Spoed gezocht: remklauwen rondom 1992 n/a SW20
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Spoed gezocht: remklauwen rondom 1992 n/a SW20
Als iemand die heeft liggen of je weet iemand die ze heeft liggen, dan hoor ik het héél graag.
Tijdens remmen vervangen kreeg ik de zuigers met geen mogelijkheid terug geduwd. heel erg naar, want ik heb nu een auto staan (daily) waarbij ik geen remmen meer heb. De remblokken + schijven krijg ik er nu niet meer tussen, want stuk dikker dan het oude afgesleten troep wat ik er uit haalde.
Zo doende.. Als er iemand is...
Tijdens remmen vervangen kreeg ik de zuigers met geen mogelijkheid terug geduwd. heel erg naar, want ik heb nu een auto staan (daily) waarbij ik geen remmen meer heb. De remblokken + schijven krijg ik er nu niet meer tussen, want stuk dikker dan het oude afgesleten troep wat ik er uit haalde.
Zo doende.. Als er iemand is...
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Whut!?
Daar had ik ooit eens van gehoord, maar omdat de eerste deel wel gewoon terug te drukken was, én omdat het remblokje met een soort uitstulping precies in de inkeping past dacht ik dat het niet de bedoeling was!
Met welk gereedschap moet ik dit terug draaien, want ik heb vaker remmen vervangen (o.a. van mijn impreza) maar dit is helemaal nieuw voor mij!
Kan iemand dan ook een kleine uitleg geven over hoe dit werkt?
Alsnog zou ik dan rechts achter er één moeten hebben, aangezien de olie er uitspoot bij het rubber. Het lijkt mij lastig om dat netjes te vervangen...
Tot zover al vriendelijk bedankt!
Daar had ik ooit eens van gehoord, maar omdat de eerste deel wel gewoon terug te drukken was, én omdat het remblokje met een soort uitstulping precies in de inkeping past dacht ik dat het niet de bedoeling was!
Met welk gereedschap moet ik dit terug draaien, want ik heb vaker remmen vervangen (o.a. van mijn impreza) maar dit is helemaal nieuw voor mij!
Kan iemand dan ook een kleine uitleg geven over hoe dit werkt?
Alsnog zou ik dan rechts achter er één moeten hebben, aangezien de olie er uitspoot bij het rubber. Het lijkt mij lastig om dat netjes te vervangen...
Tot zover al vriendelijk bedankt!
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ahhh! Daar zit het dus in. ok dan!frankie-turbo schreef:precies, het eerste stukje induwen en daarna met de klok mee draaien.. heeft met de automatische verstelling van de handrem te maken..
en dat zwarte rubber hoesje wat er omheen zit, daar spuit nu de remolie gewoon uit als ik de rem hard in trap.. Is daar nog wat aan te doen of gewoon nieuwe klauw kopen?
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
hmm dan is je kering stuk.. daar zou ik niet mee gaan rijden... ik zou even een revisie setje voor je achterste klauwen kopen, die zijn niet zo duur.. een nieuwe klauw is overdreven, revisie setjes kun je krijgen bij CAR nijkerkerveen, of de dealer, maar die is 2x zo duur
gewoon even de complete klauw eraf halen, de zuiger eruit halen, kering eruit en alles roest/aanslag vrij maken, zuiger/cilinder met scotch bright opschuren mag.
let op bij het monteren van de nieuwe kering dat je hem er goed in zet. de kering heeft een schuin slijtvlak en het hoogste deel moet aan de binnenste zijde zitten, dan sluit de kering goed af
als je de zuiger er weer indrukt deze even invetten met remolie/siliconenolie
daarna monteren en ontluchten
beste is als je beide achter klauwen tegelijk doet, anders kun je best wel eens een extreem remverschil krijgen
om alles goed zuiver te krijgen kun je het beste remmenreiniger gebruiken (duhh)..
gewoon even de complete klauw eraf halen, de zuiger eruit halen, kering eruit en alles roest/aanslag vrij maken, zuiger/cilinder met scotch bright opschuren mag.
let op bij het monteren van de nieuwe kering dat je hem er goed in zet. de kering heeft een schuin slijtvlak en het hoogste deel moet aan de binnenste zijde zitten, dan sluit de kering goed af
als je de zuiger er weer indrukt deze even invetten met remolie/siliconenolie
daarna monteren en ontluchten
beste is als je beide achter klauwen tegelijk doet, anders kun je best wel eens een extreem remverschil krijgen
om alles goed zuiver te krijgen kun je het beste remmenreiniger gebruiken (duhh)..
ik heb nog een set klauwen rondom te koop (met redelijke schijven en aardig dikke blokken)
75€ rondom voor alles tis niet nieuwe/ ma zekker niet versleeten
75€ rondom voor alles tis niet nieuwe/ ma zekker niet versleeten
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Beter een revisie setje ertegen aan gooien. Dan ben je er weer jaren van af. Heb ik hier nog wel op voorraad. Kan je eventueel ok helpen met reviseren.Thijs van wijk schreef:Inmiddels ben ik voorzien! Ik heb een mooi compleet setje turbo klauwen + remmen overgenomen van Mikeymike!!
Eens kijken of we het werkend kunnen krijgen want het heeft wel een jaartje stil gelegen dus eerst maar eens met de staalborstel aan de slag
Mvg hans
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nou het gaat lekker hier!
Turbo klauw dus gekocht, maar dat was een 16v. (ik dacht dat er geen verschil zat bij de turbo modellen) en dus past het niet.
Met een beetje aanpassingen zat hij er alsnog op. Alles weer aangesloten en nu is bijna al het gevoel in het pedaal weg.
Lucht er in kan ik me niet voorstellen, we hebben al zo veel zitten pompen met het pedaal en op een gegeven moment kwamen er geen belletjes meer uit. Het vreemde is gewoon dat dat hoe vaker je trapt hoe lichter het lijkt te worden als ik een klein stukje rijd. Er spuit nergens olie uit dus het traject is wel dicht lijkt me zo. Er is ook een mooi rood lampje met een uitroepteken gaan branden.
What to do? Toch maar naar de garage brengen?
Doe het niet graag want los het altijd liever zelf op maar ben nu al zo lang aan het kloten er mee. Wil weer rijden!!
Turbo klauw dus gekocht, maar dat was een 16v. (ik dacht dat er geen verschil zat bij de turbo modellen) en dus past het niet.
Met een beetje aanpassingen zat hij er alsnog op. Alles weer aangesloten en nu is bijna al het gevoel in het pedaal weg.
Lucht er in kan ik me niet voorstellen, we hebben al zo veel zitten pompen met het pedaal en op een gegeven moment kwamen er geen belletjes meer uit. Het vreemde is gewoon dat dat hoe vaker je trapt hoe lichter het lijkt te worden als ik een klein stukje rijd. Er spuit nergens olie uit dus het traject is wel dicht lijkt me zo. Er is ook een mooi rood lampje met een uitroepteken gaan branden.
What to do? Toch maar naar de garage brengen?
Doe het niet graag want los het altijd liever zelf op maar ben nu al zo lang aan het kloten er mee. Wil weer rijden!!