Kuipstoel bevestigen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Kuipstoel bevestigen

Bericht door Michelinmannetje »

Ik heb een oud setje stoelen gekocht voor de rails die ik op maat wilde maken maar wat blijkt: Hij past bijna 1,2,3 op mn kuipstoel. Ik ga nog wat wat delen eraf halen en alles netje afwerken. Ik zit lager dan orgineel en daar ben ik blij mee:adhd:
Afbeelding


Omdat de stoel zo laag erop gemonteerd zit kan ik de verstelling waarschijnlijk niet gebruiken maar mijn vraag is: Omdat er wat ruimte tussen de rails moet wil ik dit oplossen met: of moeren of een dik ijzer busje waar de bout doorheen gaat, is dit veilig? (Ja het is een voorbeeld, gaat nog een ringentje etc. achter)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Dat lijkt mij bij een aanrijding duidelijk minder stevig dan de originele bevestiging. Omdat je een lang 'staaf' gedeelte hebt (dat met die moeren er omheen) heb je een lang stuk dat kan buigen. Bij een aanrijding wordt er getrokken aan het uiteinde van de staaf en dan zou het kunnen breken. Het zal niet zo heel snel gebeuren, maar toch. Ik kan niet helemaal goed op de foto zien waar je nu zit, maar kan je die beugel die aan de vloer zit niet omdraaien (naar de stoel toe ipv er vanaf)? Dan wordt het staaf gedeelte korter, en dan heb je ook minder risico op breken.

Ik zou trouwens sowiso op zoek gaan naar officiele onderdelen om dit te doen, zoals je zelf al aangeeft, je wil het wel veilig hebben.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Heej ik ben ook bezig met me kuipjes
Ik heb de orgineel rails aangepast
De rails los gehaald en daar 2x van.links naar rechts
Één stalen strip gelast en die rails moet 46cm uit elkakaar staan
Gaten in de strips geboord en de stoel via onderkant vast gezet



Stuur me je nummer in één pb
Dan kunne we Ff appe
Plaats reactie