hoog stationair toerental enz

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

hoog stationair toerental enz

Bericht door jghm.jansen »

Hoi
Ik heb dit jaar een andere mr2 erbij gekocht hij loopt voor de rest prima, alleen loopt hij 1500 t/m stationair als ik kort het gas aantik valt hij terug naar 1250 t/m.
Tevens bokt hij tussen de 2500t/m en de 3000t/m ik heb al de lambda sonde gereinigd de speling van de gaskabel gecontroleerd en het brandstof systeem gereinigd, voor de rest loopt hij prima, hij pakt goed op hij trekt goed door, de uitlaat is niet orgineel maar niet lek.
Dus ik vraag me af wat het kan zijn ????
het is trouwens een 2200 turbo van amerikaanse makelij.
Er is behoorlijk wat aan verbouwd intercooler en ander luchtfilter.
gr john
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Een 2200 turbo is nooit origineel geleverd, dus daaraan is zeker wat verbouwd.

Het is of een 2.2 NA of een 2.0 US turbo, of een 2.2 waar een turbo op gezet is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Klink als een Luchtmassa meter. Het zwarte blok na je luchtfilter:)
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

volgens de papieren een 2.2 turbo, door dat het luchtfilter ook niet orgineel is zit dat zwarte blok er ook niet meer op, het vervangende luchtfilter gaat direct naar de turbo.
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

Het kan van alles zijn, hij is wel van Amerika afkomstig incl cruisecontr en airco en airbag in het stuur, airco was er al uit en de airbag heb ik er uitgehaald omdat het stuur afzichtelijk groot en lomp was, de cruise controle werkte ook niet dus die is afgesloten, maar geen van deze dingen is de oorzaak want er is in de tussentijd niets veranderd aan het toerental enz
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

jghm.jansen schreef:volgens de papieren een 2.2 turbo, door dat het luchtfilter ook niet orgineel is zit dat zwarte blok er ook niet meer op, het vervangende luchtfilter gaat direct naar de turbo.
Er is geen 2.2 turbo uitgebracht voor een MR2. Dat het op je kenteken staat kan doordat iemand een turbo erop heeft gezet en hem daarna opnieuw heeft laten keuren.
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

De zwarte box zit na t luchtfilter op de buis tussen intake pijp en turbo.


Als die box er niet meer op zit dan zit er een aftermarket standalone ecu of gen3 ecu met map sensor ipv maf=luchtmassa.

Maar dan moet je voor de zekerheid even een foto maken van je motorruimt

Het lijkt me geen 5sfe onderblok met 3sgte kop een 5sgte. Idd waarschijnlijk een normale us gen2 3sgte.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

ouwe van don toevallig?
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

klopt dat is hij
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

dan is het een 2.2 met een turbo erop gezet door john, geen org turbo maar een zelfbouw.
een 2,2 is niet fabrieks af geleverd nergens.
wel een hoog koppel met een turbo erop. wat je problemen betreft zeg ik hetzelfde als hierboven genoemd.
check ook even op vacuum lekken, BOV goed ? intercooler slangen carter ontluchting ?
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

Ik heb net alles los getrokken en wat dingen verranderd enz slangen vervangen, wat mij opviel is dat er maar 1 draad naar de lambda sonde gaat ( dus geen verwarmde) en de meter van de turbo deed het ook niet terwijl de slangen niet lekken.en het luchtfilter gereinigd (zat helemaal vol en vuil)
en er zat een meter voor het luchtfilter ( ik denk temperatuur zonde voor de choke of zo ???)
verder niets gevonden wat er niet goed uitzag
Gebruikersavatar
rednex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2013, 08:45

Bericht door rednex »

ik heb dat ook gehad en dat was een gescheurd darmpje, van de ouderdom verduurd.
ik heb het gevonden door de motor stationair te laten draaien en met men hand op de koppelingen te voelen
jot

Bericht door jot »

Hallo,

Ik heb ook even een vraag over stationair draaien van de motor.
Nu het wat kouder is draaid mijn SW20 2000 toeren stationair tot hij warm is dan zakt hij netjes terug naar 1000 toeren. Wat kan dit zijn en is dit makkelijk bij te stellen?

Hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Waarom wil je dit bijstellen ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Inderdaad green. waarom wil je dit bijstellen? Dit is juist goed. Hij blijft op 2000rpm totdat hij warm genoeg is en zakt dan naar 1000. Dit is zoals net hoort prima dus:mexico-smile:
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
jot

Bericht door jot »

Oké bedankt voor je reactie. Dacht dat het nogal een hoog toerental was, maar als dit normaal is weet ik genoeg.
Plaats reactie