turbo kit

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Hansiepansie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2013, 23:07

turbo kit

Bericht door Hansiepansie »

Geachte mr2 speedster collega's,

Heeft iemand ervaring met het (laten) plaatsen van een turbo kit achteraf op de speedster? Ik heb de speedster nu een jaar, tte uitlaat erop, gaaf geluid maar extra trekkracht lijkt met erg gaaf. Chiptuning schijnt niet te werken, althans weinig extra pk's. Hoor graag jullie meningen! Groet Hans
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Hi Hans,

Ik geloof dat je op het verkeerde forum zit... Verdacht weinig speedster-eigenaren hier. Maar voor het gemak ga ik er maar ff van uit dat je eigenlijk spyder bedoelde :-) Hier kun je de nodige meningen vinden over de verschillende opties die je hebt om meer vermogen in je spyder te stoppen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

Prijs per pk ben je het beste af met een 2ZZ of een K20 turbo.
Hansiepansie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2013, 23:07

Thanks

Bericht door Hansiepansie »

Ha El Butre, het is natuurlijk spyder :klopt het dat ik lees op de link die je stuurde dat de turbo kit nogal gevoelig is. Ik ben volkomen atechnisch dus het gaat me vaak snel te diep.

Groetjes

Hans
El Butre schreef:Hi Hans,

Ik geloof dat je op het verkeerde forum zit... Verdacht weinig speedster-eigenaren hier. Maar voor het gemak ga ik er maar ff van uit dat je eigenlijk spyder bedoelde :-) Hier kun je de nodige meningen vinden over de verschillende opties die je hebt om meer vermogen in je spyder te stoppen...
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Hi Hans,

Daar lopen de meningen over uiteen. Feit is dat je een turbo schroeft op een blok dat daar niet voor ontworpen is, dus je levert altijd wat aan betrouwbaarheid in. Daarnaast zul je iets meer aandacht moeten hebben voor hoe je er mee om gaat. Goed warm rijden, uit laten lopen, kortom: met aandacht voor de techniek. Als je als een 20-jarige gaat lopen trappen zal ie gauw stuk zijn is mijn vermoeden.

De andere optie die je hebt is een swap naar een 2ZZ-blok, past zonder veel aanpassingen en levert je 190 PK. Is een hoogtoerige motor, onderin is ie vergelijkbaar met je huidige blok. In de US is ook ervaring met het inbouwen van het blok uit de S2000, maar dat heb ik in NL nog niet zien doen.

Ergens in de discussie die ik linkte staat ook een kostenvergelijking.
Afbeelding
Dilbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 nov 2010, 14:56

Bericht door Dilbert »

Hoi,

kan het zijn dat ik jouw Spyder een keer met stage-tape heb moeten repareren, omdat je vanwege een kleine inschattingsfout tegen Theo botste?
Dat was de Vorarlberg-tour veeeele jaren geleden (2003-2004?)

er was toch een TTE oplossing ("origineel Toyota)?
Als dit al bekent is /was: sorry voor het intrappen van een open deur!

zie:
http://www.luxauto.lu/de/gebrauchtwagen ... ?id=654558
Dan ben je snel klaar.
En kun je bij mij "langs" voor op de koffie.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Dat was diezelfde tour dat we onderaan de achterkant van de stelvio met blauwe remschijven een kwartier hebben staan wachten op de rest :-) Klopt helemaal, kan het me nog goed herinneren. Ik schatte de situatie in als 'Theo rijdt door', Theo als 'laat ik voor de zekerheid toch maar stoppen, ook al is die andere auto nog ver weg'. Die tape kleurde overigens prima bij het zilver van de spyder... :-)

TTE-oplossing: klopt, voor 7000 EUR kon je een turbo laten inbouwen in keulen, alleen dat kan al een aantal jaren niet meer helaas.
Afbeelding
Gebruikersavatar
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2009, 01:26

Bericht door XLR8 »

El Butre schreef:Dat was diezelfde tour dat we onderaan de achterkant van de stelvio met blauwe remschijven een kwartier hebben staan wachten op de rest :-) Klopt helemaal, kan het me nog goed herinneren. Ik schatte de situatie in als 'Theo rijdt door', Theo als 'laat ik voor de zekerheid toch maar stoppen, ook al is die andere auto nog ver weg'. Die tape kleurde overigens prima bij het zilver van de spyder... :-)
Ik zie het idd nog zo gebeuren... schattig hoe die speedstertjes e.e.a. inschatten ;D
Plaats reactie