Kortere eind overbrenging SW20

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Kortere eind overbrenging SW20

Bericht door stefanm1 »

Hoi,

Ik heb sinds kort 18 inch wielen eronder,
Maar de sprintjes bij stoplicht worden er niet beter op.
Geen wielspin maar dat is wel oké maar de auto valt helemaal terug in toeren.
Nu zat ik dus te denken aan een kortere eind overbrenging.
Nu las ik dat Japanse s54 bakken een kortere hebben in plaats van 3.944 hebben ze 4.176.
Iemand hier ervaring mee ?

Het is een non turbo gen 2.

Stefan
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Lichtere velgen monteren of een ander sterker blok erin zetten.
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

hoger in toeren weg trekken of koppeling meer/langer laten slippen (dan zakt het toerental niet zo).
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Ja dat zijn wel opties,
Maar heb net mijn blok compleet gereviseerd en de velgen zitten er ook net onder ;)
18x8,5 voor en 18x9,5 achter.

Dus vandaar dat ik ander opties in me hoofd had.
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

En bart dat heb ik erg vaak geprobeerd maar valt gewoon weg in toeren,
Nieuwe koppeling dus daar ligt niet aan.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

ik heb ook 18 inc met achter 235 banden erop en hij is niet trager voor mijn gevoel hoor.
koppeling laten klappen man hoge toeren en vlammen met die bak :P
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

En hij valt bij jou niet weg in toeren ?
Ik laat de koppeling ook schieten in met 6000 toeren maar valt gewoon helemaal weg.
Niemand ooit eerder eindoverbrenging vervangen ?
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

elke emmer heeft een beetje een dipje onderin (een n/a dan) maar terug vallen in toeren nee dat heb ik absoluut niet.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Lichter vliegwiel monteren. Minder verlies in je aandrijving en dat scheelt aardig wat. Betekend meer PK's op je wielen. Motorvermogem blijft natuurlijk wel hetzelfde.
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
Kenniee
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 mar 2009, 13:07
Type MR2: AW11

Bericht door Kenniee »

Michelinmannetje schreef:Lichter vliegwiel monteren. Minder verlies in je aandrijving en dat scheelt aardig wat. Betekend meer PK's op je wielen. Motorvermogem blijft natuurlijk wel hetzelfde.
Dan verergert zijn probleem alleen maar. De motor zakt dan namelijk nog sneller terug in de toeren aangezien er minder massa is om hem op hetzelfde toerental te houden.

Beter leren starten is de beste oplossing, als hij terug in de toeren valt, geef je niet genoeg gas, of je laat de koppeling te snel los. Aangezien je nog geen wheelspin hebt, ligt het vooral aan het motorvermogen. Dat mag bij de start omhoog.
Built Not Bought!
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Oke , ja die dingen wat jullie zeggen koppeling laten slippen en meer gas geven dat doe ik wel.
Maar het gaat nog niet zo mooi.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand dit eerder had gedaan, en iemand wist waar ik eventueel die kortere overbrenging kan krijgen.

Maar bedankt voor jullie reacties !
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Je kan het altijd op het UK forum proberen te vragen (www.imoc.co.uk).
Aangezien daar veel meer geimporteerde Japanse 3SGE's (en dus S54 bakken) zijn als hier, is de kans groter dat het daar gedaan is. Een ander pluspunt daar is dat het ook nog stukker goedkoper is daar ;)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

beams bak is de oplossing, maar prijzig..

18 inch is ook veel te groot, hou deze maar eens langs een standaard wiel, wedde dat het wiel minimaal 5cm hoger is (totale diameter) dat wil zeggen dat de omtrek van het wiel een heel stuk groter is, wat weer resulteerd in vermogen verlies op het wiel.. dus je gaat wel degelijk trager, en bij 18 inch een heel stuk ook,
op zandvoort reed ik 4sec trager met 17 inch velgen tenopzichte van 15inch, beide met r888's 205 voor en 225 achter...15 inch had 45 wangen en 17inch 40 wangen, 4 sec is veel en merkte erg veel vermogen verlies... bij mr2 races gebruiken ze ook enkel 15 inch banden, niet alleen omdat het moet maar ook omdat het het beste rijdt en stuurt..
dus je zult moet kiezen, mooi.. of snel.. al vind ik persoonlijk dat 15/16 inch het beste staat
je moet gewoon zorgen dat je totale wiel diameter niet groter is als de standaard bandenmaat, en met 18 inch gaat dat niet..
oplossing voor dit hele probleem heet overgens : 3sgte of 2grfe
Afbeelding
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

zoek eens op beamsbak die is dus met de 4.176 dif geleverd.
http://www.beams-redtop.com/redspecs.htm
er zijn er best veel van in het land ondertussen.

wil je gelijk een versterkte dif dan kan je http://www.aangepastebak.nl even bezoeken.
ze kunnen hem er ook in zetten.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Oké ik zal eens gaan kijken , aan deze antwoorden heb ik wat aan !
collibril
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 okt 2009, 20:13

Bericht door collibril »

18 inch + 235 achteraan is voor een NA redelijk groot en breed, als ik met mijn beams van een 245 naar een 215 ging achteraan was dit wel een redelijke verbetering kwa vermogen, als je een kortere verhouding wilt, kan je ook gewoon je originele bak ombouwen, dan heb je deze stukken nodig: 41221-32100 GEAR, FRONT DIFFERENTIAL RING en 33321-33040 SHAFT, OUTPUT. Maar dan ben je wel rond de 650€ kwijt.
Plaats reactie