94+ glas loshalen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

94+ glas loshalen

Bericht door DC-R »

Veel mensen willen weten hoe je de lens uit de binnenste rondjes haalt. zal het hier een beetje uitleggen.

- Lamp uiteraard demonteren.
- Alle lampjes en draden en vochtbuisjes erafhalen

- Voordat je de lamp unit in de oven doet is het verstandig eerst met een industrie fohn de plastic dingetjes die het glas vasthouden even warm te fohnen en iets uit te rekken zodat het uitsteekseltje van het glas er langs kan schuiven.
- Zet de oven aan op 100 graden en laat hem warm worden
- Doe de unit in de oven (leg de unit niet op een rooster anders krijg je een rooster patroon in je unit;) )
- Na 7 tot 10 minuten is hij warm genoeg (blijf bij de oven om te kijken of het goed gaat.
- Wij hebben de steel van een hamer gebruikt die achter in het gat pasten waar de lampjes in zitten. De hamer op de grond gezet en voorzichtig met de steel tegen de binnenkant van het glas gedrukt. druk het glas er niet in 1 keer uit anders breekt het glas. Dus een stukje het glas eruit en dan de steel in het andere gat.
- LET OP: Gebruik absoluut geen schroevendraaier om het glas eruit te wrikken dit gaat heel vaak fout.
- Een industrie fohn/hetelucht fohn is handig om erbij te houden bij gedeeltes waar het moeilijk los gaat

Als de kap eraf is kan je met een schroevendraaier de lens van de binnenste cirkel eruit schroeven.

Het in elkaar zitten van de unit is bijna het zelfde
- unit in de oven (dit hoeft niet zo heel lang) of een industrie fohn gebruiken om de kit weer zacht te maken.
- plexiglas erin drukken en goed aandrukken ( wij hebben lijmklemmen gebruikt om de kap er goed in te drukken)

Dat is het zo een beetje. Risico is vrij groot er kan veel fout gaan en het is dus ook eigen verantwoordelijkheid. Wij hebben eerst 2 andere units gebruikt waarvan de eerste kapot ging.

mochten jullie vragen hebben dan hoor het wel.

MVG Ron
Afbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Cool, dit wil ik ook wel eens proberen. Dit in combinatie met de how to over hoe je alle lampen aan de praat krijgt :).
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

ik zal wel een keer een how to maken als ik mijn lampen lensloos ga maken ;) heb ik nog steeds niet gedaan namelijk
Afbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Heel graag zelfs. Zo veel mogelijk picca's! Ik heb deze how to nog nooit gezien op Mr2oc. Denk dat het wereldwijd dus wel gewardeerd wordt.

Let er wel op dat je vermeldt of je een hetelucht, electrisch of een echte oven hebt. Dus heel gedetailleerd :D.
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

gaat dit om de koplampen???
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Nee, 94'er achterlichten.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
GT4Ever
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 okt 2010, 09:08
Type MR2: AW11

Bericht door GT4Ever »

DC-R schreef: Dat is het zo een beetje. Risico is vrij groot er kan veel fout gaan en het is dus ook eigen verantwoordelijkheid. Wij hebben eerst 2 andere units gebruikt waarvan de eerste kapot ging.

Ik ben van plan om dit binnenkort misschien ook maar eens te proberen. Maar wat kan er dan zoal fout gaan? Kan de lamp barsten ofzo van de hitte of smelten? Anders lijkt het me toch gewoon een kwestie van voorzichtig drukken?
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Hmm, ik heb gewoon een ander setje achterlichten gekocht die de halve maantjes sowieso niet hebben :P

Moet die alleen van de winter nog een keer polijsten volgens de andere howto voordat ze op de auto gaan. Tegen die tijd heb ik dan een setje 94+ halvemaanachterlichten over.
AfbeeldingAfbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Kunnen de kapjes trouwens niet kapot gemaakt worden in kleine stukjes en vv er uitgevist worden met een tangetje?
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

GT4Ever schreef:Ik ben van plan om dit binnenkort misschien ook maar eens te proberen. Maar wat kan er dan zoal fout gaan? Kan de lamp barsten ofzo van de hitte of smelten? Anders lijkt het me toch gewoon een kwestie van voorzichtig drukken?
de lamp kan smelten in de oven als je niet oplet. Bij het eruitdrukken kan het glas breken dit gebeurt meestal als je hem er bijna uit heb en dan net even iets meer kracht erop zet.

Als je het 1 keer heb gedaan en je weet hoe het moet is het vrij makkelijk.
darkEVO schreef:Kunnen de kapjes trouwens niet kapot gemaakt worden in kleine stukjes en vv er uitgevist worden met een tangetje?
Ik heb hier even na gekeken en dat leek mij geen optie het gat is simpelweg te klein open maken gaat een stuk sneller en is makkelijker. alleen met iets meer risico;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GT4Ever
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 okt 2010, 09:08
Type MR2: AW11

Bericht door GT4Ever »

DC-R schreef:de lamp kan smelten in de oven als je niet oplet. Bij het eruitdrukken kan het glas breken dit gebeurt meestal als je hem er bijna uit heb en dan net even iets meer kracht erop zet.

Als je het 1 keer heb gedaan en je weet hoe het moet is het vrij makkelijk.



Ik heb hier even na gekeken en dat leek mij geen optie het gat is simpelweg te klein open maken gaat een stuk sneller en is makkelijker. alleen met iets meer risico;)

Hmmm tricky..... :-/
Ik heb nog even de tijd voordat ik m'n MR2 weer ga opbouwen, dus ik denk er nog even over na ;D
Demo

Bericht door Demo »

ik heb het topic nu 4 x opnieuw gelezen, maar nog steeds geen enkel idee waar dit nu precies over gaat...


lensjes? welke lensjes :P
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

bij de NIET JDM achterlicht unit zit er in het binnenste rondje een mistlamp lens of eigelijk een plastic kapje wat het rondje kleiner maakt. Dit kan je eruitschroeven het enige probleem is dat het glas ervoor zit. anders kom je niet bij de schroefjes en kan je de lens er niet uithalen. Hiervoor moet je dus het glas uit de unit halen. Hierboven heb ik even snel beschreven hoe je dat ongeveer doet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Maakt dit plaatje het een beetje duidelijk? Het linker remlicht brand maar gedeeltelijk (niet zoals het rechter remlicht) en dat komt door dat scherm wat in de lamp zit wat je volgens de beschrijving hier kan verwijderen.

Afbeelding
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Demo

Bericht door Demo »

Ooooh nu snap ik hem ;)
is inderdaad een vrij groot risico, maar ik moet iets vergelijkbaars doen om de
witte corner inserts erin te krijgen... maar nu moet in plaats van het oranje gedeeltje het gehele rode gedeelte eraf..

idd vrij gevaarlijk...

vind ik het bijna een beter alternatief om hem via de achterkant netjes met een dremel open te zagen.. en vervolgens alles eruit te halen om alles weer in elkaar te lijmen :P
Demo

Bericht door Demo »

De units zitten nu in de oven :D

ik maak pheauteau's 8)
Demo

Bericht door Demo »

vind het echt niet lekker gaan, heb ze eruit gehad.
krijg die oranje inzet stukken er niet eens makkelijk uit

terug de oven in op 120 graden.. laat die halve maantjes wel lekker zitten.


update


met 120 graden gaat het veel gemakkelijker, maar het oranje knipperlicht glas is er nog niet helemaal uit.
vermoed dat 125 graden nog beter is.. maar daar waag ik me nog even niet aan.
Demo

Bericht door Demo »

Ik zie er toch vanaf, ik houd het bij de knipperlicht glaasjes, een half maantje dat me 250 euro kan gaan kosten...

no no
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;)
Demo

Bericht door Demo »

ik vind ze mooi zo ;)

1 unit is af.
Gepolijst, gespoten, met witte corners.
Redelijk uniek.

Prima zo :P
Plaats reactie