'.
Zoals ik het zie heeft dat namelijk niks te maken met dyslexie, maar met pure MSN taal. Ook woorden als 'ma' kunnen als 'maar' geschreven worden.

Nogmaals, dit is niet als aanvallend bedoeld, en als ik het verkeerd zie moet je mij daar ook op wijzen, maar anders zou je er misschien op willen letten?

Gr. Paul
Ik moet zeggen dat na flip hier over even gesproken te hebben, dat het MSN-gehalte in zijn berichten drastisch is gedaald.
Hiermee wil ik dus zeggen dat in mijn ogen flip wel degelijk bezig is om zijn berichten te verbeteren.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

dankje leliev :)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Leliev schreef:Overigens kom ik even Flip hier in verdedige.
Ik quote even een PM van enige tijd geleden van mij richting hem.


Ik moet zeggen dat na flip hier over even gesproken te hebben, dat het MSN-gehalte in zijn berichten drastisch is gedaald.
Hiermee wil ik dus zeggen dat in mijn ogen flip wel degelijk bezig is om zijn berichten te verbeteren.

:dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up::dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
martien
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:38

Bericht door martien »

Ach, je moet zo maar denken Flip; de meeste leden worden vanzelf wel dyslectisch.;);D
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

da hep ie goet
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

en de meeste mensen hier zullen ook eerder dement zijn :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gesloten