Pagina 1 van 1

Engine Check :O

Geplaatst: 21 nov 2011, 18:14
door MR2Pierre
Ik wilde naar m'n werk gaan, en na 11 minuten rijden, Engine Check lampje. Dus gewoon effe op de snelweg, koppeling in, motor uit en dan weer aan. Engine Check lampje was voorgoed weg.

Onderweg naar huis kreeg ik weer hetzelfde! Maar een of ander reden, als hij warm is en ik zet 'm uit en dan weer aan, komt het niet meer tevoorschijn.

Iemand wat raad? Of moet ik naar die knippershow gaan kijken? :-/

Ik moet wel attenderen dat ik de dag ervoor 260+ km/h heb gereden in duitsland, maar ik heb niks gemerkt. Olie op peil, ook niet oververhit, alleen de normale gloeiende uitlaatspruitstuk.

Geplaatst: 21 nov 2011, 18:20
door Green Goblin
Jammergenoeg is mijn glazen bol in reparatie, dus ik ben bang dat je even naar die knippershow moet gaan kijken..

Of er op gokken dat hij niet weer komt natuurlijk..

Geplaatst: 21 nov 2011, 19:55
door frankie-turbo
Als hij de fout geeft motor niet uitzetten maar even de foutcode uitlezen.. Zorgen dat je een paperclip bij hebt.. Als het iets is waarvan zonder aanleiding je engine check van gaat branden kan het niet heel ernstig zijn..

Gaat je motor raar lopen als de foutcode erin zit?

Geplaatst: 21 nov 2011, 22:18
door MR2Pierre
frankie-turbo schreef: Gaat je motor raar lopen als de foutcode erin zit?
Nein, ik ga wel in het weekend kijken wat het is. :X

Geplaatst: 22 nov 2011, 18:02
door MR2Pierre
Filmpje van m'n lichtshow! http://www.youtube.com/watch?v=OlCaVXOx5pQ

Ik merk nu wel echt iets. Ik mis heel veel vermogen. :X Kheb die boost sensor btw afgedopt, kvond maar irritant dat tie op noodloop ging iedere keer als ik teveel gas gaf in z'n 5.

Geplaatst: 22 nov 2011, 19:05
door bernhards
je moet je knocksensor vervangen aan de code te zien.

mvg
chris

Geplaatst: 22 nov 2011, 19:19
door rsevo6
bernhards schreef:je moet je knocksensor vervangen aan de code te zien.

mvg
chris
Zoals Chris al schreef, knock sensor:
52 Knock sensor signal (open or short in knock sensor signal): knock sensor/circuit; ECU

Geplaatst: 22 nov 2011, 19:21
door MR2Pierre
Hoeveel kost zo'n ding?

Geplaatst: 22 nov 2011, 19:26
door frankie-turbo
geen idee.. maar idd knock sensor..

Geplaatst: 22 nov 2011, 20:21
door dooierick
genoeg :(

Geplaatst: 23 nov 2011, 19:45
door Ricardos
OEM dacht ik zo rond de 300 eurootjes, ik lees wel eens dat mensen een GM pingel sensor plaatsen die rond de 35 euro kost.

Geplaatst: 23 nov 2011, 19:58
door frankie-turbo
Ja atsracing in de us verkoopt ze met adapter en stekker. Ikzelf heb hem 2x besteld en beide keren binnen een week binnen

Geplaatst: 23 nov 2011, 20:17
door MR2Pierre
Ik heb die van ATS Racing ook maar besteld. Misschien komt het omdat mijn MR2 steeds die fuel cut raakte. Als ik de gas los laat bij een hoge snelheid, komt er soms flinke knallen uit de uitlaat.

Geplaatst: 23 nov 2011, 20:34
door frankie-turbo
Nee dat is het niet.. Stock knock sensors gaan al stuk als je hem net wat te hard neerlegt.. Zwaar gevoelig en snel stuk

Geplaatst: 25 nov 2011, 11:54
door Resolve
Heeft toyota daar bij meer blokken last van?
1MZ-FE heeft ook zwaar gevoelige knock sensors welke bij boost zo de geest geven. Maar die motor is dan ook nooit officieel geleverd met drukvulling, alleen een afthermarket TRD supercharger.

Geplaatst: 25 nov 2011, 12:00
door frankie-turbo
dat is de zelfde knocksensor :P

er zit alleen eenm stekker wijziging tussen 2de en 3de gen ..

Geplaatst: 11 dec 2011, 12:11
door MR2Pierre
Knock sensor gister binnen gekregen, meteen vervangen en hij is weer zoals normaal ;D. Alleen is die van ATS wel een stuk langer. :::| Komt door het verlengstuk.

Geplaatst: 12 dec 2011, 15:45
door MMaddict
Resolve schreef:Heeft toyota daar bij meer blokken last van?
1MZ-FE heeft ook zwaar gevoelige knock sensors welke bij boost zo de geest geven. Maar die motor is dan ook nooit officieel geleverd met drukvulling, alleen een afthermarket TRD supercharger.

Het probleem is dan ook niet de gevoeligheid... maar dat de Knocksensor in de ECU niet op drukvulling afgestemd staat, verkeerde frequentie.

Geplaatst: 14 dec 2011, 19:05
door frankie-turbo
Nee toyota knock sensors zijn gewoon gevoelig

Een knock sensor is gewoon een microfoontje voor de ecu. Als die detonatie hoord dan gaat ie stuk en de ecu gaat dan in safemode

De rede waarom de knocksensor op een v6 gevoeliger lijkt is omdat de motor hoge compressie heeft en dus eerder detoneerdmet drukvulling