Afgelopen vrijdagmorgen waren we erg vroeg (voor half 10) in Maastricht, waarna we na een beetje bijpraten en koffie consumeren rond half 11 vertrokken binnendoor richting Monschau met 5 MR2's en een bike.
Aangekomen op de B258 gingen we lekker rijden en maakten we een tussenstop op het bekende plekje bij Schwingsborn. Daar bleek dat Wouter (Turbo...) remproblemen had, waardoor deze constant aanliepen.
Om een erg lang verhaal (we hadden een uur of 5 vertraging) kort te maken, we hebben lang gewacht op terugbelacties van de ANWB en de ADAC, waarna de MR2 afgesleept werd door de ADAC. Het probleem (voor het vastlopen en daarna was de remdruk erg laag) bleek dus de hoofdremcilinder kaduuk te zijn.
Tegen 17:00 reden we weer langs Schwingsborn, waar we om 12:00 gestopt waren.
Via lekker rijden kwamen we bij de Nürburgring aan, waar we bij Adenau even een terrasje pakten om even bij te komen en naar de langsrijdende bolides te kijken.
Daarna zijn we via de bekende gumweg omhoog gereden (richting Hohe Acht dus) naar Brünnchen waar we nog de nodige auto's zagen staan en op de baan langs zagen razen.
Vanaf daar zijn we binnendoor weer richting Nederland gereden om vanaf Maastricht de snelweg te pakken, waardoor we rond 00:45 weer thuis aan kwamen.
Deze dag ongeveer 800 km gereden (deels met BP Ultimate 98), op de heenweg een mooi verbruik gescoord van 1:11,5, overdag in de Eifel slechts 1:10 (en nauwelijks olieverbruik) ondanks het toch wel hier en daar aardig razen over de lege bochtige weggetjes en op de terugweg weinig zuiniger (klaplampen omhoog) gereden.
Slideshow:
http://www.imagestation.com/album/slide ... 2093515490