SW20 3SGE voorpijp uiterlijk, welke versie?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Laurens PNut

SW20 3SGE voorpijp uiterlijk, welke versie?

Bericht door Laurens PNut »

Heren, de auto staat bij de garage dus vandaar deze vraag.
Heeft de 1992 SW20 met 3SGE motor die verder standaard is een voorpijp bestaande uit 1 gat of 2?

Zo:

Afbeelding

of zo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Volgens mijn geheugen (en toyodiy.com) twee gaten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laurens PNut

Bericht door Laurens PNut »

Oke top. Valt bepaald niet mee, de goeie voorpijp te vinden voor weinig... auto staat al 2 weken bij de garage.
Had er een gevonden op eBay, foto leek alles goed, bij aankomst is het flex ook in dubieuze staat...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En er zit nog een lambda in maar die bouten zijn rond en krijg ik zelf niet los. Of de dealer daar ook blij van wordt... ik betwijfel het.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Dat betekent niet per se dat de flex ook daadwerkelijk lek hoeft te zijn, als de binnen mantel nog maar gas dicht is, je kan altijd als je het niet vertrouwd een andere flex kopen en die ertussen lassen.
Dat is altijd nog goedkoper.
Om je lambda eraf te krijgen zou je eventueel de kop van de bouten kunnen doorslijpen en dan uitboren, maar dat is een kl*te klus.
succes verder met het fixen van je emmer :D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Let op bij 94+ is ie ook weer anders. Flens vanaf spruitstuk is groter bij 175pk versir ;)
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

de flens heeft 3 gaten.. 175pk heeft de gaten iets verder uit elkaar staan

de nieuwe uitlaat op de foto boven zal niet passen, de allereerste foto moet je hebben
uitlaat type van 89-93
Afbeelding
Laurens PNut

Bericht door Laurens PNut »

Oke, het model met de 'schneiderhahn' op de foto dus.
Thnx... gebed zonder eind dit kansloze gezeik met die uitstoot. Auto staat al 2 weken bij de Toyota dealer.
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Laurens PNut schreef:Oke, het model met de 'schneiderhahn' op de foto dus.
Thnx... gebed zonder eind dit kansloze gezeik met die uitstoot. Auto staat al 2 weken bij de Toyota dealer.
Een Toyota dealer die geen andere orginele pijp kan bestellen?

Zo ver ik weet kun je ze gewoon bij de dealer kopen en anders is een nieuwe universele flex gedeelte er zo tussen gezet.
Laurens PNut

Bericht door Laurens PNut »

Kunnen ze wel, hebben ze ook aangeboden, maar dat ga ik natuurlijk niet voor 400 a 500e.
Ook is op hun advies de MAP sensor vervangen, wilden ze me ook origineel laten kopen a 550e. Heb toen een goede sensor gescoord, origineel maar gebruikt voor 50e en heeft er niet voor gezorgd dat ik die APK keuring doorkom dus blij toe dat ik dat zo gedaan heb.

En eigenlijk heb ik er ook niet veel vertrouwen in dat het vervangen van het flexstuk dit wel gaat laten gebeuren maar ok, ik weet het anders ook niet meer.
MrJhay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2009, 01:19
Type MR2: AW11

Bericht door MrJhay »

Valse lucht en een oude pijp kunnen behoorlijk co verhogend zijn,
neem aan dat je luchtfilter, bougies etc al hebt vervangen, als dat zo is en zoals je in andere topic zei compressie en ontsteking goed zijn blijft eigenlijk alleen het uitlaat gedeelte en het de air intake over, niet verkeerd om deze ook goed schoon te maken.
My car is a hybrid, it burns gas and rubber 8)
Laurens PNut

Bericht door Laurens PNut »

Gisteren ff snel gebuurt bij de lokale garage voor een gastest en hij zit nu op 2.2% CO stationair, dus ruim binnen de 3.5% marge!
Hele uitlaatlijn op uitlaatspruitstuk na vervangen incl. nieuwe pakkingen en frisser luchtfilter.
Gasklephuis gereinigd, TPS sensor vervangen, MAP sensor vervangen en nieuwe bougies.

Komende week dus APK scoren voor het eerst sinds ik de auto kocht in december 2012 :P
Plaats reactie