wat heb ik allemaal nodig?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
xplorer

wat heb ik allemaal nodig?

Bericht door xplorer »

hey mensen...

Ik heb op ebay een leuk setje gezien voor op m'n turbo te gooien alleen vraag ik me af wat ik allemaal nog meer nodig zou hebben voor dit fatsoenlijk aan het lopen te krijgen.
Het gaat om deze set: DEZE
Het is op zich niet zo duur als je kijkt wat het allemal is alleen komt er waarschijnlijk nog veel meer bij.
Ik wil m'n mr graag wat verder opvoeren alleen niet met van die goedkope drek waarbij je ji altijd blijft afvragen...zal ik deze rit redden? ;)
Ik zal soewieso een andere intercooler nodig hebben maar wie kan mij vertellen wat nog meer.

groetjes
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Uhm... een T78, da's 600 whp niveau...

Daar ga je stevige investeringen voor nodig hebben om dat betrouwbaar te krijgen. Lees: een rebuild met forged internals en het een en ander aan kopwerk, plus een heel stevig brandstofsysteem (en uiteraard standalone EMS om dat aan te sturen).
Dat gaat heel wat duizenden euro's kosten voordat je die turbo wat te doen kan geven ;) Die intercooler is dan het minste van je problemen (sterker nog, dat ga je met een sidemount niet meer redden, dat wordt een trunk mount intercooler in je kofferbak). En als je die turbo op je stock blok (standaard zuigers en brandstofsysteem) monteert kan ik je garanderen dat hij per direct in de soep loopt zodra je boost ;)

Tip: lees eerst de power primer eens door: http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm Afbeelding en hou ook het 3S-GTE gedeelte op mr2oc.com een beetje bij, daar wordt veel interessante info gepost!

Als je mild wilt upgraden kan je voor een CT20b of CT27 gaan, maar doe eerst de basics: intercooler, boost controller, boostmeter etc.
AfbeeldingAfbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

heele mooie turbo voor easy 400 wiel pk een t78 , voor 500 is ie geweldig , en 600 kan ie ook nog net. ps ... de t78 is slechts een 67mm compressor , aan een turbine wiel tergroote van een P-trim , de 33d is beduidend kleiner dan de 34d ... de 34d is +/- 1.15 T4 , de 33d zal ongeveer verglijkbaar zijn met 1.0 / 1.05 T4 ... heelemaal zo gek nog niet dus , aangezien dit een turbo is voor bovenin .. verwacht 1 bar rond de 5000 / 5500 toeren ... en dat is het heel schappelijk . de gt35r van joshma zit ook rond die getallen en eigenlijk wil die groter ... iedereen die klaagt over lag .. en turbogat en blah blah .. ga eerst maar eens rijden met een groote turbo equipped mr2 ... het valt allemaal echt mee. zelfs een T88 ( 34d ) spoolt nog schappelijk.

als je dan toch super snel spoolende turbo wil .. hou lekker je ct26 of 20b ... maar de kick die een beetje formaat turbo geeft , kan een toyota turbo never nooit niet doen ... en gek genoeg ondanks dat de "zogenaamd" groote turbo's een stuk trager spoolen ... heb ik nog nooit een ct26 / 20b equipped mr2 een td06 / t67 / t78 / 50 trim gt30r / 35r mr2 er bij een start of rollend op snelweg voorbij zien komen ... en als je het voor de brunouts doet ... ook dan wint de big turbo'd mr2 het .... en dat is getest met joshma's auto hier in ede ;D


dus ik zeg .. als je die turbo van ebay wilt Go for it ... elke andere turbo heeft fuel supports , ems en liefs een forged 3s nodig ...doe het dan in 1 x goed ;)
xplorer

Bericht door xplorer »

haha peter ik had al verwacht van jou een post te krijgen op dit onderwerp :D ik wil het inderdaad ook ineen keer goed doen maar kan het op het moment financieel niet aan om nu heel m'n blok te gaan verbouwen en lat staan een stand alone ems erin te gooien...als dan wil ik ook nergens op besparen en ga gelijk voor alles erop en eraan met motec e.d. maar dat duurt denk ik nog wel even.. :D in ieder geval bedankt
Plaats reactie