benzineverbruik 3sgte gen3

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruud1337
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 237
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:00

benzineverbruik 3sgte gen3

Bericht door ruud1337 »

Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde benzineverbruik is van een 3sgte gen3? Varierend van stadsverkeer tot snelweg/provinciale weg?

Ik kan er weinig over vinden.

Thanks;)
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Kan je die van mijn gen 2 wel even geven,

Alle bolt ons, behalve ic.

rustig rijden
snelweg, rijkswegen/provinciale 1;10 a 1;12
Stad 1;8 a 1;10

Tenzij je GAS gaat geven, dan word het echt dramaaaa! Half uur, 3 kwartier tank bijna leeg. Maarja mag ook niet anders verwachten.

Zal met een gen3 niet veel verschillen

Als je motorswap gaat doen en toch vanalles aan wilt/moet aanpassen, gaat dan gelijk voor een gen 4 caldina-motor!
Je zal toch brandstofpomp, ic, inlaat, uitlaat moeten aanpassen. Eventueel Boostcontroller etc. Kwa prijs zal het uiteindelijk om het even worden. Paar meijer verschil. Denk dat deze wel een "klein" stukje zuiniger gaat zijn, dat je net kilometertje of 1 a2 verschil meer haalt per liter.

Met een gen 3 liefst 1 van na bj 1996, is de sterkere versie, voor als je in toekomst verder wilt opvoeren.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ben ik het niet helemaal mee eens

als je naar gen4 swapt kun je zoiezo geen set nemen, je moet een losse bak met assen en fusee's zoeken, een vliegwiel, je ic moet voledig costum gemaakt worden, je downpipe moet costum, je kabelboom moet vanaf nul gemaakt worden ect ect.., omdat je alles los moet kopen ben je een stuk duurder uit als dat je een swap neemt.

en een gen4 is niets sterker als een gen3

ik heb zelf een gen4.. en weet uit ervaring dat dit duurder is en ingewikkelder, je moet bijvoorbeeld al naar een trunck-mount ic of chargercooler.. (of een niet voldoende koelende air-air intercooler)

je brandstof leidingen zijn ook niet 1 op 1 over te zetten, en zul je costum of met Earl connectors moeten maken,

je downpipe komt voor geen meter uit.. en zul je vanaf nul zelf moeten maken


en een gen3 swap gaat er op een paar kabeltjes die je om moet pinnen na zo in... een complete swap heb je voor 2750-3000, en dan heb je alles om hem stock te swappen op een uitlaatje na..
een goed gen4 blok zit op 2000,- dan nog een lsd bak met alles erbij van ongeveer 750-1000,- en dan nog een brandstofpomp 100/150,- intercooler setje 400/500,-, luchtfilter 200,-, klein aanpas materiaal (zit je vlug aan 200 euro), downpipe (100??,-).. kabelboom laten maken 250,-(raad je aan niet zelf te doen) dus dan zit je snel p 3800/4000,- of meer

kwa rij eigenschappen en kwaliteit kun je idd het beste een gen4 nemen als geld geen rol speelt, maar als je gewoon wilt swappen naar turbo en je wilt het met beperkte kennis zelf doen moet je gewoon een gen3 nemen
ook als je de swap wilt laten doen kun je het beste een gen3 nemen, een gen4 swap neemt ongeveer 3x zoveel tijd in beslag, dus de montage kosten zullen ook uit de klauwen lopen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

benzine verbruik ligt rond de 1:10 a 1:11 op de snelweg als je heel rustig rijdt en niet in boost komt, gemiddeld zal het verbruik rond de 1:8 bij normaal gebruik.. heb je een net iets zwaardere voet zit je op de 1:5
op circuit zit je op de 1:2,5 op zijn best.. dit is afhankelijk van je intercooler setup, bij standaard/aftermarket sidemount word de inlaat temp hoog, 50/60 graden, en dan gaat de ecu extra brandstof inspuiten en de onsteking verlaten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
ruud1337
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 237
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:00

Bericht door ruud1337 »

Thanks voor de info!

Joshma heeft bij mij de gen3 erin gelepeld, was gewoon benieuwd wat het gemiddelde verbruik daarvan was.
Want heb nu halve tank leeg en 300 km gereden. Veelal hiervan was provinciale weg, maar ook paar keer goed doorgetrokken.
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

dan loopt jouw gen 3 toch wel zuiniger dan die van mij. Als ik rustig rijd dan kom ik op max 230 km op een halve tank..
Gen 3 turbo ftw :driving:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ieder rijdt rustig op zijn eigen manier..

de onderkant van de schaalverdeling zaktr doorgaans wel vlugger als de bovenste helft.. maar idd 300 is wel netjes. ik dnek dat je uiteindelijk op 450 uit komt.. en dat is normaal
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

2 weken terug op Zolder, halve tank benzine in 100km xD
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat ken beter wouter.. ik deed een hele tank in 125km :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

ruud1337 schreef:Thanks voor de info!

Joshma heeft bij mij de gen3 erin gelepeld, was gewoon benieuwd wat het gemiddelde verbruik daarvan was.
Want heb nu halve tank leeg en 300 km gereden. Veelal hiervan was provinciale weg, maar ook paar keer goed doorgetrokken.
Gefeliciteerd met je gen3 :applaus-smiley:
Wat Frankie zegt inderdaad normaal gebruik zo rond de 1 op 11/12, en bij planken heb je gewoon geen tijd om naar de tankinhoud te kijken, kijk liever naar de toerentellen :driving:
Afbeelding
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Ricardos schreef:Gefeliciteerd met je gen3 :applaus-smiley:
Wat Frankie zegt inderdaad normaal gebruik zo rond de 1 op 11/12, en bij planken heb je gewoon geen tijd om naar de tankinhoud te kijken, kijk liever naar de toerentellen :driving:
De mijnes rijd geloof het maar als je rustig rijd, gemiddeld 110 km per uur 1op 14,5 op de snelweg.
Ietsje harder 115 km dan rijd de mijnes 1op 13,5 op een afstand van 215 km en dan 1 keer goed optrekken.
Het is raar,maar waar.;D
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ja echt netjes.. met een n/a red je dat met heel veel moeite
en dan ga je helemaal niet meer vooruit
Afbeelding
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

frankie-turbo schreef:ja echt netjes.. met een n/a red je dat met heel veel moeite
en dan ga je helemaal niet meer vooruit
Het is een sport van me om zo zuinig mogelijk te rijden ,dat deed ik al toen ik 10 jaar geleden een AW11 had.
Mijn vorige motor was ook zo zuinig.
Dus rustig aan en af en toe even het gas intrappen als iemand je bijna tegen je kont aan rijd.
En dan hebben hun het nakijken prachtig zoiets dat is pas kicken.:driving:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik doe het net andersom.. ik maak er een sport van mijn tank zo snel mogelijk leeg te hebben

mijn record staat op 1 op 2,2
dat was met een gen3.. met de gen4 kom ik niet verder dan 1 op 3..
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

Als ik normaal rijd, doe ik ongeveer 450 km op een volle tank. Echter leert de ervaring dat dit voor mij vaak minder is ;D.

@Frankie Turbo
125 km op 1 tank, daar kom ik niet in de buurt.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

circuit km's he
Afbeelding
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

anneke_lm schreef:De mijnes rijd geloof het maar als je rustig rijd, gemiddeld 110 km per uur 1op 14,5 op de snelweg.
Ietsje harder 115 km dan rijd de mijnes 1op 13,5 op een afstand van 215 km en dan 1 keer goed optrekken.
Het is raar,maar waar.;D
Dus 725km op een tank?
anneke_lm

Bericht door anneke_lm »

Mr2lover2 schreef:Dus 725km op een tank?
Ik rij de tank nooit leeg,na ongeveer 215 km (dat is de afstand naar mijn vriend) gooi ik de tank weer vol en wat er dan ingaat ga ik omrekenen dus wat er ingaat gedeeld door het aantal kilometers die ik heb gedraaid.Tank nu wel altijd bij de zelfde pompstation,omdat sommige wel eens verschillen.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Mr2lover2 schreef:Dus 725km op een tank?

dan zou je de tank helemaal droog rijden, een liter of 5 blijft er altijd in zitten

dus 650km op een tank is wel het uiterste wat je ermee rijdt
Afbeelding
Plaats reactie