Boete na schorsing

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Boete na schorsing

Bericht door gorsche »

Om jullie voor de zelfde stommiteit te behoeden ff het volgende.

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst mijn 2tje geschort, dit omdat ik tegenwoordig een garage heb. Nu heb ik deze vorige week uit de schorsing gehaald omdat ik deze wilde gaan laten keuren en weer wilde gaan rijden.

Dit heb ik gedaan op 4 Juli. Volgens de RDW krijg je dan een nieuw kentekenbewijs op gestuurd en tot die tijd mag je nog niet rijden. Ik heb vervolgens een afspraak gemaakt voor een nieuwe APK omdat deze inmiddels was verlopen. Tevens heb ik na ontvangst van het kentekenbewijs gelijk de verzekering gebeld om deze ook weer te activeren. Nu kreeg ik vandaag een brief van de RDW dat ze op 5 Juli een registercontrole hebben gedaan en daaruit bleek dat mijn 2tje nog niet verzekerd was en ga daarom een mooie envelloppe ontvangen van mijn "vrienden" van het CJIB :boos:

Na wat google werk bleek een boete voor het niet verzekrd zijn €380,- te bedragen pffff.....

Dus wees gewaarschuwd!!!

Ga wel een bezwaarschrift stuiren maar ben er bang voor.......
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Je kan er helaas vrij weinig tegen doen, ze zijn behoorlijk strikt met dit gebeuren.
Toch succes gewenst met de afhandeling!
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Het blijft wel een tamelijk achterlijke situatie. Dat heeft natuurlijk ook iets te maken met hoe makkelijk je verzekeringen aan en af kunt melden. Daar zijn de meeste maatschappijen ook niet zo makkelijk in. Bij de mijne kan ik de auto afmelden als ie geschorst is, en een dag voordat ie ontschorst wordt meld ik hem weer aan. Dan heb je geen gezeur. Overigens ben ik dat pas gaan doen na ook een fijn transactieaanbod van CJIB, terwijl ik in mijn beleving, waarschijnlijk net als jij, niet echt iets verkeerds had gedaan en te goeder trouw had gehandeld..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) het is ook gewoon geldklopperij
er word direct gecontoleerd of de verzekering al loopt
ook al bevind het voertuig zich nog in de stalling zonder wielen of motor

maarja het is nou eenmaal de wet :X
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

En in de auto week nr 26 staat een verhaal van iemand. Hij had de auto weer aan gemeld. Maar zijn APK was verlopen. Dus hij kreeg een beschikking van € 126,00 om dat de APK was verlopen.

Het antwoord van auto week is 1 zorgen dat hij verzekerd is 2 met de auto rechtstreeks naar plaats van de keuring rijden 3 en zorg voor een bewijs van afspraak met de garage en zorg dat je deze bij je hebt. En dan aanmelden bij de RDW
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

lijkt me niet zo'n best advies, dan kan je bekeurd worden omdat je net een geschorste auto rijd...
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Dat klopt maar als je hem aanmeld krijg je weer een bekeuring om dat hij niet apk is gekeurd. En deze kom gelijk van RDW af nog voor dat jij de weg op gaat.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Verzekeren, ontschorsen, dan direct naar de keuring toe...
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Oftewel, zorg voor je gaat schorsen dat je APK nog lang genoeg geldig is. Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel winters moet je schorsen voor je die 380 EUR er weer uit hebt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

het hele gebeuren om het schorsen en nieuwe apk klopt niet

je kunt niet naar de apk zonder op de weg te komen, en je kunt niet ontschorsen zonder apk want dan krijg je een boete, en je kunt niet apk keuren als deze geschorst is..

enige goede en kosteloze manier is, op de dag dat je gaat keuren een ambulance huren, daar de auto op vervoeren, op het moment dat hij apk goedgekeurd is ontschorsen, gelijk verzekering bellen, en daarna apk afmelden.. en laat zelfs dit niet allemaal tegelijk kunnen, want een auto die geschorst is kunnen ze niet apk afmelden, en tussen ontschorsen en apk afmelden zitten enkele uren vanwege het RDW systeem waarin jou auto verwerkt moet worden.

je verzekering moet je wel idd gewoon ruim van te voren regelen... zonder apk keuring rondrijden is goedkoper als zonder verzekering..
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

bond schreef:En in de auto week nr 26 staat een verhaal van iemand. Hij had de auto weer aan gemeld. Maar zijn APK was verlopen. Dus hij kreeg een beschikking van € 126,00 om dat de APK was verlopen.

Het antwoord van auto week is 1 zorgen dat hij verzekerd is 2 met de auto rechtstreeks naar plaats van de keuring rijden 3 en zorg voor een bewijs van afspraak met de garage en zorg dat je deze bij je hebt. En dan aanmelden bij de RDW
Klopt, zo heb ik het ook gedaan. Als je auto niet apk gekeurd is mag je naar en van een keuring adres rijden. Pas nadat hij goedgekeurd was heb ik hem ontschorst.
Marcel van der Heide
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

gorsche schreef:Om jullie voor de zelfde stommiteit te behoeden ff het volgende.

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst mijn 2tje geschort, dit omdat ik tegenwoordig een garage heb. Nu heb ik deze vorige week uit de schorsing gehaald omdat ik deze wilde gaan laten keuren en weer wilde gaan rijden.

Dit heb ik gedaan op 4 Juli. Volgens de RDW krijg je dan een nieuw kentekenbewijs op gestuurd en tot die tijd mag je nog niet rijden. Ik heb vervolgens een afspraak gemaakt voor een nieuwe APK omdat deze inmiddels was verlopen. Tevens heb ik na ontvangst van het kentekenbewijs gelijk de verzekering gebeld om deze ook weer te activeren. Nu kreeg ik vandaag een brief van de RDW dat ze op 5 Juli een registercontrole hebben gedaan en daaruit bleek dat mijn 2tje nog niet verzekerd was en ga daarom een mooie envelloppe ontvangen van mijn "vrienden" van het CJIB :boos:

Na wat google werk bleek een boete voor het niet verzekrd zijn €380,- te bedragen pffff.....

Dus wees gewaarschuwd!!!

Ga wel een bezwaarschrift stuiren maar ben er bang voor.......
Tipje dat voor jou mogelijk werkt:
Als je een goede relatie met je verzekerings tussenpersoon hebt, dan zijn ze vermoedelijk wel bereid te verklaren dat je de verzekering al de 5e had geactiveerd en ze dat waren vergeten aan de RDW door te geven.
Laat ze dan even verklaring daarvan afgeven en je kan de boete met succes bestrijden.
Verzekering activering vergeten door te geven in RDW register gebeurt nl. zeer regelmatig, ook worden er best veel fouten hierbij gemaakt.

Heb het zelf al 2 keer meegemaakt dat ik werd aangehouden wegens onverzekerd rijden, 1 keer wilden ze zelfs de auto in beslag nemen. Dit alles terwijl ik van geen kwaad bewust was en gewoon verzekerd was. Door bij aanhoudingen star vol te houden dat ik WEL verzekerd was, inbeslagname weigeren te accepteren en mede te delen dit te zullen bestrijden en eventuele sleep/transportschade te zullen verhalen, geloofden ze me uiteindelijk en mocht ik doorrijden met mededeling dat ik binnen 24 uur bewijs van verzekering moest tonen.

Bij uit mijn dak gaan bij verzekeraar hierover bleek 1 keer een conflictfout tussen RDW en verzekering registratie te bestaan, RDW klopte niet. Bij de andere keer bleek verzekeraar verzuimd te hebben de registratie door te geven aan de RDW, dus fout van de verzekeraar. In beide gevallen kreeg ik verklaring van verzekeraar dat ik verzekerd was met een ingangsdatum voor de aanhouding.

Hoe te handelen bij ontschorsen bij verlopen APK:
In geval van ontschorsen bij verlopen APK spreekt de RDW zich op eigen site tegen en raak je in een soort loop:
APK en ontschorsen: Als er nog een geldige APK op zit, gewoon de volgende datum aanhouden. Een extra APK is niet nodig.
Is de APK verlopen dan moet er voor de ontschorsing een nieuwe APK op (advies RDW). En hier spreekt de RDW zichzelf weer tegen en kom je op hun site in een "loop" terecht.
- Eerst APK en dan ontschorsen,
- Maar een geschorst voertuig mag weer niet deelnemen aan het verkeer.

Op de RDW site kan daarvoor een ééndagsontheffing worden aangevraagd.
Dit kan "on-line" met het RDW. Wel de DigiD code erbij houden om in te loggen op de aanvraag.
Maar het is ook schriftelijk mogelijk (duurt alleen wat langer)
Maak vooraf een afspraak met het APK station, ze vragen namelijk een datum!

Of anders per auto-ambulance naar de APK

Maar even met het RDW bellen levert ook de volgende oplossing:
- Eerst een APK afspraak (b.v. bij je dealer) en deze daar vast laten leggen,
- Met je geschorste auto er via een (redelijk) direkte route naar toe,
- Na de APK keuring (ook bij afkeuring, zeker als deze bij het RDW gemeld wordt !) via een (redelijk) direkte route terug,
- Direkt (zelfde datum) je auto ontschorsen (kan op Postkantoor of "on-line").

Zorg wel dat je auto verzekerd is (en controleer dit vooraf even op de RDW site)
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

rsevo6 schreef: Op de RDW site kan daarvoor een ééndagsontheffing worden aangevraagd.
Dit kan "on-line" met het RDW. Wel de DigiD code erbij houden om in te loggen op de aanvraag.
Maar het is ook schriftelijk mogelijk (duurt alleen wat langer)
Maak vooraf een afspraak met het APK station, ze vragen namelijk een datum!
Alle informatie staat op de RDW site, bovenstaande is wel even belangrijk maar kan je in ieder geval rijdend naar het APK-station.
Verzekering kan je ruim van te voren regelen, deze vindt het wel of niet geschorst zijn niet van belang.
frankie-turbo schreef: en laat zelfs dit niet allemaal tegelijk kunnen, want een auto die geschorst is kunnen ze niet apk afmelden, en tussen ontschorsen en apk afmelden zitten enkele uren vanwege het RDW systeem waarin jou auto verwerkt moet worden.

Dat een auto met geschorst kenteken niet afgemeld zou kunnen worden voor APK is onzin. Dit kan wel.
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

Die heb ik ook gehad voor een corolla, verzekering zei polis en alles is er dus je bent verzekerd. bij de rdw stond die als niet verzekerd terwijl de auto wel verzekerd was en ja vervolgens ook fanpost van de cjib binnen.

Boete: € 390,00
Administratiekosten: € 6,00

Vervolgens is er een bezwaar aangemaakt alles zou in orde zijn,
BAM weer fanpost CJIB, 1e verhoging.

Boete is nu: € 591,00


@gorsche, normaal gesproken krijg je eerst een waarschuwings brief en niet meteen een boete. gezien het feit dat jezelf al zegt gewacht te hebben op de papieren is al een grote fout want ze tellen bij de rdw vanaf het moment dat je hem online uit de schorsing haalt en niet wanneer het papiertje binnen is

Succes met de afhandeling, het is een hoop gezeik en wij ervaren dit ook!

@arnie, het klopt de auto mag gekeurd worden wanneer die geschorst is alleen mag de auto dan niet op de weg komen. Ik heb dit afgelopen jaar ook voor het eerst gedaan tijdens schorsing de auto keuren.

Oftewel een ambulance/vrachwagen regelen of kijken of je met garage houder kan regelen met de handelaarsplaten
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Je mag toch met een geschorst voertuig rijden naar de APK of is dat een oude regeling?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Heb hetzelfde gehad met de APK. Binnen 2 weken post binnen van cjib (geen post van rdw gehad.) 126 euro boete. Vervolgens gebeld naar de rdw waarom er geen tijd wordt gegeven om de apk in orde te maken. Je mag een keer (wel van te voor melden) naar het APK keuringsstation rijden. Alle ritjes van de stalling en naar garages enz. moeten per ambulance, slepen of een andere manier van transport gebeuren.
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Metal_Carnage schreef:Je mag toch met een geschorst voertuig rijden naar de APK

Ja
Metal_Carnage schreef:of is dat een oude regeling?
Nee

APK regel je pas als je gaat ontschorsen/ weer met de auto wilt gaan rijden
barra schreef: @arnie, het klopt de auto mag gekeurd worden wanneer die geschorst is alleen mag de auto dan niet op de weg komen. Ik heb dit afgelopen jaar ook voor het eerst gedaan tijdens schorsing de auto keuren.

Oftewel een ambulance/vrachwagen regelen of kijken of je met garage houder kan regelen met de handelaarsplaten
Misschien lees ik verkeerd, maar heb je nu tijdens doorlopende schorsing de auto APK laten keuren??
Zo ja dan is dat kompleet zinloos.
APK is pas weer nodig als je de auto ontschorst en dan kan je dus gewoon rijdend naar de APK zoals boven omschreven.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

@gorsche, ik ben een verzekeringstussenpersoon, ik zeg: Bel je verzekering op en vraag om een Artikel 34 verklaring (jij geeft aan, dat je ze reeds gebeld hebt, dat het voertuig weer aangemeld moet worden; dat de verzekering traag is met het opmaken van jouw polis is niet jouw schuld) Met deze verklaring kom jij nog onder de boete uit.

PM mij anders even wat gegevens, dan bel ik wel even voor je; dit is nl. bullshit en kost jou gewoon 360,=!!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Auto kan apk-gekeurd worden als hij geschorst is hoor. Heb ik de laatste keer ook gedaan. Eerst keuren, en daarna even naar de rdw rijden en ontschorsen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

@gorsche, ik ben een verzekeringstussenpersoon, ik zeg: Bel je verzekering op en vraag om een Artikel 34 verklaring (jij geeft aan, dat je ze reeds gebeld hebt, dat het voertuig weer aangemeld moet worden; dat de verzekering traag is met het opmaken van jouw polis is niet jouw schuld) Met deze verklaring kom jij nog onder de boete uit.

PM mij anders even wat gegevens, dan bel ik wel even voor je; dit is nl. bullshit en kost jou gewoon 360,=!!

PM verstuurd.

Iedereen dank voor de tips!
Plaats reactie