youtube turbo filmpjes technisch
Moderator: Pieten
youtube turbo filmpjes technisch
vond een film over boost controle
vond het wel interessant hoe doet tie dat nou
http://www.youtube.com/watch?v=ijJ4MfcPc-c&NR=1
deze meneer heeft een mbc gemaakt en ook getest
http://www.youtube.com/watch?v=yJbQRhta ... re=related
weet je meer interesante dingen te vinden over turbo of 3sgte
post ze hier
vond het wel interessant hoe doet tie dat nou
http://www.youtube.com/watch?v=ijJ4MfcPc-c&NR=1
deze meneer heeft een mbc gemaakt en ook getest
http://www.youtube.com/watch?v=yJbQRhta ... re=related
weet je meer interesante dingen te vinden over turbo of 3sgte
post ze hier
3sgte gen2 koppakking vervangen met een aantal tips..
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/9/cSoKOEm6FPo
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/8/Ks2K2JtJYPk
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/7/BckKpYCQYM4
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/6/HaYZfOMetzM
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/5/9RGQAPaSX5I
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/4/SRrpsrhAdT0
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/3/m71ySfhWSKM
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/2/VenGGSnScNc
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/9/cSoKOEm6FPo
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/8/Ks2K2JtJYPk
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/7/BckKpYCQYM4
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/6/HaYZfOMetzM
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/5/9RGQAPaSX5I
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/4/SRrpsrhAdT0
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/3/m71ySfhWSKM
http://www.youtube.com/user/josepho#p/u/2/VenGGSnScNc
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07 nov 2010, 23:25
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
Hij geeft aan dat je niet de druk vanuit je Turbo moet meten maar vanuit je inlaatzijde. Weet iemand waarom? Het lijkt me dat je juist als je direct aan het turbohuis meet je altijd de juiste druk meet, in iedergeval minder dan aan de inlaatzijde want je hebt altijd wat verlies. wie o wie. want ik meen dat de MR2 turbo rijders zoals ik de MBC of elek.boost controll juist wel aan het turbohuis hebben zitten.![Huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
![Huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
jah zag het ook.. denk dat je bij de inlaatzijde wel de juiste en preciese druk kan meten dat de cilnders ingaan..
die vsv klep van ons is ook aangesloten op de inlaatzijde..
en die trekt weer lucht uit de wastgate..
denk ook dat de druk bij de turbo wat hoger ligt dan bij de inlaat..
met al die bochten en ic wrijvingen zal er misschien wel wat
druk afnemen..
ehmmm.. zag ook een aantal standalone ecu met map sensor aansluitingen
meten ook gelijk de airpressure via de map.. ipv een turbo
die vsv klep van ons is ook aangesloten op de inlaatzijde..
en die trekt weer lucht uit de wastgate..
denk ook dat de druk bij de turbo wat hoger ligt dan bij de inlaat..
met al die bochten en ic wrijvingen zal er misschien wel wat
druk afnemen..
ehmmm.. zag ook een aantal standalone ecu met map sensor aansluitingen
meten ook gelijk de airpressure via de map.. ipv een turbo
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Volgens mij alleen USDM.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
achter en voor ball joints vervangen
http://www.youtube.com/watch?v=WhVxJPu_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gP2VlJlNolk
http://www.youtube.com/watch?v=WhVxJPu_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gP2VlJlNolk
zo werkt een koppeling..
http://www.youtube.com/watch?v=fK7-X7u8djo
let er wel altijd bij op dat als je een tweede hands vliegwiel koop
de vliegwiel laat vlakken.. er onstaan hotspots, en de vliegwiel is niet helmaal
vlak meer.
zie hier vlakken van een vliegwiel
http://www.youtube.com/watch?v=RY_r01cR114
hotspots hardheid verschil.. in de vliegwiel zelf
http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM
beste wat je kan kopen als je een tweedehandse vliegwiel koopt
een waar bij je het vlake gedeelte kan vervangen.
net als bij de fidanza
http://www.youtube.com/watch?v=fK7-X7u8djo
let er wel altijd bij op dat als je een tweede hands vliegwiel koop
de vliegwiel laat vlakken.. er onstaan hotspots, en de vliegwiel is niet helmaal
vlak meer.
zie hier vlakken van een vliegwiel
http://www.youtube.com/watch?v=RY_r01cR114
hotspots hardheid verschil.. in de vliegwiel zelf
http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM
beste wat je kan kopen als je een tweedehandse vliegwiel koopt
een waar bij je het vlake gedeelte kan vervangen.
net als bij de fidanza
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
dat vind je niet op joubuis hahaha.. god allemachtig zeg.. en dat bouwd hun eigen motoren in.. wat een lachertje:P
1 hint.. het heeft indirect te maken met de gasklep.., en iets wat je op je boostmeter ziet.. en tevens iets wat de mapsensor fijn vind om te weten..
overgens maakt het voor een boostcontroler niets uit of je de aansturing pakt vanaf de turbo of spruitstuk.. gaat alleen om de weergave van iets..
zo genoeg hints voor vandaag.. als jullie weten wat het is zal ik weer een brainbreaker (voor sommige hier dan) neer zetten..
1 hint.. het heeft indirect te maken met de gasklep.., en iets wat je op je boostmeter ziet.. en tevens iets wat de mapsensor fijn vind om te weten..
overgens maakt het voor een boostcontroler niets uit of je de aansturing pakt vanaf de turbo of spruitstuk.. gaat alleen om de weergave van iets..
zo genoeg hints voor vandaag.. als jullie weten wat het is zal ik weer een brainbreaker (voor sommige hier dan) neer zetten..
![Afbeelding](http://i47.tinypic.com/qn070y.jpg)
Het maakt wel zeker uit of je de aansturing van een boostcontroller voor of achter de gasklep plaatst, als je hem achter de gasklep(dus het inlaatspruitstuk) plaatst werkt hij niet dus je wastegate zal dan niet meer open gaan en heb je onbegrensde druk.
Dat heb ik al een aantal keren ervaren met de elektronische solenoid boostcontrollers van AEM en Blitz. Met een mechanische maakt het volgens mij geen donder uit.
Dat heb ik al een aantal keren ervaren met de elektronische solenoid boostcontrollers van AEM en Blitz. Met een mechanische maakt het volgens mij geen donder uit.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: