Snap ik!Dorifto Deuce schreef:Klote voor je man! En stiekum ben ik blij dat ik er toch niet voor gegaan ben, hehehe...
Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
mvdheide schreef:Zie je wel dat het een projectje wordt!
Zondag onderweg naar Denemarken opeens wat vreemder geluid achter mij en opeens een enorme rookwolk. Aan de kant gezet, ADAC erbij.
Koelslang bleek gescheurd dus dat leek mee te vallen.
Systeem weer gevuld, ontluchten, maar toen bleek uiteindelijk dat de ventilatoren niet aansprongen. Zekering was stuk, na doormeten van de ventilatoren bleek dat 1 volledige sluiting had en 1 het nog een klein beetje deed. Enfin, zet hem maar bij de Toyota dealer in Bremen neer, dan komt het wel goed. Auto gehuurd om verder te rijden naar mijn werk in Denemarken voor de komende 2 dagen. So far so ggod, ik was in ieder geval op tijd daar. Volgende dag contact met de dealer, reparatie van de ventilatoren koste 800 euro . Aangezien ik niet veel keus had toch maar laten uitvoeren. Tijdens uitbouw bleek dat ook de radiator erg slecht was dus die moest ook vervangen. Extra kosten 500 euro. :::|.
Toe maar dan, ik moet toch weer ermee naar huis. Vanochtend naar de garage in Bremen, ervan uitgaande dat ie klaar zou staan, stond hij nog op de brug. Moest alles nog ingebouwd worden, wordt wel vanavond meneer. Toe dan maar weer. Na 2 uur wachten bleek dat de geleverde ventilatoren niet pasten (overigens alleen de motor dus nieuw, niet eens het gehele apparaat). Weer 2 dagen wachttijd werd mij verteld. Toen de ANWB maar weer gebeld of hij niet gewoon naar Nederland gehaald kan worden, dan kan ik het zelf doen, is effe goedkoper en ik hoef niet terug te rijden naar Duitsland. Dat was ok. Ondertussen hebben ze wel alvast de gouden radiator erin gezet en mocht ik 700 euro afrekenen, ja men had toch wel werk eraan gehad, kuch kuch. :-/.
Nu maar wachten tot die weer in Nederland is, dan ook meteen alle slangen vervangen, remmen vervangen want die liepen ook zo'n beetje op ijzer enz. enz.
Maar, geweldig genoten van de eerste 3 uur :applaus-smiley:. Lekker met dakje open genieten van de power op de Duitse autobahn. Als alles weer in elkaar zit nog maar eens dunnetjes over doen. To be continued.....
Komt me bekend voor......
Ik dacht dat Duitsland nog een beetje betaalbaar was, maar dit lijkt wel oplichterij....
Ha, hij staat weer op het erf.
Nieuwe koelventilatoren, Nieuwe red stuf blokken voor, Nieuwe red stuf blokken achter en nieuwe ebc schijven achter, Nieuwe stille Turbo uitlaat eronder. 2 nieuwe voorsloffen en 1 op het reservewiel aangezien die in verwachting was. APK laten doen, verder geen byzonderheden gevonden.
Nu nog alle slangen vervangen, pakketje van 20 slangen uit Engeland ontvangen. Extra temp meters voor watertemp, olietemp en oliedruk plaatsen. Dus lekker bezig. Maar wat heerlijk om die turbo weer te horen blazen en de bov natuurlijk. Zaaalig
Nieuwe koelventilatoren, Nieuwe red stuf blokken voor, Nieuwe red stuf blokken achter en nieuwe ebc schijven achter, Nieuwe stille Turbo uitlaat eronder. 2 nieuwe voorsloffen en 1 op het reservewiel aangezien die in verwachting was. APK laten doen, verder geen byzonderheden gevonden.
Nu nog alle slangen vervangen, pakketje van 20 slangen uit Engeland ontvangen. Extra temp meters voor watertemp, olietemp en oliedruk plaatsen. Dus lekker bezig. Maar wat heerlijk om die turbo weer te horen blazen en de bov natuurlijk. Zaaalig
Marcel van der Heide
Lekker bezig met het vervangen van alle koelslangen.
Toch wel een aardig klusje.
Ook meteen de rubbertjes van de versnellingskabels vervangen door lagertjes. Zo kwam ik er eigenlijk ook nog achter dat de distributiekap een gat in zat met een plakkertje erover, binnenwerk bijna kapotgeslagen, een wonder dat hij nog zo mooi liep. Ook 1 bougiekabel is een prutskabel, dus maar gelijk een nieuw setje magnecors besteld.
Rijden wordt weer een weekje uitgesteld.
Toch wel een aardig klusje.
Ook meteen de rubbertjes van de versnellingskabels vervangen door lagertjes. Zo kwam ik er eigenlijk ook nog achter dat de distributiekap een gat in zat met een plakkertje erover, binnenwerk bijna kapotgeslagen, een wonder dat hij nog zo mooi liep. Ook 1 bougiekabel is een prutskabel, dus maar gelijk een nieuw setje magnecors besteld.
Rijden wordt weer een weekje uitgesteld.
Marcel van der Heide
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Wijdbooooodie: http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=9181
Widebody kit ligt ondertussen thuis.
Om hieraan te kunnen werken moet ik eigenlijk wel eerst de schuur gaan isoleren dus dat kan nog wel even duren, of ik besteed het uit, we zien wel.
Metertjes zijn geplaatst.
Op de foto zie je de stand bij opstarten. Eerst geven ze allemaal zo'n 50 seconden de spanning aan, daarna de gemeten waarde. En elke 10 minuten springen ze weer terug naar volt. Een beetje irritant. Nu heb ik ergens op een site gelezen dat je dit ook kunt veranderen, helaas staat dit niet vermeld in de gebruiksaanwijzing en ook niet op de site van raid hp. Jammer.
Op de achterkant van de meters zit een stickertje die je weg kunt trekken en daarachter zitten dip switches. Daar even mee spelen geeft een veel beter beeld. De bovenste 2 geven nu direct de meetwaarde weer, de onderste eerst de spanning. Een stuk beter. Wel jammer dat er onder de 20 graden geen weergave is, gewoon 20.
Affijn, na grondig ontluchten, althans, dat dacht ik, en meerdere keren warmdraaien en ontluchten, het eerste ritje gemaakt.
Nu komt natuurlijk de vraag wat normale waardes zijn voor olietemp en watertemp. Olietemp werd na even doorstampen zo'n 110 graden en watertemp rond de 80. Dat lijkt wel aardig. Wat is het bij jullie?
Helaas lekt er nog wat olie bij de olie sensor en die zit erg dicht bij de uitlaat, dus maar weer snel naar huis. Toen ik hem uitzette voelde en hoorde je nog veel lucht in de koelslang dus dat moet nog wat meer aandacht krijgen.
Om hieraan te kunnen werken moet ik eigenlijk wel eerst de schuur gaan isoleren dus dat kan nog wel even duren, of ik besteed het uit, we zien wel.
Metertjes zijn geplaatst.
Op de foto zie je de stand bij opstarten. Eerst geven ze allemaal zo'n 50 seconden de spanning aan, daarna de gemeten waarde. En elke 10 minuten springen ze weer terug naar volt. Een beetje irritant. Nu heb ik ergens op een site gelezen dat je dit ook kunt veranderen, helaas staat dit niet vermeld in de gebruiksaanwijzing en ook niet op de site van raid hp. Jammer.
Op de achterkant van de meters zit een stickertje die je weg kunt trekken en daarachter zitten dip switches. Daar even mee spelen geeft een veel beter beeld. De bovenste 2 geven nu direct de meetwaarde weer, de onderste eerst de spanning. Een stuk beter. Wel jammer dat er onder de 20 graden geen weergave is, gewoon 20.
Affijn, na grondig ontluchten, althans, dat dacht ik, en meerdere keren warmdraaien en ontluchten, het eerste ritje gemaakt.
Nu komt natuurlijk de vraag wat normale waardes zijn voor olietemp en watertemp. Olietemp werd na even doorstampen zo'n 110 graden en watertemp rond de 80. Dat lijkt wel aardig. Wat is het bij jullie?
Helaas lekt er nog wat olie bij de olie sensor en die zit erg dicht bij de uitlaat, dus maar weer snel naar huis. Toen ik hem uitzette voelde en hoorde je nog veel lucht in de koelslang dus dat moet nog wat meer aandacht krijgen.
Marcel van der Heide
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat stookt lekker op denk ik ja.
Ik heb de sensor er maar weer even tussenuit gehaald. Hij bleef lekken bij de sandwichplaat. Is ook echt een pokke plek bij de GEN2.
Maar andere koppelingetjes besteld om hem op de plaats van de huidige druksensor te zetten. In ieder geval weer even oliedicht nu.
Ik heb de sensor er maar weer even tussenuit gehaald. Hij bleef lekken bij de sandwichplaat. Is ook echt een pokke plek bij de GEN2.
Maar andere koppelingetjes besteld om hem op de plaats van de huidige druksensor te zetten. In ieder geval weer even oliedicht nu.
Marcel van der Heide
Meteraansluiting op de oorspronkelijke plaats is voorlopig wel beter. Nadeel is wel dat de olietemp waarde te laag blijft en de oliedrukmeter als het onder nul is in eerste instantie ook niets aangeeft. Later nog maar eens wat beters voor verzinnen.
Ik had ook nog het probleem van het raam in de rechterdeur welke niet werkte en het slot in de linker deur. Uiteindelijk bleek dit natuurlijk in de kabelboom van de linkerdeur te zitten dus die maar geheel eruit gehaald en alle draden vervangen. Dat werkt tenminste weer.
Ik had ook nog het probleem van het raam in de rechterdeur welke niet werkte en het slot in de linker deur. Uiteindelijk bleek dit natuurlijk in de kabelboom van de linkerdeur te zitten dus die maar geheel eruit gehaald en alle draden vervangen. Dat werkt tenminste weer.
Marcel van der Heide
Air ride of luchtvering voor een MR2
Ik loop al een tijdje te zoeken naar een goede mogelijkheid om de MR2 beter over de drempels te krijgen zonder dat mijn voorbumper over de straat schaaft of erger.
Aangezien ik er toch rondom nog verse schokbrekers onder wil zetten, zit ik te denken over een schroefset in combinatie met iets, b.v. Air ride luchtbalgen of iets anders, om de auto tijdelijk te verhogen.
Iemand dit al eens gedaan of ideeën hierover?
KW heeft dit in ieder geval maar wel ernstig duur.
Aangezien ik er toch rondom nog verse schokbrekers onder wil zetten, zit ik te denken over een schroefset in combinatie met iets, b.v. Air ride luchtbalgen of iets anders, om de auto tijdelijk te verhogen.
Iemand dit al eens gedaan of ideeën hierover?
KW heeft dit in ieder geval maar wel ernstig duur.
Marcel van der Heide
Geen ervaring met airride, maar sinds ik de 87+ voorspoiler op de AW11 heb loopt deze ook wel eens aan op drempels (30mm verlaagd) en heb mezelf geleerd soms daarom schuin de drempels op te rijden, dat gaat prima.
Wel zou ik als ik jou was, wachten tot je de widebody kit erop hebt, die heeft wellicht net iets minder overhang, is wellicht net iets minder laag, waardoor je er al helemaal geen probleem meer mee hebt bij de drempels.
Wel zou ik als ik jou was, wachten tot je de widebody kit erop hebt, die heeft wellicht net iets minder overhang, is wellicht net iets minder laag, waardoor je er al helemaal geen probleem meer mee hebt bij de drempels.
Airforce airride is besteld
Ik heb een mooi airride systeem besteld, dat wordt binnenkort ingebouwd.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden.
Marcel van der Heide