Stock bov

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Stock bov

Bericht door 1998mr2 »

hoe werkt onZe standaard bov was vandaag dat ding aan het bewonderen.
Zag een vacuum slangetje lopen van de manifold naar de bov
die zich splits. 1dikkere slang gaat naar de bovenkant van de bov
En dezelfde slang word afgetapt door een dunnere slangetje
Wat doet dat slangetje?
heeft een bov onderhoud nodig.

Iemand misschien een doorsnede tekening van de stock bov
Gebruikersavatar
ArjenMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 238
Lid geworden op: 07 feb 2007, 22:00
Type MR2: AW11

Bericht door ArjenMR2 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

BOV onderhoud? Hahaha ;D. Toen ik net m'n auto kocht, heb ik dat ding eraf gehaald en een Turbosmart op gezet. Weg met die stomme slangetjes. :D
Afbeelding
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

HKS erop pleuren!
Afbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Had
Net als mrtoyota een probleem im lage toeren
En zachtjes de gaspedaal intrappen dat de auto happert.
Maar bij vlotrijden is dat euveltje er niet.

Mrtoyota heeft toen een andere bov er opgezet en weg was het probleem.

Vandaag dus lopen saniken aan de bov van mij.
dacht hem even uit te schakelen.
Het dunne bypass vacuum slangetje erafgehaalt
En voila probleem weg.
Dacht van effe kijken als dat het probleem was.

Slangetjr weer aan gesloten en hij werkte nog steeds
Perfect.

wilde dus weten hoe de stock bov in elkaar zit
volgens mijm had er wat im vast gezeten beetje stroef gewordem
Motor had namelijk 3 jaar stil gestaan.

kwa onderhoud zat k te denken dat een beetje te olieen
Als het kan:) betwijfel dat. Maar goed

Dus al het ellende was ook
Mijn bov het geweest heb wel veel onderdelen
Vernieuwd opzoek naar het probleempje

maar de onderdelen waren niets voor niets geweest
motor draait als nieuw.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Mmwwhaa wil dat wel houden de stock bov
Vind die reroute terug naar de turbo wel wat hebben
afblazen in de motor ruimte zonde van opgewekte lucht.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Mmwwhaa wil dat wel houden de stock bov
Vind die reroute terug naar de turbo wel wat hebben
afblazen in de motor ruimte zonde van opgewekte lucht.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Denk het al te weten..
de grote vacuum slangetje houd het klepje dicht tijdens het rijden en boosten.
zodra je het gas loslaat gaat je gas klepdicht
Waar door er ook geen motor vacuum is en het klepje valt dan open.
waar door de turbo druk ontsnapt via de bov.

Dat klein vacuum slangtje zorgt er voor dat de bov eerder open gaat.
waardoor er minder snel boost word opgebouwd.

dat bij my er voor ging zorgen dat bij lage toeren Er minder motor
Vacuum is en eerder de bov opende..
En ik geen boost kon oppouwen ennde auto tussen 2500 en 3000
Ging haperen..

Vandaar dat ik kernwoorden nodig had. had het vermoeden dat het
Iets te maken had met de boost..

het zou ook kunnen wezen dat de bov niet stuk is maar een soort canistar
Dat in de dunne vacuum leiding zit.. Die zou stuk kunnen zijn.
Dat wit klein filter achtig kannetje
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Yep dat dunner slangetje zorgt voor een beter reactie
Op het gas..
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Heb je nu 10pk extra?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

UndaGrwnD schreef:Heb je nu 10pk extra?
Afbeelding
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

UndaGrwnD schreef:Heb je nu 10pk extra?
Nou jah rij een 320hp celica wel voorbij met zo een slangetje er op.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Was op de rollerbank heb 360 hp
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

En ik ben sinterklaas
Afbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

UndaGrwnD schreef:En ik ben sinterklaas
Nee jij bent zwarte piet
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Moetje aan sinterklaas vragen als je meer pk's kan krijgen, heb je wel nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

UndaGrwnD schreef:Moetje aan sinterklaas vragen als je meer pk's kan krijgen, heb je wel nodig.
Heb al 360hp van de sint gekregen.
En een celica kennis mee laten maken..
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

1998mr2 schreef:Heb al 360hp van de sint gekregen.
En een celica kennis mee laten maken..
360hp is dat een printer van hewlett packard? :adhd:
Afbeelding
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

haha wel grappig dat hij als een klein kind erin gelooft :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ja precies ;)
Afbeelding
Plaats reactie