The Green modification.
Moderator: Pieten
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
The Green modification.
Vandaag even tijd gemaakt om ''The Green modification'' te realiseren..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Oh fuck..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Haha, dat had jij dus ook.. Ik heb inderdaad de drukknop maar even met een combinatietang vastgehouden.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik zal het even uitleggen.
De spyder (met een y) is voorzien van een topstrap, binnen in de softtop, die er voor zorgt dat de twee flapjes (de "oren") naar binnen en naar onderen getrokken worden. De softtop ligt dan netjes gelijk met de carosserie.
Vaak is de topstrap verdwenen (klik onder op de link) of losgegaan. De topstrap zit vast met twee drukknopen, het vrouwelijke deel zit aan de softtop. Dit deel lubbert na verloop van tijd wat uit, zodat de topstrap los kan schieten. Je kunt de drukknoop met een tang weer wat inknijpen, zodat hij wat strakker zit, maar als hij eenmaal wat uitgebogen is, is de kracht er wat uit en houdt dta niet lang (vooral in de winter).
Oplossing:
- pak een 4 mm boortje
- boor een gaatje door beide delen van de drukknoop
- haal twee dunne tie-wraps door de drukknoop
Hiermee zorg je er voor dat de drukknoop niet open kan schieten.
p.s. Als je geen tiewraps hebt, kun je ook tyraps, tiereps, tieraps of een kabelbinder gebruiken...
De spyder (met een y) is voorzien van een topstrap, binnen in de softtop, die er voor zorgt dat de twee flapjes (de "oren") naar binnen en naar onderen getrokken worden. De softtop ligt dan netjes gelijk met de carosserie.
Vaak is de topstrap verdwenen (klik onder op de link) of losgegaan. De topstrap zit vast met twee drukknopen, het vrouwelijke deel zit aan de softtop. Dit deel lubbert na verloop van tijd wat uit, zodat de topstrap los kan schieten. Je kunt de drukknoop met een tang weer wat inknijpen, zodat hij wat strakker zit, maar als hij eenmaal wat uitgebogen is, is de kracht er wat uit en houdt dta niet lang (vooral in de winter).
Oplossing:
- pak een 4 mm boortje
- boor een gaatje door beide delen van de drukknoop
- haal twee dunne tie-wraps door de drukknoop
Hiermee zorg je er voor dat de drukknoop niet open kan schieten.
p.s. Als je geen tiewraps hebt, kun je ook tyraps, tiereps, tieraps of een kabelbinder gebruiken...
Ik zal je helpen: Dit is een verfijning van de oplossing voor de beruchte 'oren'.
Door het dak loopt een strap die bij het inklappen de hoekjes naar binnen trekt. In veel spyders is deze strap niet of niet juist gemonteerd, met als gevolg 'oren' oftewel opstaande hoekjes aan de achterkant.
De strap zit met klittenband en een drukknop vast aan het dak, maar wil nog wel eens losschieten vanwege de spanning die er op komt te staan.
Wat Art zo te zien gedaan heeft is een gat door de knoop boren en er 2 tie-wrapjes doorheen zetten zodat ie niet meer losschiet. Klinkt eenvoudiger dan het is, want het zit op een kloteplek.
*EDIT: ^^ wat Green zegt... *
Door het dak loopt een strap die bij het inklappen de hoekjes naar binnen trekt. In veel spyders is deze strap niet of niet juist gemonteerd, met als gevolg 'oren' oftewel opstaande hoekjes aan de achterkant.
De strap zit met klittenband en een drukknop vast aan het dak, maar wil nog wel eens losschieten vanwege de spanning die er op komt te staan.
Wat Art zo te zien gedaan heeft is een gat door de knoop boren en er 2 tie-wrapjes doorheen zetten zodat ie niet meer losschiet. Klinkt eenvoudiger dan het is, want het zit op een kloteplek.
*EDIT: ^^ wat Green zegt... *
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik gebruik altijd taaiwreps..
Maar wat een overduidelijke uitleg mannen!! Snappieutnou Melle?
Maar wat een overduidelijke uitleg mannen!! Snappieutnou Melle?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je weet niet wat je zegt...
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: