Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Dank U heren van het goede leven;D

Der zullen vast wel mooierder zijn in Limbabwe..;D ...ligt aan de smaak. Voor mij is die iig de mooiste:adhd: :adhd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Wat in het vat zit verzuurt niet. Ze Benne dan ook eindelijk binnen….the hood dempers. Klein maar mooi detail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 17 jul 2017, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Weer wat nieuws onder de zon.

Gisteren een comfort knipperlicht schakelaar in laten bouwen. Één keer de handle aantikken en de knipperlichten knipperen 3x. fijn op de snelweg bv.

En dana heeft Yvonne een TRD kruis op de kop getikt. Dingen zijn 2de hands bijna niet te vinden maar we hebben er eentje….ook nog de goede kleur :p

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 17 jul 2017, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ziet er mooi uit. Maar paste niet bij mijn gele. Maar zag ook dat je emmers op kleur heb staan.

Even nog een vraag die stangetjes voor de klepvoor waar heb je die vandaan en welke maat zijn ze.
Afbeelding

Bijna weekend
Sjengster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 mar 2011, 11:08

Bericht door Sjengster »

Ziet er top uit :)
Nichts ist unmöööglich! TOYOTA!
Gebruikersavatar
Roadster-EU
Knop gevonden hoor !
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2014, 09:04
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Beugel spyder

Bericht door Roadster-EU »

jaapio schreef:Yesssssssss……alles binnen. De beugel heb ik net binnen gekregen. Moest wel €87.40 inklaringskosten betalen maar nog altijd goedkoper als hier in Nederland een beugel kopen.

Afbeelding

Bertju moest natuurlijk alles weer even goed inspecteren.

Installatie papieren zitten erbij. Ook een mal waar de gatenmeten komen. Zou een makkie moeten zijn dus.
Hi Jaapio, ik ben ook al lang opzoek naar zo beugel, is de mooiste die te krijgen is voor de spyder.:dux-blij_thumb-up:
Waar heb deze besteld en wat kost zo iets?????
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Beni k helemaal met je eens ;) de mooiste ;D Ik heb die in de USA gekocht. Heb ff snel gekeken of ik de link nog heb maar helaas. Weet zo snel dus niet waar ik um heb gekocht......zal eens in de papieren snuffelen. en anders ff zoeken via Google...zo heb ik ze ook gevonden ::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Tatata.....zoek en ge zult vinden....aub:-/

http://www.frenzybars.com/mr2.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Inmiddels is de MR2 al anderhalf jaar in ons bezit. Met de winter voor de deur zal er steeds minder mee gereden gaan worden denk ik zo. Gisteren nog wel even van het mooie weer genoten, dakloos uiteraard. Tja en dan staat er toch al ruim 45000km op de teller. We hebben er goed gebruik van gemaakt zullen we maar zeggen.

Op weg naar Toyota en de MR2, is de titel. Niks is zeker en veranderingen bestaan altijd. Nee hee…emmer blijft.

Zo “hadden” we dus een Avensis T25, een Starlet P8 en een MR2. Afgelopen jaar de caravan verkocht. Met de MR2 Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, België, Zeeland, Emmeloord, Bourtange….etc etc gezien. Een geweldig mooie zomer gehad.
Resultaat was wel dat de Avensis en Starlet meer stil hebben gestaan dan me lief is. Kids het huis uit en dan ga je eens nadenken, hebben we de Avensis nog wel nodig? Nee eigenlijk niet.
Onze dochter had al eens aan gegeven dat als we ooit de Starlet weg zouden doen we haar dat als eerste moeten zeggen.

Zo komen we op het idee om de Starlet en Avensis te verkopen. En dan naast de MR2 een Corolla E10 of E11 aan te schaffen. Tja, leek ons toch wel beter om van drie naar twee auto’s te gaan.
Dochter lief geïnformeerd dat de Starlet eruit gaat. Nou dat hadden we niet tegen dovemans oren gezegd. Dag later heeft de Starlet een nieuwe eigenaar.

En dan breekt er een tijd aan…bahbah. Had ik me maar bescheten zeg.
Op zoek naar een E10 of E11. Liefst een G6. Dagen zoek ik het internet af. Als ik wat vind, meestal ook nog ver weg, neem ik contact op. “ja meneer, mooie auto, ziet er super uit. Deuken en krassen? Nee meneer, niet meer als een klein beetje gebruikssporen.” Dan ga je kijken en dan blijk je zo mee te kunnen doen in een of ander kook programma. Een mooie poffertjes pan verkopen ze. De een na de ander is doffe ellende. Normaal gesproken km ik altijd wel wat moois tegen maar nu…… We verruimen onze blik. Zo kijken we ook naar een Starlet P9. Hier het zelfde verhaal. Dan zie ik er eentje op het internet staan. Ik bel op, vraag het gebruikelijke, maak ik een afspraak, we springen in de auto, een rit van ruim een uur, komen daar, Starlet is al verkocht. De hufters. Tja shit happends. In Valkenswaard staat een mooie P7 had ik gezien, gaan we daar maar eens kijken. Eerste blik….wwhooohooo…die ziet er goed uit zeg. Wel een prijskaartje van €1800.- interieur als nieuw, goed gepoetst…..maar ook nu weer her en der een deukje. Dan zie ik toch dat veel gecamoufleerd is. Wel mooi gedaan maar na een winter zal het zeker niet meer zo netjes uitzien. Toedeloeeeeeee…

Tjonge, hoe stom kan je zijn. Een 100% goede Starlet weg doen. En da nu niks leuks vinden? De aanhouder wint zullen we maar zeggen. Een mooie G6 gaat nog onze neus voorbij, te laat dus. Kijken her en der nog naar een E10, een E11, een P9…allemaal gebakjes.

Begin oktober.

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken. Op zoek naar een Toyota Corolla. Tjonge de spoeling is erg dun. Wat zeg ik, niks goeds te koop. Naar enkel wezen kijken, tot in Rotterdam aan toe maar helaas. Dan maar een Starletje. Van het zelfde laken een pak.
Dan zien we er eentje in Barendrecht. Ziet er goed uit op de foto’s. eens mailen en bellen. De vader doet de verkoop voor zijn zoon waarvan de Starlet is. Ja meneer de starlet ziet er goed uit. Altijd dealer onderhouden, we zijn de tweede eigenaar etc etc. mooi verhaal dus, zo mooi dat we besluiten te gaan kijken.
Dus op naar Barendrecht. Anderhalf uur te vroeg rijden we de straat in. Daar staat het Starletje. De eerste indruk is goed. Na ergens wat gegeten te hebben gaan we in de straat wachten.
Dan zien we de moeder aan komen rijden in een Aygo. Oh dus ook Toyota liefhebbers. De vrouw nodigt ons uit voor een kopje koffie. Als we zo in gesprek zijn horen we dat beide ouders bij Toyota werken. Meneer een hoge managers functie en zij bij een afdeling verkoop. Dat is goed, gaat er door me heen. Wat later is ook de man des huizes er. De man verteld me dat hij in 99 de Starlet nieuw verkocht heeft en later bij inruilen de Starlet voor zijn gekocht heeft.
Tja….dan kan er niet veel mis mee zijn denk ik zo.
We gaan proefrijden. Starten doet die goed. Stukje gereden en kan geen rare dingen ontdekken. Onderweg verteld de man me nog dat in 2013 een nieuwe distributieriem erop is gekomen en een olie keerring van de versnellingsbak is vervangen.
Na de proefrit nog eens goed gekeken. Voorste banden zijn wel aan vervanging toe. Net goed voor de apk en dat is het dan ook. Een poetsbeurt kan die ook wel gebruiken. En dat is wel het enige. Kan nog €100.- van de prijs af krijgen. We gaan er voor.

Wat later kruipt Yvonne achter het stuur en gaan we huiswaarts, een Starlet rijker.

Onderweg stoppen we bij een tankstation. Yvonne is tevreden maar, zo zegt ze, bij optrekken stokt de Starlet. We kijken thuis wel want tijdens de proefrit niks gemerkt. Verder rijd de Starlet heerlijk zegt Yvonne.

Eenmaal thuis kruip ik weer eens achter het stuur. En idd, in de één optrekken bokt de auto verschrikkelijk. Ppfffff zal toch niet hè, hebben wij weer. En dan hoor ik toch een geluid wat wel eens een wiellager kan zijn.

De moed zakt me wat in de schoenen. Afgelopen woensdag kijken een bevriende automonteur en ik de Starlet op de brug. Alles ziet er goed uit op een druppel olie aan de bak. Vriend gaat er stuk mee rijden. Dat is de koppeling die hapt, zegt die. Hij laat de koppeling eens flink slippen en het is al een stuk minder. Voor het goede zou er toch een nieuwe in moeten. Dan meteen de olie keerringen vervangen om er zeker van te zijn dat alles goed dicht is. Zo te horen ook de wiellagers die geluid maken ondanks er geen speling op zit.
Banden zijn ruft, glad. Maar dat wist ik wel.

Als ik dan weer thuis ben ga beginnen met de poetsbeurt. Ook meteen de olie gecheckt. Huh??? Geen olie meer erin, net niet onder het minimum. Dus toch een lekkage of een olie zuiper?????

Gelukkig hoe fik geen montagekosten te betalen en krijg de onderdelen aan garage korting. Anders waren we het haasje geweest.

Gisteren heb ik nieuwe winterbanden besteld. Winter staat voor de deur dus in het voorjaar kijken we voor nieuwe zomerbanden. Dat is het probleem niet.

Woensdag en donderdag al wat gepoetst. Er komt een mooie rode kleur tevoorschijn. Er is wel wat van te maken gelukkig.

Of het goede koop is? Ik weet het niet. Spijtig genoeg wel wat kosten en werk aan. Als het dat dan ook is zijn we tevreden. Als het een oliezuiper is dan hebben we pech.

Verder is het heerlijk rijdend autootje.

De verkoop foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als eerste de naden en sponningen van de achterklep schoon gemaakt. duidelijk nooit iets aan gedaan. Ook de motorruimte al een beurtje gegeven. Dat ziet er al een stuk frisser uit.
Daarna een stukje als proef gepolijst.....ziet er hoopvol uit.

Afbeelding

Woensdag nog de motorkap en een spatbord gepolijst

Afbeelding

Wel veel steenslag maar voor de rest is het acceptabel.

Dag later 7 uur bezig geweest met de linker deur, linker achterkant en de achterkant.

Afbeelding

Alle stickers verwijderd......begint ergens op te lijken.
Nu de rechterkant nog en het dak.

nare bijkomstigheid van dit alles is......de gezondheidsklachten. Was gisteren zo erg dat ik niet meer kon knijpen in een tube. Maarja de job moet gedaan worden hè :)

Gaat weer een hele story worden.

Der is weer een hoop gebeurt. Inmiddels heeft de Starlet en complete poetsbeurt gehad. Staat er nu redelijk bij (naar mijn maatstaaf dan).

Next stap was het reinigen van de stoelen. Eerst had Yvonne alle deurdelen en zo goed ontvet. Dag later heb ik de stoelen gedaan.

Afbeelding
Der kwam me een viezigheid zeg

Afbeelding
Was mooi weer dus de stoelen konden goed drogen.

En dan druppelen de bestelde spulletjes ook binnen

Afbeelding
De nieuwe koppelingset

Afbeelding
Verlaag veren. Vogtland

Afbeelding
Veerpootbrug….

Afgelopen twee dagen mooi gebruik kunnen maken van het droge weer. Achter de wielkuipen zat een grote troep. Modder, grond, rotzooi wat erachter blijft zitten. Mijn grootste angst is dan de roest. Normaal blijft dat nat en dan slaat de roest hard toe.
Eergisteren de achterkant gedaan. Bumper eraf, wielen en wielkuipen eraf en met de hoge druk alles goed schoon gespoten. Gisteren de voorkant gedaan. Daar hoefde de bumper er gelukkig niet vanaf.
Nadat alles goed schoon was de boel gedroogd met een föhn. Gelukkig nergens roest. Alles netjes ingespoten met een beschermgoedje en dan kan alles weer gemonteerd worden.

Afbeelding
Achterkant….ruim 6 uurtjes werk

Afbeelding

Voorkant ook ruim 6 uurtjes werk

Afbeelding
Dat zwarte is rotzooi en dat vind je dan achter de wielkuipen…..maar nu is alles weer netjes.

Hopelijk kunnen we komende week aan de gang met de spullen te monteren. Ga ik niet zelf doen, krijg hulp van een vriend.

28 oktober

Was gisteren weer een productief dagje.

Gisteren eens begonnen met het monteren van de verlaag veren. Waarom verlaag veren? Natuurlijk is het optisch een stuk mooier en de wegligging verbeterd ermee. Anyway, wat komen we dan tegen? Ik wil dat toch wel weten en al helemaal of mijn vermoedens bewaarheid worden.

Het is mooi weer dus lekker vroeg aan de gang. Omdat bouten en moeren heel erg vast kunnen zitten heb ik wel hulp gevraagd. Met die knoken van me kon het wel eens wat minder gaan. Hulp was er nog niet dus maar alvast begonnen met de achterste veren. Wonderbaarlijk gingen de bouten en moeren goed los.
De veerschotels is zwak punt van de Starletjes en kunnen wel eens verrot zijn. Dit viel reuze mee. Beetje roest wat op erop zat heb ik op het gemak verwijderd en de boel goed behandeld tegen verder roesten.
Achterste schokbrekers zijn dus helemaal ruft.
Dan ben ik met de voorkant bezig en de hulp is er ook. Voor het zelfde verhaal. Schotels zijn prima en het beetje roest wat eropp zit verwijderen en behandelen. Ook de voorste schokbrekers zijn aan vervanging toe.
Snap je niet hè….apk gekeurd en toch kapotte schokbrekers!!!!!

Alles met de nieuwe veren weer in elkaar gezet. Betekend wel dat alles weer uit elkaar moet om de nieuwe schokbrekers te monteren. Maar nu is al wel alles goed behandeld.

Een proefritje gemaakt en meteen al, ondanks de slechte schokbrekers, merk je een duidelijke verbetering in de weg ligging. Gaat dus alleen nog maarbeter worden.

Later op de dag nog nieuwe luxe kentekenplaten gehaald.

Met een beetje mazzel komen de schokbrekers vandaag al binnen. Gisteren ha dik die meteen besteld.

Straks de kleppendeksel opfrissen.

Tja….sommige vragen zich af…..zoveel tijd steken in die auto, is dat wel nodig? Ja ik vind van wel. Onderhoud is behoud en zoals zo vaak mee gemaakt dat als je er veel tijd in steekt je later de vruchten ervan plukt. Zoals die van Kiki, drie weken werk aan gehad en na al die jaren hobbelt dat autootje nog vrolijk rond. Nu is die van Jurriën en…voila…..de problemen dienen zich aan. Is hun pakkie an nu haha……

Afbeelding
Nu goed te zien dat het rode gevraag wat lager op z'n wieltjes staat.....


En alweer een productief dagje.

Vandaag operatie kleppendeksel. Haaaaaaaa….ja. kan een lang verhaal ervan maken maar in het kort….demonteren, proper en rein maken, schuren en borstelen, nog eens schuren, hitte bestendige lak erop. Moertjes polijsten (waarom niet even nieuwe gehaald?) Rubbertjes en zo schoonmaken…..en dan alles monteren. Even laten lopen of er niks lekt, nee? Klaar.
Ziet er weer een stuk frisser uit under the hood 

Afbeelding
En zo zag het er uit na aankoop.

Afbeelding
Dekseltje bijna klaar.

Afbeelding

Na een schoonmaakbeurt, tijdje terug al. Wat verroeste beugeltjes en zo opgefrist, tijdje terug al en dan vandaag……ziet het er zo uit.

Ben er blij mee.

Alleen nu nog ergens twee goede bougiekabels zien te bemachtigen. De meest rechter twee horen niet op deze….rubbers benne te groot.

29 oktober

Tataaaaa.....die sjoks sind da :P

Vanmorgen weer lekker aan de klus geweest. Veerpootbrugje mooi opgefrist in de frisse kleur zwart Roze en paars met gele stippen vloekte toch wat met rood....

Meteen de moertjes opgefrist en ik zag dat...moest wel heel goed kijken.....aan de puntlassen bij de veerpoten een beetje roest zat. Dit met de dremel weg gehaalt, novorox erop en een stipje rode lak. Gaat ook weer een tietje mit.

Kwam vanmorgen erachter dat de achterste ruitenspoeier niet werkt.... Dat gaan we binnenkort ook eens onderzoeken. Vraag me alleen af of de ruitenspoeiers op één of twee motortjes werk....ik dacht ééntje. De voorste werken wel. :ermz:

Afbeelding

Afbeelding

30 oktober

achterste ruitensproeier werkte niet. Zo iets vind ik dan vervelend hè en dat moet dan gefixt worden.

Als eerste de slangetjes eens door geblazen. Is open. Tja dan komt het weer, wiel eraf, wielkuip eruit en zo kom in het reservoir van de ruitensproeier.
Het is of het motortje is kapot of er komt geen stroom. Er is één motortje voor de voor en achterkant. Voorkant werkt wel, achterkant niet.
Na veel gepiemel, zie je me al liggen over de grond, heb ik het motortje eruit. 3 connectors en welke is voor wat? Wat is spanning en wat is massa? Hoe werkt dat?
Stroom doormeten….hahaha ja dat gaat niet als je alleen bent. Kan niet onder de auto liggen en de handle bedienen tegelijk. Toevallig komt een buurtgenoot even kijken. Die kan de handle bedienen.
Aaaaaha…zo werkt dat, massa wordt geschakeld. Middelste pin is spanning, buitenste twee massa. Dan kunnen we stroom erop zetten. De ene kant werkt, de andere kant dus niet. Conclusie motortje kapot.
Even snel een mede hobbyist gebeld en die heeft er nog wel liggen. Die opgehaald, erin gezet en…tatatata…..alles doet het weer …… weer een probleem opgelost.

Morgen de nieuwe schokbrekers monteren…..wordt langzaam weer een nieuwe.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 05:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

1 november

Dan is het dus schokbreker dag, dacht ik dan. Naar Maastricht gereden want daar kon ik gebruik maken van een brug. Vriend van me zou me helpen. Wel lekker hoor als je niet over de grond hoeft te rotzooien.
Al snel hadden we de voorste veerpoten eraf. Vriend gaat de nieuwe schokbrekers pakken en wat blijkt dan…….hebben ze drie voorste en één achterste schokbreker geleverd. Pppffffff…..tja dan alleen de voorste maar eronder gezet.
Ja dat is balen maar doe je niks aan. Op weg naar huis merkte ik al meteen een groot verschil, was dus echt wel nodig.
Eenmaal thuis de leverancier gebeld. Ohw vervelend, stuur o zo een berichtje wanneer we komen ruilen.
Dan rijd ik even naar onze bandenboer, kijken of hij geen leuke zeer goedkope nieuwe wielenheeft liggen. De wielen die nu onder de Starlet liggen zijn helemaal aangetast door corrosie. Één kapje is kapot en dreigt eraf te schieten. Zat te dubben, of de oude opknappen, stralen en spuiten of nieuwe. Om één velg te laten stralen en te spuiten ben je al snel een €60.- kwijt. De bandenboer had wel wat leuks liggen. Per velg €75.- Kroepie even gebeld wat ze er van vond en ze vond dat we voor de nieuwe moesten gaan. Geen spectaculaire wielen maar als winterwiel zeer geschikt.

Afbeelding

Weer thuis, nog geen bericht van de schokbreker leverancier. Gaan we maar weer eens bellen hé, aanhouder wint. De beste man gaat me terug bellen. 10 minuten later belt hij me terug en verteld me dat morgen (vandaag dus) de schokbrekers worden opgeruild. Mooi….

Straks dus de achterste monteren.

Komende week word de koppelingset gemonteerd en dan is de Starlet zo goed als 100% technisch in orde. Kan Kroepie met een gerust hart met de Starlet naar haar werk.


2 november

Productief dagje weer geweest gisteren.

Als eerste eens een blik geworpen op de bestuurdersstoel. Nu is het niet echt een wereldstoel die van de Starlet maar wilde wel eens zien of ik het iets beter kon krijgen. Wat mij stoorde is de nogal hoge zit. De slappe zijwangen.
Stoel er uit. Zitting los geschroefd en de bekleding daarvan los gehaald. Heb toen een heel klein beetje met een zaag van het schuim af gehaald aan de onderkant. Op de ijzeren schaal waar het schuim in zit heb ik op de plaats waar de zij wangen zitten heb ik een strootje schuim geplakt met ducktape. Niet te dik….boel weer in elkaar gezet en waarachtig de stoel zit een stukje beter.

Mooi op tijd zijn ze de schokbrekers komen ruilen. Die zaten er zo onder, werkje van niks. Wat een mega verschil in weg ligging. Gaat straks alleen nog maar beter worden want met winterbanden nu is het ook niks met 21 graden haha…..

Dan komen er nog wat leuke dingen binnen. Een klokje gescoord. Zo simpel iets als de tijd in een auto....Plug and play….en ook de raamwindvangers zijn binnen. Die zaten er ook zo op. Ben benieuwd wanneer de witte knippers binnen komen…..

Denkelijk komende week de koppelingset vervangen. Meteen de oliekeringen ook maar vervangen.

Poepoe…..

Klinkt misschien gek maar de tweede poetsbeurt is een feit. Altijd blijft er wel iets wat niet goed gedaan is. Dat neem je dan een volgende keer mee…zoals vandaag. Is die weer iets beterder geworden.
Vandaag ook de steenslag/beschadigingen aangepakt. Overal van die kleine puntjes waar de lak weg is. Alles aangetipt…..en der zaten er nog al wat zeg.
Hierna een light polish er over heen en dan weer de waxen.

Shinnyyyyyy…..wordt steeds mooier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gisteren klokje binnen gekomen en gemonteerd…poepoe wat een werk :p

Afbeelding

Tevens ook de raamspoilers…poepoe wat een werk :p

Afbeelding

Mat in achterin is ook weer helemaal schoon geworden…lang leven d extractor.

Afbeelding

Afbeelding

5 november

Gisteren weer lekker bezig geweest. Een rainy day. MR2 naar buiten en aan de overkant onder de carport. Starlet de garage in, radiootje aan, pafke erbij. Tafeltje met materialen klaar gezet, krukkie erbij. Overall aan…..en dan operatie “aardbei” hahahaha.
Ja het is ook net de aardbei. Motorkap zit onder de steenslag, allemaal kleine witte putjes. Beste is om de motorkap opnieuw te laten spuiten…….maarja dat gaat een leuke duit kosten.
Nu heb ik met een cocktail prikker elk putje gevuld met lak. Honderden putjes …..priegel werkje. Met een föhn de lak gedroogd en dan schuren….heel licht schuren. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Dan maar weer polijsten en…..alle lak is verdwenen uit de putjes dus kon ik weer opnieuw beginnen hahaha Na enkele uren is de titel aardbei verdwenen. Op de eerste blik zie je niks meer van de steenslag. Natuurlijk wel als je met je neus erop gaat zitten.

Gisteren een leuke sportdemper en spatlappen kunnen scoren. Beide zijn zeer zeldzaam en al helemaal tweedehands.

Straks gaan we de koppelingset vervangen. Hopelijk komen we geen rare dingen tegen. Ben zelf erg benieuwd…..

Langzaam aan gaat de Starlet naar de 100% toe.

6 november


Gisteren de koppeling vervangen. Vriend van me heeft dat gedaan. Oude koppeling was zo slecht nog niet eigenlijk, althans dat vonden de heren die het weten kunnen. Doe toch maar vervangen vond ik. Jaha en dan merk ik toch wel het verschil. Die koppeling verslijt ik niet meer hahaha....

Wat tegen gekomen?

Inderdaad, een motorsteun die ruft is. :roll: Mede daardoor haptje de koppeling ook. Dus op zoek naar een nieuwe motorsteun. hagelnieuw kosten die dingen een vermogen. Stukje rubber wat dan rond de €125.- kost. Of compleet in de USA 122.- dollar. Komen de kosten van verzenden en douane nog bij. Nu vanmorgen al wat mailtjes de deur uit gedaan of men her en der wat heeft liggen. Uiteindelijk komt het wel goed.

Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat die lui de Starlet weg hebben gedaan omdat men wist wat er zoal aan schort......en dat voor lui die bij Toyota werken. eigenlijk schandalig. Het is dat ik lui ken die me helpen waar kan en dat ik zelf nog een hoop kan doen want anders was het een erg dure zaak geworden.

Gisteren ook gezien dat bv onder de accu ook wel het eea mag gebeuren. Niks spectaculairs of zo maar wat onderhoud en zo. Voorlopig is de Starlet nog niet helemaal zoals ik um graag zien :lol:

7 november

Zeg dat hahaha......vanmorgen wel al een motorsteun bemachtigd. KOmt met de postduif. vier tientjes....is wat anders als die dure zooi haha..

Today....vieze beugeltjes en dat soort meuk schoon gemaakt en gespoten. Nog wat motorruimte gecleand en behandeld. Kleine mini roestpuntjes behandeld.
En dan het leukste.....spatlappen en een Laser sportdemper binnen gekregen.

Ziet er zeer goed uit....wat oppervlakkige roest maar dat hebben we behandeld. Sierstuk goed gepijst....
Afbeelding

En weer een stuk schoner......elke keer een beetje beter zullen we maar zeggen :P
Afbeelding

12 november

Uitlaatje, leuk een sportdempertje voor een wat lekker geluidje. Het merk Laser ken ik nog vanuit het motortijdperk.
Tijdens het ontroesten en schoonmaken van de demper had ik al zo iets….huh….er staat Toyota op de demper zelf. Via het Starlet forum las ik al verhalen dat Laser een originele demper heeft genomen en daar alleen een Laser sierstuk op gezet zou hebben. Gisteren het eea eens goed bekeken. Het nummer wat op de demper staat eens gegoogled en idd het is gewoon een originele demper met een laser sierstuk. En als dan zie hoe ze dat gemaakt hebben schieten de tranen je in de ogen. Bak en braadwerk eerste klas, rommel dus. Die gaan we er niet op zetten.
Heb de knul een mail gestuurd met de foto’s. Sorry hier en daar en hij wist dat ook niet. Hij maakte er geen trammelant over en heeft toegezegd vanavond het geld terug te storten en kan dan de demper terug sturen.

Heel erg netjes van die jongen. Tja….en we dan een beetje geluk bij wat pech.

Centjes netjes terug gestort.....uitlaatje gaat retour. Netjes geregeld hoor.....zo kan het dus ook. :lol:

Motorsteun ook binnen gekregen. Tja….en dan hè? Doe ik het zelf of ga ik me vriend weer lastig vallen? We doen het zelf dus.
Hoe krijg ik die auto hoog genoeg? Met een paar krikken stapsgewijs de auto opgekrikt. Onder de voorwielen klinkers gelegd….stapeltje van drie onder elk voorwiel. Is dat wel stevig genoeg? Ben maar alleen bezig en als er iets mis gaat is er geen hulp. Twee krikken onder de auto op de hoogste staan en een kist. Mocht die van de klinkers vallen, valt die op de krikken en kist.
Na een uurtje heb ik de nieuwe motorsteun eronder. Duidelijk merkbaar dat er een nieuwe onder zit.

13 november

Ook vandaag weer knutsel dag …..nu wilde ik eens kijken of het me zou lukken de achter ruitenwisser plat te leggen. Normaal staat die in rust recht naar boven aan de zijkant van het raam zeg maar. Vind het mooier als die recht staat, horizontaal dus.

Ruitenwissermotor eruit gehaald en uit elkaar geschroefd. Krijg je het volgende te zien…lekker vettig

Dit zien we dan en volgen de stappen
Afbeelding

Priegelwerkje maar wel leuk om te doen en zeker als het lukt. En het is gelukt.

Afbeelding

Weer een klusje geklaard……

15 november


En natuurlijk “de” kentekenplaathouder die er op hoort he hahaha
Afbeelding

Afbeelding


Laatste ontwikkelingen.
Blijkt de koppeling toch nog niet helemaal 100% te zijn. Zit nu op 90% en om um 100% te krijgen zal het vliegwiel vervangen of af gedraaid moeten worden.
Een minimale olie lekkage bij de carterpan…toch nog dus.
Olie verbruik? Geen idee….of het nu aan die lekkage ligt of dat er echt olie wordt verbruikt. Kwalmen doet die niet iig.
Een nieuwe oliefilter en Castrol olie ligt al klaar en dan zien we wel verder.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 06:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Dat hubste sjoen gedoan! :dux-blij_thumb-up:
Was geen half werk zeg, hopelijk krijg je hem helemaal in orde voordat je dalijk 3x zoveel kwijt bent na aankoop! :
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Weer zoon mooi verhaal. Topie gedaan.

Jaapio wanneer komt er een boek uit. Kan niet wachten om dat te lezen.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Een boek? :::|
Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Geweldig zon P9 starlet!
Super karretjes en nog vlot ook!
Mooie wagen!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

jaapio schreef:Een boek? :::|
Ja een boek. Als je al die verhalen achter elkaar zet. Dan zit je al op een dikke van dalen ;D.;D. dus ga zo door.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

Bericht door ronald50 »

Roadstar eu, ik heb hem in nl laten maken van gepolijst rvs was 300 euro.

[img][img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XLEGMY67-D.jpg[/img][/IMG]
knop welke ?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Sjoensjoen.....;D

Haha Eduard....zou een bak zijn zeg....;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Tijd voor een 4efte jaap
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

haha ja Kees zou vet zijn maar dat gaat toch een lieve duit kosten zo alles bij elkaar......::)
Afbeelding
Plaats reactie