MR2, auto-, motor-, camperstalling.
Moderator: Pieten
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
MR2, auto-, motor-, camperstalling.
Beste mensen,
Via deze weg kunnen we melden dat de voorbereidingen voor onze particuliere stalling een feit zijn. Het betreft een binnenstalling op privéterrein voorzien van diverse beveiliging.
We hebben met ingang van juni 2012 stallingsplekken beschikbaar voor:
* auto's
* motorfietsen
* (bus)campers
* aanhangwagens
* etc.
.
Het tarief voor een normaal formaat auto of buscamper is € 50 per maand voor een vrije stallingsplaats (een langdurige (winter)stalling zonder verplaatsing is iets goedkoper) dit is inclusief regelmatig iets verplaatsen (rollen) om platte banden te voorkomen en het aanpassen van de bandenspanning bij langer stilstaan.
Het "luxetarief" van 5 euro per maand meer is gebaseerd (als extra) op de mogelijkheid om uw druppellader aan te sluiten en een basiscontrole van bandenspanning en vloeistoffen na een langere (winter)stop.
Motorfietsen betalen vanzelfsprekend een fors lager tarief!
Tevens hebben we de mogelijkheid om (zomer/winter)wielensets op te slaan, welke full service opslag standaard is in het tarief (reinigen van de wielen en bij lichtmetaal het waxen van binnen en buiten) van € 50 per jaar. Ook is het mogelijk om een wielenwissel uit te (laten) voeren.
Het is mogelijk om diverse extra dingen uit te laten voeren, hierover later meer nieuws.
LET OP: het betreft een particuliere stalling en geen bedrijfsmatige activiteit!
Om een idee te geven wat de mogelijkheden zijn, heb ik een webpagina aangemaakt: http://www.marotaxaties.nl/stallingstoragedrenthe.htm
Liefhebbers die meer willen weten of alvast een plaatsje willen reserveren, kunnen via de e-mailbutton contact leggen.
Groeten, Marco
Via deze weg kunnen we melden dat de voorbereidingen voor onze particuliere stalling een feit zijn. Het betreft een binnenstalling op privéterrein voorzien van diverse beveiliging.
We hebben met ingang van juni 2012 stallingsplekken beschikbaar voor:
* auto's
* motorfietsen
* (bus)campers
* aanhangwagens
* etc.
.
Het tarief voor een normaal formaat auto of buscamper is € 50 per maand voor een vrije stallingsplaats (een langdurige (winter)stalling zonder verplaatsing is iets goedkoper) dit is inclusief regelmatig iets verplaatsen (rollen) om platte banden te voorkomen en het aanpassen van de bandenspanning bij langer stilstaan.
Het "luxetarief" van 5 euro per maand meer is gebaseerd (als extra) op de mogelijkheid om uw druppellader aan te sluiten en een basiscontrole van bandenspanning en vloeistoffen na een langere (winter)stop.
Motorfietsen betalen vanzelfsprekend een fors lager tarief!
Tevens hebben we de mogelijkheid om (zomer/winter)wielensets op te slaan, welke full service opslag standaard is in het tarief (reinigen van de wielen en bij lichtmetaal het waxen van binnen en buiten) van € 50 per jaar. Ook is het mogelijk om een wielenwissel uit te (laten) voeren.
Het is mogelijk om diverse extra dingen uit te laten voeren, hierover later meer nieuws.
LET OP: het betreft een particuliere stalling en geen bedrijfsmatige activiteit!
Om een idee te geven wat de mogelijkheden zijn, heb ik een webpagina aangemaakt: http://www.marotaxaties.nl/stallingstoragedrenthe.htm
Liefhebbers die meer willen weten of alvast een plaatsje willen reserveren, kunnen via de e-mailbutton contact leggen.
Groeten, Marco
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Green Goblin schreef:Maakt op zich niet zo veel uit.
Stel, om een of andere reden brandt je huis af. Wat gebeurt er met mijn auto/caravan/motor.
Die moet je wel zelf verzekerd houden, maar die kans is hopelijk erg klein (de boel hangt ook vol met brandblussers), want het is ook geen klus-/werkplaats (behalve hooguit eigen werkzaamheden, maar da's niet brandgevaarlijk) en het is ook niet de bedoeling dat er derden in groten getale zonder toezicht rond lopen.
Ook: niet roken!
Je moet er inderdaad niet aan denken, daarom een scherp tarief aangehouden (met extra service) en zelf laten verzekeren.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Green Goblin schreef:Ok, en dan andersom. Wat als een van die klassiekers gaat fikken (je zult er maar een Ferrari tussen hebben staan ) en jouw huis brandt daardoor af. Wat zegt JOUW verzekering ?
Accu loskoppelen doet wonderen. Ongeveer net zoiets als er iets van mij zelf zichzelf zou vernietigen. Kwestie van doorgeven dat er e.e.a. staat.
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
ik denk dat je iets te licht aan kijkt tegen het verzekering wereldje...zeker bij brand...
als ik zo die dakpannen zie liggen op de panlatten (foto)...denk ik eerder aan een rukwind en die pannen donderen eenvoudig naar benden op de auto's... om heel eerlijk te zijn..al mocht mijn auto er voor niks staan, dan nog zou ik het niet aandurven met de toestand zoals ik die zie op de foto's...
beter eerst de boel opknappen, en dan een goede prijs vragen, zonder dat er risico's zijn (brand, diefstal, schade, stormschade, etc). En schade door anderen die er zijn als ze even bij hun auto moeten zijn in een winterperiode...
als ik zo die dakpannen zie liggen op de panlatten (foto)...denk ik eerder aan een rukwind en die pannen donderen eenvoudig naar benden op de auto's... om heel eerlijk te zijn..al mocht mijn auto er voor niks staan, dan nog zou ik het niet aandurven met de toestand zoals ik die zie op de foto's...
beter eerst de boel opknappen, en dan een goede prijs vragen, zonder dat er risico's zijn (brand, diefstal, schade, stormschade, etc). En schade door anderen die er zijn als ze even bij hun auto moeten zijn in een winterperiode...
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Opknappen? Volgens mij heb je geen idee wat de staat van alles is?
Als ik anderhalf jaar geleden die '98 Ferrari F355 GTS gekocht had in plaats van de S2000, had ik deze er gewoon neer durven zetten, zonder enige bedenking. Maar goed, om zoiets rijdende te houden, kun je nooit je droomplekje kopen.
In de 13 jaar dat deze mensen hier wonen, zijn er nimmer dakpannen 'naar beneden gekomen' en aan de pannen te zien, zal dat nog veel langer het geval zijn (mij zijn geen nieuwe pannen opgevallen qua kleurverschil).
Denk je dat men dan aandurft om een caravan van 20 mille en een camper van 120.000 euro neer te zetten als er enige twijfel zou zijn.
In de verzekering zal wel een clausule over stalling worden opgenomen (bij verwijtbare schade), echter is het niet de bedoeling zoiets openbaar te zetten, zodat mensen zelf niet meer verzekeren.
In elke stalling word je geacht zelf goed te verzekeren (of zelf het risico te nemen), alleen als men schade veroorzaakt aan jouw bezit dan is het logisch dat je daar iets voor regelt. En zelfs daar heb ik af en toe mijn twijfels over (hoe vaak lees je niet over 'stalling voor eigen risico') en een eigen garagebox is net zo veilig, zo niet onveiliger als deze ergens zonder zicht is.
Qua veiligheid zijn de regels gewoon streng: accupool los, sleutel e.d. achterlaten (op veilige plek), alleen halen en brengen (andere kleine dingen doen, gaan in overleg en bij aanwezigheid, dus zeker niet lassen/restaureren/slijpen e.d.) en nooit meer dan met twee personen, geen kinderen en huisdieren mee en bij een langdurige (stilstand/winter)stalling kun je er niet bij in principe.
En qua beveiliging: kijk eens linksboven op de foto, daarnaast komt er ook een camerabeveiligingssysteem en en zware vergrendelingen (plus een hek aan het begin van het erf, dus zomaar oprijden, kan niet).
Of hij moet net vooraan staan, maar zeker niet tussen auto's, motoren e.d. schuiven/vegen/krassen. Alles in overleg, mits het haalbaar is. Wil iemand een radio of een set wielen vervangen en de auto staat binnen bereik: geen probleem.
Maar alleen op afspraak en als we er zelf zijn en niet de hele familie/vriendenkring e.d. meenemen.
En geen overal rondslingerende sleutels (lees: zonder afspraak en toezicht kun je er niet in als dat al nodig zou zijn).
Wees daar maar niet bang voor, er staat van onszelf ook het nodige t.z.t. en het is niet de bedoeling dat daar maar enig risico op zou zijn dat daar iets mee zou kunnen gebeuren. Mensen die mij kennen, weten dat daar de lat héél hoog voor ligt.
En qua brandbeveiliging: allemaal gekeurde zware brandblussers + slang en de brandweer zit om de hoek. De elektrische installatie is recent (en is maar beperkt aanwezig) en een tijd geleden aangelegd voor bijvoorbeeld een kostbare koelcel (heeft er gestaan, net als de bijbehorende vrachtwagen) en niemand neemt echt voor zo'n investeringen risico's dat iets niet goed zou zijn. Zeker als je de bijzonder hoge mate van afwerking ziet die het nieuwbouw deel (en de aanpassingen aan het eerdere woonhuis) gekregen hebben, dat is gewoon beter dan het beste.
En qua kosten: tja, ik zou ook het liefst 100 euro per plekje per maand vangen (zoals vlakbij waar we nu zitten, zonder elektra e.d. trouwens en je moet zelf voor je verzekering zorgen), maar dat is buiten de Randstad niet meer marktconform (ik had eigenlijk 60 euro per maand staan), maar beter vol voor iets minder p.p. dan half vol voor een tientje meer p.p.
[quote]
[font="Arial","sans-serif"]Voor wat betreft demogelijke stalling zal de verzekeraar te zijner tijd eea beoordelen aan dehand van wat er gestald gaat worden. Wat u stelt is juist maar definitievebeoordeling vindt plaats nadat alle gegevens bekend zijn.[/font]
[/QUOTE]
Bovenstaand de reactie van mijn gevolmachtigde die ik kreeg vóórdat er een handtekening gezet was, dus tijdens de onderhandeling (of zelfs daarvoor!) al informatie vergaart. En mijn vragen gingen over wat er zou komen te staan, de te nemen voorzorgsmaatregelen (accupool los, beveiliging, gasflessen uit caravans, e.d.), etc.
En als je de site gezien heb, kun je je wel voorstellen dat er voor hetgeen er staat geen enkel risico genomen wordt dat er maar iets zou kunnen gebeuren.
Als ik anderhalf jaar geleden die '98 Ferrari F355 GTS gekocht had in plaats van de S2000, had ik deze er gewoon neer durven zetten, zonder enige bedenking. Maar goed, om zoiets rijdende te houden, kun je nooit je droomplekje kopen.
In de 13 jaar dat deze mensen hier wonen, zijn er nimmer dakpannen 'naar beneden gekomen' en aan de pannen te zien, zal dat nog veel langer het geval zijn (mij zijn geen nieuwe pannen opgevallen qua kleurverschil).
Denk je dat men dan aandurft om een caravan van 20 mille en een camper van 120.000 euro neer te zetten als er enige twijfel zou zijn.
In de verzekering zal wel een clausule over stalling worden opgenomen (bij verwijtbare schade), echter is het niet de bedoeling zoiets openbaar te zetten, zodat mensen zelf niet meer verzekeren.
In elke stalling word je geacht zelf goed te verzekeren (of zelf het risico te nemen), alleen als men schade veroorzaakt aan jouw bezit dan is het logisch dat je daar iets voor regelt. En zelfs daar heb ik af en toe mijn twijfels over (hoe vaak lees je niet over 'stalling voor eigen risico') en een eigen garagebox is net zo veilig, zo niet onveiliger als deze ergens zonder zicht is.
Qua veiligheid zijn de regels gewoon streng: accupool los, sleutel e.d. achterlaten (op veilige plek), alleen halen en brengen (andere kleine dingen doen, gaan in overleg en bij aanwezigheid, dus zeker niet lassen/restaureren/slijpen e.d.) en nooit meer dan met twee personen, geen kinderen en huisdieren mee en bij een langdurige (stilstand/winter)stalling kun je er niet bij in principe.
En qua beveiliging: kijk eens linksboven op de foto, daarnaast komt er ook een camerabeveiligingssysteem en en zware vergrendelingen (plus een hek aan het begin van het erf, dus zomaar oprijden, kan niet).
Of hij moet net vooraan staan, maar zeker niet tussen auto's, motoren e.d. schuiven/vegen/krassen. Alles in overleg, mits het haalbaar is. Wil iemand een radio of een set wielen vervangen en de auto staat binnen bereik: geen probleem.
Maar alleen op afspraak en als we er zelf zijn en niet de hele familie/vriendenkring e.d. meenemen.
En geen overal rondslingerende sleutels (lees: zonder afspraak en toezicht kun je er niet in als dat al nodig zou zijn).
Wees daar maar niet bang voor, er staat van onszelf ook het nodige t.z.t. en het is niet de bedoeling dat daar maar enig risico op zou zijn dat daar iets mee zou kunnen gebeuren. Mensen die mij kennen, weten dat daar de lat héél hoog voor ligt.
En qua brandbeveiliging: allemaal gekeurde zware brandblussers + slang en de brandweer zit om de hoek. De elektrische installatie is recent (en is maar beperkt aanwezig) en een tijd geleden aangelegd voor bijvoorbeeld een kostbare koelcel (heeft er gestaan, net als de bijbehorende vrachtwagen) en niemand neemt echt voor zo'n investeringen risico's dat iets niet goed zou zijn. Zeker als je de bijzonder hoge mate van afwerking ziet die het nieuwbouw deel (en de aanpassingen aan het eerdere woonhuis) gekregen hebben, dat is gewoon beter dan het beste.
En qua kosten: tja, ik zou ook het liefst 100 euro per plekje per maand vangen (zoals vlakbij waar we nu zitten, zonder elektra e.d. trouwens en je moet zelf voor je verzekering zorgen), maar dat is buiten de Randstad niet meer marktconform (ik had eigenlijk 60 euro per maand staan), maar beter vol voor iets minder p.p. dan half vol voor een tientje meer p.p.
[quote]
[font="Arial","sans-serif"]Voor wat betreft demogelijke stalling zal de verzekeraar te zijner tijd eea beoordelen aan dehand van wat er gestald gaat worden. Wat u stelt is juist maar definitievebeoordeling vindt plaats nadat alle gegevens bekend zijn.[/font]
[/QUOTE]
Bovenstaand de reactie van mijn gevolmachtigde die ik kreeg vóórdat er een handtekening gezet was, dus tijdens de onderhandeling (of zelfs daarvoor!) al informatie vergaart. En mijn vragen gingen over wat er zou komen te staan, de te nemen voorzorgsmaatregelen (accupool los, beveiliging, gasflessen uit caravans, e.d.), etc.
En als je de site gezien heb, kun je je wel voorstellen dat er voor hetgeen er staat geen enkel risico genomen wordt dat er maar iets zou kunnen gebeuren.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Oh ja: aan de binnenkant van het dak zit overal een soort van gaas. Zie daar maar eens wat door heen te krijgen.
Op de (hopelijk) bijgaande foto zie je het minste plekje boven de zij opslag, waarbij het minste slaat op de wat verteerde isolatie hier en daar, maar wat wel voor een goede en broodnodige ventilatie zorgt.
Op de (hopelijk) bijgaande foto zie je het minste plekje boven de zij opslag, waarbij het minste slaat op de wat verteerde isolatie hier en daar, maar wat wel voor een goede en broodnodige ventilatie zorgt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Paar reacties van een ander forum:
€ 600 per jaar voor zo'n stalling.
Bij ons in de omgeving kost zoiets € 300-400 per jaar.
Particulier als in zwart betalen ?
Voor stalling betaal ik 214 p/j.....
Maar als je er onbeperkt bij kan en ook mag klussen is 50 euro geen geld...
Geen idee hoe de prijzen hier liggen trouwens.Ik vind de prijzen aan de hoge kant hoor, maar succes.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: