Praktische kant van een MR2 als replica car in België

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Foxxer
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2012, 21:25

Praktische kant van een MR2 als replica car in België

Bericht door Foxxer »

Bon,

ik heb al een hele tijd een project op het oog, eentje dat wel even zal duren maar je kan er niet vroeg genoeg aan beginnen.

Namelijk een replica kit op een MR2 zetten.

Ben altijd een japcar liefhebber geweest, en een Pontiac Fiero komt er bij mij niet in, zo'n rommel.
Misschien vallen de plannen hier niet in de smaak (verkrachting van een MR2??) maar kan hier toch maar eens een licht opsteken...


Bedoeling is dus de MR2 om te bouwen naar een Murcielago replica.
Ik heb geen zin in commentaar of discussies over het willen maar niet kunnen, het verkrachten van een mr2...

Ik ben zelf een technieker en heb gewoon zin in zo een project.
Bedoeling is dan ook om een MR2 te zoeken (wrs een sw22) en die dan mechanisch en motorisch van kop tot teen te reviseren zodat ik gewoon een nieuwe wagen heb.


Nu weet ik dat er hier wel een aantal Belgen zijn, dus hoop ik dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.
Ik zit zelf nog met verschillende vragen omtrent de legaliteit ervan.
Want in België mag heel weinig.

De jaarlijkse keuring dus.
Op zich de wagen gekeurd krijgen voor de ombouw is geen probleem, maar na de ombouw en ik moet naar de periodieke keuring zouden er wel eens problemen kunnen komen.

Ookal zal chassis en motor origineel zijn, de wagen zal een pak breder uitvallen en ik ken de marges allemaal niet zo.
Ik heb ook geen idee rond de wetgeving/tolerantie van kitcars.
Als hij gehomologeerd wordt als kitcar dan moet dit wel lukken, maar ik heb het liever simpel.

Ik ken wel mensen op de keuring, en ik krijg elke auto die ik wil gekeurd (enkel jaarlijkse keuring, keuring voor verkoop niet) voor een paar honderd euro.
Maar het liefst zou ik die jaarlijkse "extra kosten" het liefst vermijden.

Zou het simpeler zijn om gewoon een buitenlandse te nemen en te keuren als uniek voertuig? (homologatiekeuring) Zodat ik nooit nog problemen ga hebben met de breedte etc.

Ben eens benieuwd of er mensen zijn die zowat weten hoe alles in elkaar zit...

In Nederland en Engeland is het allemaal veel simpeler, stom Belgenland :(
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Een Nederlander met een 2.0 Coupé (T-Bar Roof verraad de afkomst direct!) liet deze in Engeland registreren, liet t.b.v. de performance en sound de V6 daar inbouwen en ook de F360 ombouw doen daar en daar ook omkeuren.

Zodoende was de herinvoer in Nederland geen probleem en kreeg zelfs zijn oorspronkelijke kenteken terug.:)

Hoe het in België gaat... ik vrees het ergste.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

als je het netjes doet en een kit neemt waarvan de lijnen ook kloppen zodat je een 99% identieke kitcar krijgt vind ik het geen verkrachting

zelf vind ik nogsteeds de ferrari f355 kit voor de mr2 nog de enige echte kloppende kit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Carrosserie zal niet hetzelfde blijven, je slijpt namelijk je dak er kompleet af bij de kit waar jij het over hebt.
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

Gegarandeerd elk jaar miserie op de keuring en heel wrs afkeur.;)
Je kan wel eens met je plannen naar de keuring stappen, en uitleggen wat je van plan bent, dat kan mss wel iets schelen, maar ik vrees ervoor. Wim (TRD2000) heeft ook een verbrede mr2, namelijk een TRD2000GT, en die kit is ook zelf gebouwd en hij heeft geen problemen op de keuring (toch niet met z'n kit::) ). Maar hij heeft wel met foto's en alle paperassen eerst naar de keuring geweest over hoe en wat hij gaat doen.
Er was ook nog een tweede optie, en dat was alles laten homologeren door Toyota. Maar dat mag jij volgens mij vergeten aangezien je er een lambo van wilt maken.:-/

Nog een kleine tip: Als hij ooit af geraakt, blijf er dan mee weg uit Italië, ik heb ooit eens een verhaaltje gehoord dat ze er daar replica's van hun "trots" gwn mee naar de sloop gaan. Weet niet of het klopt, maar heb het eens op een forum tegen gekomen;)
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Paul vd Plas schreef:Carrosserie zal niet hetzelfde blijven, je slijpt namelijk je dak er kompleet af bij de kit waar jij het over hebt.
Weet je dat zeker?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja dat weet ik zeker ;)

Volgens mij heb je uiteindelijk een voorruit van een Nissan "skyline??" nodig. Deze past alleen niet direct, je zal er hoeken af moeten slijpen om te laten passen. Echter vind een voorruit dat helemaal niet leuk als je dat gaat doen en zal zonder nabehandeling gegarandeerd barsten. Maja is vaker goed gegaan en mocht er niet over beginnen :P
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Ik zou inderdaad Wim (TRD2000) een pm sturen, misschien dat hij wat antwoorden kan/wil geven.

MvG
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Plaats reactie