eruit gereden door VW Corroda
Moderator: Pieten
eruit gereden door VW Corroda
Ik graag even weten wie er van de week eruit was gereden door een VW corrado VR6.
Die gast ken ik namelijk en liep op te scheppen erover.
Nu heeft hij mij uitgedaagd...
Ik ben niet de flauwste en ga erop in...
Maar ik wil even weten wat voor mr2 tegen hem had gedragged.
Gen 2 / 3 / turbo?
(Ow we gaan buiten de bebouwde kom, bij een stoplicht richting de snelweg, we gaan niet harder dan 150 om risico's binnen de perken te houden, ja ik ben bewust van de risico's so I don't need an speech ).
Die gast ken ik namelijk en liep op te scheppen erover.
Nu heeft hij mij uitgedaagd...
Ik ben niet de flauwste en ga erop in...
Maar ik wil even weten wat voor mr2 tegen hem had gedragged.
Gen 2 / 3 / turbo?
(Ow we gaan buiten de bebouwde kom, bij een stoplicht richting de snelweg, we gaan niet harder dan 150 om risico's binnen de perken te houden, ja ik ben bewust van de risico's so I don't need an speech ).
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Tegen een turbo lijkt me een sterk verhaal (indien beide stock) legt de Corradi, Corrada, Corrado het zwaar af.
Corrado 0-100 kleine 7 seconde, MR2 turbo kleine 6 seconde.
Denk zelfs dat een gelopende N/A nog in de buurt moet komen/blijven gezien het voordeel in tractie bij de start rear wheel vs front wheel.
Corrado 0-100 kleine 7 seconde, MR2 turbo kleine 6 seconde.
Denk zelfs dat een gelopende N/A nog in de buurt moet komen/blijven gezien het voordeel in tractie bij de start rear wheel vs front wheel.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Schijnt dat die gast sper differentieel erop heeft zitten op zn Corrado, dus dat ie niet spint.
Ik heb een N/A Gen 3 in mn emmer zitten. Dus het gaat om het wegtrekken bij het stoplicht en zo goed mogelijk schakelen op het ideale moment, dan heb ik wellicht een kansje..
Btw zown bak gaat het om. Helaas geen golf type 6 ofzow, want dan was die de mijne geweest ivm gewicht.
Ik heb een N/A Gen 3 in mn emmer zitten. Dus het gaat om het wegtrekken bij het stoplicht en zo goed mogelijk schakelen op het ideale moment, dan heb ik wellicht een kansje..
Btw zown bak gaat het om. Helaas geen golf type 6 ofzow, want dan was die de mijne geweest ivm gewicht.
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
Een maat van mij had 2 jaar terug een Volkswagen corrado vr6
met mijn gen3 N/A ook met sper diff. en alsnog t voordeel van achterwielaandrijving en meer tractie bleef ik gelijk met een corrado vr6. vanaf de eerste meters was ik sneller en daarna kwam hij iets terug omdat hij meer vermogen had.
nu rijd ik met een gen3 3sgte en dat is een totaal ander verhaal. dan zie je die corrado niet meet terug hoor.
er rijd hier omstreken in zwolle een Volkswagen corrado met een R32 blok 3.2 liter met circa 290pk 4x4. en die blijf ik ook nog voor...
dus een (normale) vr6 corrado is een leuke tegenstander voor een MR2 N/A.
maar een turbo lijkt me heel sterk....
met mijn gen3 N/A ook met sper diff. en alsnog t voordeel van achterwielaandrijving en meer tractie bleef ik gelijk met een corrado vr6. vanaf de eerste meters was ik sneller en daarna kwam hij iets terug omdat hij meer vermogen had.
nu rijd ik met een gen3 3sgte en dat is een totaal ander verhaal. dan zie je die corrado niet meet terug hoor.
er rijd hier omstreken in zwolle een Volkswagen corrado met een R32 blok 3.2 liter met circa 290pk 4x4. en die blijf ik ook nog voor...
dus een (normale) vr6 corrado is een leuke tegenstander voor een MR2 N/A.
maar een turbo lijkt me heel sterk....
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"
Moet eerlijk zijn, ik heb het draggen nog nooit zo serieus genomen als nu.
Ik heb maar 2 a 3x gedragged met mn mr2...
Daarom de oude hamvraag (staat ook al in het archief, maar is nooit een goed antwoord op gekomen).
Hoe krijg je het voor elkaar om met een N/A gen3 blok, zo snel mogelijk weg te komen.
Ik heb verschillende dingen gelezen
Gas op 4900 tpm en dan koppeling los.
Gas op 4900 tpm en dan koppeling laten slippen als je wegtrekt.
Gas op 2000 tpm en dan koppeling los.
Het is maar eenmalig, dus een keer de koppeling laten slippen is niet zo erg.
Ik heb maar 2 a 3x gedragged met mn mr2...
Daarom de oude hamvraag (staat ook al in het archief, maar is nooit een goed antwoord op gekomen).
Hoe krijg je het voor elkaar om met een N/A gen3 blok, zo snel mogelijk weg te komen.
Ik heb verschillende dingen gelezen
Gas op 4900 tpm en dan koppeling los.
Gas op 4900 tpm en dan koppeling laten slippen als je wegtrekt.
Gas op 2000 tpm en dan koppeling los.
Het is maar eenmalig, dus een keer de koppeling laten slippen is niet zo erg.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gas op 12.000 toeren, koppeling op laten komen, en dan 8 keer in de volgende versnelling "slaan".Dan je NOS er op, en gewoon doorrijden als de popnagels uit je vloerplaten vliegen, dat is normaal !
Om vervolgens na 5minuten 1/4 mile afgelegd te hebben
Denk dat het komt omdat Dom aangeeft "I live life a 1/4 mile at a time" lijkt me dan ook niets als dat binnen 10sec klaar is
Green Goblin schreef:Gas op 12.000 toeren, koppeling op laten komen, en dan 8 keer in de volgende versnelling "slaan".Dan je NOS er op, en gewoon doorrijden als de popnagels uit je vloerplaten vliegen, dat is normaal !
Of heb ik hier nu een scene uit TF&TF in mijn hoofd zitten ?
De vloerplaat die er ineens weer inzit 5 minuten later
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
Het zo snel mogelijk wegrijden met een gen3 N/A
de belangrijkste punten op een rij:
1 reactietijd ( het belangrijkst bij n dragrace)
2 zo veel mogelijk tractie (grip) krijgen. zonder dat je wielen doorspinnen.
je kan wel wegrijden bij 7000rpm maar dan slip je en verlies je weer snelheid.
zelf deed ik ongeveer 4000rpm dan boem koppeling los en gaan.
koppeling half of vol is afhankelijk van hoe de koppeling aangrijpt.
3 goed kunnen schakelen.
4 merk banden, bandenspanning etc mierenneukerig. maar alle beetjes helpen.
de belangrijkste punten op een rij:
1 reactietijd ( het belangrijkst bij n dragrace)
2 zo veel mogelijk tractie (grip) krijgen. zonder dat je wielen doorspinnen.
je kan wel wegrijden bij 7000rpm maar dan slip je en verlies je weer snelheid.
zelf deed ik ongeveer 4000rpm dan boem koppeling los en gaan.
koppeling half of vol is afhankelijk van hoe de koppeling aangrijpt.
3 goed kunnen schakelen.
4 merk banden, bandenspanning etc mierenneukerig. maar alle beetjes helpen.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"