Pagina 1 van 1

Swap van een 91 NA naar Gen 3 turbo

Geplaatst: 29 mei 2014, 17:01
door stefanm1
Hoi ,

Ik heb deze week een complete 3sgte gekocht ( km stand 86000km) met steek assen , brandstof pomp, downpipe, kabelboom en ECU uiteraard. gewoon helemaal compleet.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?
Ik heb iets gelezen dat de brandstof pomp nu op een andere manier moet aangesloten worden ?
En moet ik nog wat omsolderen van de kabelboom ?
Is de distributieriem hetzelfde ?
Deze downpipe en intercooler zijn niet orgineel of wel ?

Afbeelding
Het gaat dus om een generatie 3 3sgte motor in 91er 3sge.

Iemand dit eerder gedaan ?
Alvast bedankt

Stefan

Geplaatst: 31 mei 2014, 09:41
door Diegoh990
Vanaf af waar heb je de kabel boom ?? Alleen motor of met body erbij ?

Geplaatst: 31 mei 2014, 10:27
door stefanm1
Ik heb alleen de motor kabelboom, dus volgens mij moet er dan het een en ander omgepint worden.

Geplaatst: 08 jun 2014, 21:37
door Diegoh990
Wel de stekkers die in je zekerings box kunnen? Zoja , schema's vergelijken van een 91 en een 3sgte

Geplaatst: 10 jun 2014, 17:05
door stefanm1
Ja die passen wel ! Het is alleen die van de ecu naar de tellerbak.
Die ga ik gewoon ompinnen.
Maar bedankt voor de info !

Geplaatst: 10 jun 2014, 18:06
door MMaddict
Normaal vervangen ze de linker Auto kabelboom ook voor die van een turbo, dus wordt nog wel wat werk met ompinnen idd, Succes.

Voor de rest maar ff lezen wat je moet doen, de fora staan vol met write-ups van turbo swaps.....

Geplaatst: 10 jun 2014, 21:49
door Diegoh990
mm ik heb pas geleden ook een gen 3 blok in mijn mr gelegd, heb de oude zekerings kast van mijn 3sge gebruik en daar de stekkers van de 3sgte ingestoken.

Geplaatst: 01 aug 2014, 21:23
door Red2
Ligt -ie er al in? En zo ja, nog vreemde dingen tegengekomen tijdens de swap?

Geplaatst: 11 sep 2014, 19:33
door stefanm1
Ja genoeg:
Uitlaat
Schakelkabels
Kabelboom naar je teller ( heb ik omgesoldeerd )
Kabels van je brandstofpomp ( Een turbo pomp word met 2 standen geschakeld )
Naven ( aandrijfassen zijn dikker )
En een ding ben ik nog mee bezig en dat is de kilometer teller want die is van een gen 3 electrisch en een gen 2 is mechanisch. Dus ik ben hard opzoek naar een sensor !!!

Ben vast wel wat vergeten, maar als iemand hulp nodig heeft roept u maar..