Mr nox6 schreef:hehehe jullie zijn wel grappig
@mmaddict, de zwarte en de witte auto zijn allebei hetzelfde model swift.
de zwarte heb ik ooit eens sprint races meegedaan en de witte is gewoon een pimp ding.
beide auto's zijn voorzien van een turbo setup compleet hand gebouwd door mijzelf.
om een klein idee te geven wat er in zit:
IHI VF38 twinscroll turbo
Supra 440cc low impedance injectoren
Hand gemaakte vliegwiel 3.5 kg, koppelingsplaat 6pad sinterbrons, dubbel diafragma drukgroep.
Lsd diff
cam gears
nokkenas met 0.5mm hogere lift
gepoorte en ge-O-ringde kop
lage compressie zuigers (hand made)
en nog veel meer
de witte auto is ook nog eens een AWD
de zwarte stond ooit eens op een dynojet bank en deed 205 PK en 275Nm koppel @ 0.95Bar vuldruk met een kleine Diesel turbo.
later deed ik sprinten op 1.65Bar vuldruk met de IHI twinscroll
dit alles word bestuurd door een Adaptronic motor ECU in combi met LC-1
maar goed de zwarte auto is verkocht en heb alleen nog de witte swift.
Superchargers heb ikzelf geen ervaring mee behalve wat ik uit de boeken ooit eens gehaald heb.
maar vind techniek altijd bijzonder interessant dus sluit nooit iets uit.
zelf zou ik niet meteen overstag gaan voor een supercharger tov van een turbo omdat ik de mechanische verliezen te groot vind.
maar het super mooie techniek dat wel.
als je interessant vind wat ik allemaal bij elkaar pruts? google eens nox6, vind je zat
Ah dus het is Justy en geen swift. door subaru op licentie gemaakt. of de bak en de assen van een justy, aangezien de AWD swiftjes in japan al superzeldzaam zijn en altijd al waren.
Je maakt leuke foto logs.
als je ooit nog tegen een gti automaat aanloopt moet je het maar laten weten, voor de swift van mijn moeder.
3,5 Kg gaat denk ik met een vliegwiel voor een emmer lastig worden
Nouwjah, als je wat wilt weten over emmer conversies moet je het ons maar laten weten
Adviesje: gelijk ff inschrijven op twobrutal.co.uk/forum en MR2OC.COM en CO.UK