Kortere eind overbrenging SW20
Moderator: Pieten
Kortere eind overbrenging SW20
Hoi,
Ik heb sinds kort 18 inch wielen eronder,
Maar de sprintjes bij stoplicht worden er niet beter op.
Geen wielspin maar dat is wel oké maar de auto valt helemaal terug in toeren.
Nu zat ik dus te denken aan een kortere eind overbrenging.
Nu las ik dat Japanse s54 bakken een kortere hebben in plaats van 3.944 hebben ze 4.176.
Iemand hier ervaring mee ?
Het is een non turbo gen 2.
Stefan
Ik heb sinds kort 18 inch wielen eronder,
Maar de sprintjes bij stoplicht worden er niet beter op.
Geen wielspin maar dat is wel oké maar de auto valt helemaal terug in toeren.
Nu zat ik dus te denken aan een kortere eind overbrenging.
Nu las ik dat Japanse s54 bakken een kortere hebben in plaats van 3.944 hebben ze 4.176.
Iemand hier ervaring mee ?
Het is een non turbo gen 2.
Stefan
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
Dan verergert zijn probleem alleen maar. De motor zakt dan namelijk nog sneller terug in de toeren aangezien er minder massa is om hem op hetzelfde toerental te houden.Michelinmannetje schreef:Lichter vliegwiel monteren. Minder verlies in je aandrijving en dat scheelt aardig wat. Betekend meer PK's op je wielen. Motorvermogem blijft natuurlijk wel hetzelfde.
Beter leren starten is de beste oplossing, als hij terug in de toeren valt, geef je niet genoeg gas, of je laat de koppeling te snel los. Aangezien je nog geen wheelspin hebt, ligt het vooral aan het motorvermogen. Dat mag bij de start omhoog.
Built Not Bought!
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Je kan het altijd op het UK forum proberen te vragen (www.imoc.co.uk).
Aangezien daar veel meer geimporteerde Japanse 3SGE's (en dus S54 bakken) zijn als hier, is de kans groter dat het daar gedaan is. Een ander pluspunt daar is dat het ook nog stukker goedkoper is daar
Aangezien daar veel meer geimporteerde Japanse 3SGE's (en dus S54 bakken) zijn als hier, is de kans groter dat het daar gedaan is. Een ander pluspunt daar is dat het ook nog stukker goedkoper is daar
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
beams bak is de oplossing, maar prijzig..
18 inch is ook veel te groot, hou deze maar eens langs een standaard wiel, wedde dat het wiel minimaal 5cm hoger is (totale diameter) dat wil zeggen dat de omtrek van het wiel een heel stuk groter is, wat weer resulteerd in vermogen verlies op het wiel.. dus je gaat wel degelijk trager, en bij 18 inch een heel stuk ook,
op zandvoort reed ik 4sec trager met 17 inch velgen tenopzichte van 15inch, beide met r888's 205 voor en 225 achter...15 inch had 45 wangen en 17inch 40 wangen, 4 sec is veel en merkte erg veel vermogen verlies... bij mr2 races gebruiken ze ook enkel 15 inch banden, niet alleen omdat het moet maar ook omdat het het beste rijdt en stuurt..
dus je zult moet kiezen, mooi.. of snel.. al vind ik persoonlijk dat 15/16 inch het beste staat
je moet gewoon zorgen dat je totale wiel diameter niet groter is als de standaard bandenmaat, en met 18 inch gaat dat niet..
oplossing voor dit hele probleem heet overgens : 3sgte of 2grfe
18 inch is ook veel te groot, hou deze maar eens langs een standaard wiel, wedde dat het wiel minimaal 5cm hoger is (totale diameter) dat wil zeggen dat de omtrek van het wiel een heel stuk groter is, wat weer resulteerd in vermogen verlies op het wiel.. dus je gaat wel degelijk trager, en bij 18 inch een heel stuk ook,
op zandvoort reed ik 4sec trager met 17 inch velgen tenopzichte van 15inch, beide met r888's 205 voor en 225 achter...15 inch had 45 wangen en 17inch 40 wangen, 4 sec is veel en merkte erg veel vermogen verlies... bij mr2 races gebruiken ze ook enkel 15 inch banden, niet alleen omdat het moet maar ook omdat het het beste rijdt en stuurt..
dus je zult moet kiezen, mooi.. of snel.. al vind ik persoonlijk dat 15/16 inch het beste staat
je moet gewoon zorgen dat je totale wiel diameter niet groter is als de standaard bandenmaat, en met 18 inch gaat dat niet..
oplossing voor dit hele probleem heet overgens : 3sgte of 2grfe
- nr74
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
zoek eens op beamsbak die is dus met de 4.176 dif geleverd.
http://www.beams-redtop.com/redspecs.htm
er zijn er best veel van in het land ondertussen.
wil je gelijk een versterkte dif dan kan je http://www.aangepastebak.nl even bezoeken.
ze kunnen hem er ook in zetten.
http://www.beams-redtop.com/redspecs.htm
er zijn er best veel van in het land ondertussen.
wil je gelijk een versterkte dif dan kan je http://www.aangepastebak.nl even bezoeken.
ze kunnen hem er ook in zetten.
18 inch + 235 achteraan is voor een NA redelijk groot en breed, als ik met mijn beams van een 245 naar een 215 ging achteraan was dit wel een redelijke verbetering kwa vermogen, als je een kortere verhouding wilt, kan je ook gewoon je originele bak ombouwen, dan heb je deze stukken nodig: 41221-32100 GEAR, FRONT DIFFERENTIAL RING en 33321-33040 SHAFT, OUTPUT. Maar dan ben je wel rond de 650€ kwijt.