Code rood, oranje of geel. Hoor de wind waait in Hollandia. Flinke woei buiten hoor en het ergste moet nog komen vandaag.
Kan ook nergens naar toe omdat ik zit te wachten op een pakketje.
Wat doe je dan?
Laat ik m’n project topic hier maar eens bijwerken. Mede ook het nu weer langzaam begint te kriebelen nu de vuurpijlen en knalgevallen weer achter ons liggen.
Waar was ik gebleven? Oja….. na Bourtange 2017.
16 september 2017
Bourtange 2017. Weekje op vakantie geweest in Greuningn met de MR2. Nou Nou had beter met een boot kunnen gaan. Wat een vies takke weer was dat.
Resultaat.... achterlichten van de MR2 kliederkleddernat. Was nu wat meer dan een beetje condens :shock:
Tijd om er iets aan te doen dus want dit ziet niet uit. Achterlichten haal je er niet zo maar even snel uit. Dan moet eerst de spoiler er af en dan kunnen de achterlichten er uit. oeps, wat een smeerboel zeg....bah
Voorzichtig de unit uit elkaar halen. De afdichting zou door de rubberenring die erin zit voldoende moeten zijn. Nou amehoela dus niet.
Op de plek waar de ring zit heb ik kit gedaan, ring in de kit gelegd, op de ring ook nog wat kit en dan de kap er weer op.
Dan de hele boel weer in elkaar gezet. Voor de zekerheid alle naden ook nog eens gekit.
Dat wordt dan een smeerboel. Dag later alle overtollige kit weg gepulkt zodat het er weer netjes uit ziet.
Dat ziet er toch niet uit hè
maar met een beetje liefde en tijd, maar vooral iets langere nagels hahaha..... wordt het dan uiteindelijk dit......
Much better :lol: :lol:
Uiteraard heb ik meteen ook wel die smeerboel proper en rein gemaakt voor ik de lampen teruggezet heb.
Corolla inmiddels getaxeerd en tegen taxatie waarde allrisk verzekerd. "Klassiekers voor Alledagverzekering" heet dat dan. Wat zoveel heeft te zeggen dat je bv ook woon/werkverkeer ermee mag rijden.
Voorwaarde is wel dat het voertuig gestald moet staan in een afgesloten ruimte, dan wel een carport.
Nah daaraan voldoen we nu dus ook.....
Aankomende vrijdag komt er een nieuwe versnellingsbak onder de GTSi. Ik heb een bak en bij behorende assen over kunnen nemen en die hebben pas 70.000km het levenslicht gezien.
Iets klopt niet in de huidige bak. Laatst kwamen er wel heel rare geluiden uit die bak en dan is het weer weg. Heel vreemd.
Afgelopen week de bak wat schoon gemaakt en wat kleine zaken van een nieuw laak laagje voorzien.
Gisteren de oliekeringen besteld. Die vervang ik uit voorzorg. Zal je net zien dat die dan over een tijdje beginnen te lekken.
Als we de bak gaan wisselen komen we er achter wat het vreemde geluid veroorzaakte. De koppeling hadden we een kleine 5000km geleden vervangen. Nu al bleek het druklager kaduuk te zijn. Dat was dus de boosdoener. Toch de bak en assen vervangen omdat die wat minder kilometerkes erop heeft zitten.
Geluid uit de bak kwam dus door het druk lager en niet uit de bak zelf zeg maar (wat ik wel dacht)
Dat deel heeft wat rond gewapperd in de bak. Bizar na nog geen 5000km
Goed te zien is waar dat deel het eea geraakt heeft.
Dan begin je lekker, nog niet wetende dat het een lange dag gaat worden 8-)
19 oktober 2017
En weer iets wat mooier gemaakt. Dit keer het hitteschild. :lol:
Op zich was het hitteschild best nog wel in goede staat.
Kleine beetje corrosie plekjes maar viel reuze mee, heb al erger gezien.
En dan toch wilde ik het weer net wat netter hebben.
Gisteren een spuitbus hitte bestendige Motip lak gehaald. Kleur, Silver.
En dan vind ik het 100x helemaal niks. Ziet wel iets beter uit maar het bevalt me niet. :?
Kan niet helemaal de vinger erop leggen waarom het me niet bevalt. Vandaag dus maar een spuitbus zwart gehaald. :shock:
Hitteschild er weer vanaf gehaald en goed waterproof geschuurd.
Dan enkele lagen lak erop, gemonteerd en dan is Jaapio wel tevreden. Zwart vind ik stukken beter.
Meteen de boutjes en moertjes van rvs exemplaren voorzien. 8-)
17 november 2017
Gisteren GTSi medicatie binnen gekregen...... :shock:
Vandaag gaan we de COPD achtige verschijnselen oplossen..... :lol:
Voor betere lucht 8-)
Jammer genoeg heeft de GTSi een raar probleem. Op de een of andere manier komt het stuur niet helemaal terug in de neutraal stand na het nemen van een bocht. Ik heb de GTSi al meerdere malen laten uitlijnen, zelfs bij verschillende bedrijven. De uitlijning is perfect. Veerpootlagers nieuw. Raarrrrrrrrrrr en heel irritant. Een bevriende Toyota monteur heeft de boel al eens na gekeken. Het enige wat hij kon vinden is dat er iets teveel vloeistof in de stuurpomp zat en…… de vloeistof transparant is. Dit zou rood moeten zijn, was zijn opmerking. Vloeistof vervangen en op peil gezet maar geen verbetering.
En dan afgelopen zondag 14 januari 2018.
Samen met Kees en Mark een sleuteldagje gehad en wel aan de MR2. Van Vincent “Hof Car and Parts” mochten we gebruik maken van zijn accommodatie, brug, gereedschap etc etc.
Wat gingen we doen? De katalysator vervangen voor een sport kat.
Super leuke sleuteldag gehad. MR2 is een stukkie vinniger geworden, duidelijk merkbaar.
Daarnaast hebben Kees en Mark ook een stukje in de GTSi gereden en zelf ervaren hoe die stuurt. Hoogst waarschijnlijk toch de stuurpomp/stuurhuis. Er zat namelijk transparante olie in het stuurhuis en dat kan helemaal niet volgens Mark. Hoogstwaarschijnlijk zit er verkeerde olie in. Niet met zekerheid te zeggen maar denkelijk wel. Ik hoop echt dat het dat is want dan is het hoppa een andere pomp en stuurhuis en klaar is klara.
Anyway….heb wat bilderkes gemaakt.
Als eerste de kunststof platen onder de auto verwijderd en de moeren en bouten goed ingespoten met moekefoek.
Daarna de spoiler gedemonteerd om zo goed bij de stekker te kunnen komen van de lamdasonde
Een joekel van een katalysator
Kijk Kees eens…..vele handen maken licht werk….onder toeziend oog van mijn Kroepoekje
Uiteindelijk zit die er schitterend onder. Met medewerking van Mark en Kees…super bedankt heren.
En om het volledig te maken….the sound of Remus met uitgeramde pre-cats en een sportcat.
https://youtu.be/3C0ISBnhq_Q
En dan gaat Kees ook even een stukje proefrijden in onze MR2. Je zou denken dat hij zou zeggen….jooooo rijd prima met de met de sport kat maar nee. Als hij uitstapt is het eerste wat hij zegt “wat voor een remmen heb jij eronder” hahahahaha…… geweldig.
Anyway, sportkat is een succes. De MR2 rijd een stuk fijner.
Ook nog even gehad over de GTSi. Hoogstwaarschijnlijk heeft men er verkeerde olie in de stuurpomp gedaan. Wellicht dot4 of zo. Zou een oorzaak kunnen zijn. Als dat zo is dan zetten de interne rubbers uit met als gevolg dat de boel niet mooi terug komt, zo heb ik me laten vertellen.
Wat gaan we nu doen? Stuurhuis en stuurpomp vervangen. De pomp heb ik al en als het goed is komt vandaag het stuurhuis binnen. Dat is dan ook de reden dat ik thuis moet blijven.