Wow In het blauw is ie opeens een stuk mooier! Ik voorspel dat een van de eerste aftermarket-onderdelen een setje gewone rode achterlichten is....
Wat vinden jullie ervan?
Moderator: Pieten
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
+1El Butre schreef:Wow In het blauw is ie opeens een stuk mooier! Ik voorspel dat een van de eerste aftermarket-onderdelen een setje gewone rode achterlichten is....
Ja hier zit wel een kitje onder!!! ik zie mooie sidekirts, voor en achterbumper, alleen die vleugel, geef mij maar een lage subtiele
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Dat ben ik met je eens, erg jammer dat die achterlichten de productiefase niet hebben gehaald. Zal wel een reden hebben....... (Aerodynamica of crashworthiness?)Manuelos schreef:Ik vond de concept 10x mooier ...
Zware teleurstelling
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Louwman laat weer van zich horen:
Met de introductie van de GT 86 heeft Toyota weer een unieke sportwagen in haar modellengamma. Na het verdwijnen van de Celica en MR2 in 2005, heeft Toyota geen sportwagen meer in haar modelgamma gehad. Nu komt daar verandering in met de GT 86. Hiermee is Toyota weer helemaal terug in het sportwagensegment.
Met deze sportwagen heeft Toyota besloten om niet over één nacht ijs te gaan maar introduceert het de best rijdende sportwagen in zijn prijssegment. Door de pers wordt de auto dan ook zeer positief gewaardeerd en behaalden we diverse voorpagina’s.
"De GT 86 geeft veel vertrouwen, heeft weinig last van onderstuur en laat zich desgewenst mooi voorspelbaar in overstuur brengen. Zijn kwaliteiten komen niet van brede banden en allerlei elektronica, maar van een mooi uitgebalanceerd chassis. Wat dat betreft, doet hij aan de auto’s van Lotus denken." (AutoWeek) Sportwagenkwaliteiten De GT 86 is, in samenwerking met Subaru, vanaf begin af aan ontwikkeld om een zo licht en sportief mogelijke sportauto te maken met een ideale balans en een zo laag mogelijk zwaartepunt. Met deze opzet is Toyota geslaagd want de GT 86 heeft een zwaartepunt van 46 cm, wat zelfs lager is dan de Porsche Cayman. De GT 86 heeft een 2.0 4-cilinder boxermotor met 200pk en 205 Nm. Het voordeel van de boxermotor is dat deze zeer laag geplaatst kan worden. Door de motor ver naar achter te plaatsen, heeft de auto een bijna ideale gewichtsverdeling van 53/47. Dit in combinatie met achterwielaandrijving, een direct stuurkarakter en een gewicht van rond de 1250 kg krijgt de auto een uiterst stabiel en scherp rijgedrag.
Exterieur Zelfs bij stilstand, straalt de GT 86 al snelheid uit. Met zijn lage spitse neus, glooiende welvingen van de wielkasten, brede heupen en een dikke achterzijde staat er een serieuze sportwagen. Het design van de GT 86 is geïnspireerd op de Toyota 2000GT, zo vertoont de raamlijn een gelijkenis met deze legendarische sportwagen. Ook het dak heeft een gelijke golving als de 2000GT. Toch is de auto geen kopie van deze legendarische auto, hij heeft zijn geheel eigen styling. De voorkant oogt zeer sportief en heeft kenmerkende LED-dagrijverlichting. De auto heeft standaard opvallende 17" lichtmetalen sportvelgen. Aan de achterzijde vallen de standaard lage achterspoiler, LED achterlichten en de grote diffuser met de twee grote uitlaten op.
Interieur In het interieur wordt het sportieve uiterlijk en karakter doorgetrokken. De GT 86 is een 2+2, dus achterin zijn er twee zitplaatsen beschikbaar. Vóór, in de sportieve kuipstoelen zit de bestuurder als gegoten. In combinatie met het compacte en zeer fijn in de hand liggende stuur heeft de rijder ideaal contact met de weg.
Het stuur is voorzien van het ‘86’ logo en de climate control heeft tuimelschakelaars voor een extra sportief gevoel. De versnellingsbak is dicht bij de bestuurder geplaatst en voorzien van een kort en strak schakelpatroon. Bovendien is de toerenteller in het midden van het instrumentarium geplaatst waardoor in één oogopslag te zien is wanneer er geschakeld dient te worden.
Uitvoering De auto wordt bij introductie leverbaar met één motor, in één uitvoering en met twee transmissies. De auto wordt standaard geleverd met een manuele transmissie met 6 versnellingen. Daarnaast is er ook een 6-traps automaat leverbaar, die door middel van schakelflippers ook vanaf het stuur te bedienen is. Daarnaast is deze automaat ook sequentieel met de pook te bedienen. De auto wordt standaard in één, luxe uitvoering geleverd. Deze complete uitvoering beschikt over o.a.
Dual zone climate control
Elektrische ramen en spiegels
Smart Entry met startknop
17" lichtmetalen velgen
LED-dagrijverlichting met HID koplampen
Mistlampen
Cruise control
Toyota Touch multimediasysteem met 6 speakers,
Lederen stuurwiel, pookknop en handrem
Sportpedalen
ABS, TRC, VSC+ en noodstopverlichting
Limited Slip Differential (LSD)
Dubbele uitlaat met chromen eindstuk
Lage achterspoiler
Daarnaast is de auto, na kentekenaanvraag, uit te breiden met Touch & Go navigatie en lederen bekleding, eventueel met stoelverwarming.
De auto wordt geleverd met een zwart stoffen interieur. Hierbij worden diverse delen zoals het lederen stuur, handrem en pookknop afgewerkt met rode stiksels. Het dashboard is voorzien van carbon-look panelen.
Kleuren en beschikbaarheid:
De GT 86 wordt leverbaar in 7 nieuwe exterieurkleuren. De communicatiekleur voor de GT 86 wordt oranje metallic (H8R). De beschikbare kleuren zijn als volgt:
D6S
Silver Met
D4S
Black Met
C7P
Dk Red
E8H
Blue Met
61K
Dk Grey Met
H8R
Orange
Met
37J
White
Pearl
Let op: C7P ‘Dark Red’ is een basis lak en geen metallic lak. De commerciële benamingen van de kleuren volgen bij de Europese introductie.
De GT 86 wordt een geweldige sportwagen waarmee het merk Toyota een grote imagoboost krijgt. De auto is zeer positief door de pers ontvangen en de eerste reacties zijn ook lovend. Met deze auto zet Toyota een unieke sportwagen neer, tegen een betaalbare prijs.
En uit een ander verhaaltje wat gekopieërd:
Timing
Na de wereldwijde persintroductie tijdens de Tokyo Motorshow, komt de GT 86 in maart op Europese bodem aan tijdens de Geneva Motorshow. Wij verwachten dan de prijsstelling definitief te hebben waarna de pre-sales activiteiten starten. Medio juni verwachten wij de eerste exemplaren. Deze zijn bestemd als dealerdemo. Pas daarna komen er auto’s binnen voor uw showrooms en klanten.
GT 86 demo inzetten?
De GT 86 is echt een auto met passie. Qua prijsstelling geven we een indicatie mee van circa € 40.000,- incl. BTW en BPM.
Met de introductie van de GT 86 heeft Toyota weer een unieke sportwagen in haar modellengamma. Na het verdwijnen van de Celica en MR2 in 2005, heeft Toyota geen sportwagen meer in haar modelgamma gehad. Nu komt daar verandering in met de GT 86. Hiermee is Toyota weer helemaal terug in het sportwagensegment.
Met deze sportwagen heeft Toyota besloten om niet over één nacht ijs te gaan maar introduceert het de best rijdende sportwagen in zijn prijssegment. Door de pers wordt de auto dan ook zeer positief gewaardeerd en behaalden we diverse voorpagina’s.
"De GT 86 geeft veel vertrouwen, heeft weinig last van onderstuur en laat zich desgewenst mooi voorspelbaar in overstuur brengen. Zijn kwaliteiten komen niet van brede banden en allerlei elektronica, maar van een mooi uitgebalanceerd chassis. Wat dat betreft, doet hij aan de auto’s van Lotus denken." (AutoWeek) Sportwagenkwaliteiten De GT 86 is, in samenwerking met Subaru, vanaf begin af aan ontwikkeld om een zo licht en sportief mogelijke sportauto te maken met een ideale balans en een zo laag mogelijk zwaartepunt. Met deze opzet is Toyota geslaagd want de GT 86 heeft een zwaartepunt van 46 cm, wat zelfs lager is dan de Porsche Cayman. De GT 86 heeft een 2.0 4-cilinder boxermotor met 200pk en 205 Nm. Het voordeel van de boxermotor is dat deze zeer laag geplaatst kan worden. Door de motor ver naar achter te plaatsen, heeft de auto een bijna ideale gewichtsverdeling van 53/47. Dit in combinatie met achterwielaandrijving, een direct stuurkarakter en een gewicht van rond de 1250 kg krijgt de auto een uiterst stabiel en scherp rijgedrag.
Exterieur Zelfs bij stilstand, straalt de GT 86 al snelheid uit. Met zijn lage spitse neus, glooiende welvingen van de wielkasten, brede heupen en een dikke achterzijde staat er een serieuze sportwagen. Het design van de GT 86 is geïnspireerd op de Toyota 2000GT, zo vertoont de raamlijn een gelijkenis met deze legendarische sportwagen. Ook het dak heeft een gelijke golving als de 2000GT. Toch is de auto geen kopie van deze legendarische auto, hij heeft zijn geheel eigen styling. De voorkant oogt zeer sportief en heeft kenmerkende LED-dagrijverlichting. De auto heeft standaard opvallende 17" lichtmetalen sportvelgen. Aan de achterzijde vallen de standaard lage achterspoiler, LED achterlichten en de grote diffuser met de twee grote uitlaten op.
Interieur In het interieur wordt het sportieve uiterlijk en karakter doorgetrokken. De GT 86 is een 2+2, dus achterin zijn er twee zitplaatsen beschikbaar. Vóór, in de sportieve kuipstoelen zit de bestuurder als gegoten. In combinatie met het compacte en zeer fijn in de hand liggende stuur heeft de rijder ideaal contact met de weg.
Het stuur is voorzien van het ‘86’ logo en de climate control heeft tuimelschakelaars voor een extra sportief gevoel. De versnellingsbak is dicht bij de bestuurder geplaatst en voorzien van een kort en strak schakelpatroon. Bovendien is de toerenteller in het midden van het instrumentarium geplaatst waardoor in één oogopslag te zien is wanneer er geschakeld dient te worden.
Uitvoering De auto wordt bij introductie leverbaar met één motor, in één uitvoering en met twee transmissies. De auto wordt standaard geleverd met een manuele transmissie met 6 versnellingen. Daarnaast is er ook een 6-traps automaat leverbaar, die door middel van schakelflippers ook vanaf het stuur te bedienen is. Daarnaast is deze automaat ook sequentieel met de pook te bedienen. De auto wordt standaard in één, luxe uitvoering geleverd. Deze complete uitvoering beschikt over o.a.
Dual zone climate control
Elektrische ramen en spiegels
Smart Entry met startknop
17" lichtmetalen velgen
LED-dagrijverlichting met HID koplampen
Mistlampen
Cruise control
Toyota Touch multimediasysteem met 6 speakers,
Lederen stuurwiel, pookknop en handrem
Sportpedalen
ABS, TRC, VSC+ en noodstopverlichting
Limited Slip Differential (LSD)
Dubbele uitlaat met chromen eindstuk
Lage achterspoiler
Daarnaast is de auto, na kentekenaanvraag, uit te breiden met Touch & Go navigatie en lederen bekleding, eventueel met stoelverwarming.
De auto wordt geleverd met een zwart stoffen interieur. Hierbij worden diverse delen zoals het lederen stuur, handrem en pookknop afgewerkt met rode stiksels. Het dashboard is voorzien van carbon-look panelen.
Kleuren en beschikbaarheid:
De GT 86 wordt leverbaar in 7 nieuwe exterieurkleuren. De communicatiekleur voor de GT 86 wordt oranje metallic (H8R). De beschikbare kleuren zijn als volgt:
D6S
Silver Met
D4S
Black Met
C7P
Dk Red
E8H
Blue Met
61K
Dk Grey Met
H8R
Orange
Met
37J
White
Pearl
Let op: C7P ‘Dark Red’ is een basis lak en geen metallic lak. De commerciële benamingen van de kleuren volgen bij de Europese introductie.
De GT 86 wordt een geweldige sportwagen waarmee het merk Toyota een grote imagoboost krijgt. De auto is zeer positief door de pers ontvangen en de eerste reacties zijn ook lovend. Met deze auto zet Toyota een unieke sportwagen neer, tegen een betaalbare prijs.
En uit een ander verhaaltje wat gekopieërd:
Timing
Na de wereldwijde persintroductie tijdens de Tokyo Motorshow, komt de GT 86 in maart op Europese bodem aan tijdens de Geneva Motorshow. Wij verwachten dan de prijsstelling definitief te hebben waarna de pre-sales activiteiten starten. Medio juni verwachten wij de eerste exemplaren. Deze zijn bestemd als dealerdemo. Pas daarna komen er auto’s binnen voor uw showrooms en klanten.
GT 86 demo inzetten?
De GT 86 is echt een auto met passie. Qua prijsstelling geven we een indicatie mee van circa € 40.000,- incl. BTW en BPM.